Türkiye genelinde yükselen emek mücadelesi, Kahramanmaraş’ta da ses buldu. HAK-İŞ Konfederasyonu’na bağlı Öz Sağlık-İş Sendikası’nın Kahramanmaraş Şubesi üyeleri, Necip Fazıl Şehir Hastanesi önünde toplanarak bir basın açıklaması gerçekleştirdi. Yüksek enflasyon ve artan geçim sıkıntısı altında ezildiklerini ifade eden sağlık emekçileri, Kamu Çerçeve Protokolü kapsamında sunulan zam teklifini yetersiz bulduklarını belirterek, hak ettikleri ücret artışı ve adil bir gelir dağılımı talebinde bulundu.
TEKLİF, BEKLENTİLERİ KARŞILAMIYOR
Basın açıklamasını yapan Öz Sağlık-İş Sendikası Kahramanmaraş Şube Başkanı Murat Arifoğlu, süreci umutla takip ettiklerini ancak sunulan teklifin beklentileri karşılamadığını belirterek şu sözleri kaydetti; “Bizler HAK-İŞ'li emekçiler olarak, aylar önce başlayan Kamu Çerçeve Protokolü sürecini umutla ve sabırla takip ettik. Bu sürecin, emeğimizin karşılığını alacağımız, geçim derdimize çare olacak bir toplu sözleşmeyle sonuçlanmasını bekledik.

BİRİNCİ YILIN İLK ALTI AYI İÇİN İSE YÜZDE 50 ORANINDA ZAM YAPILMASINI TALEP ETTİK
HAK-İŞ olarak; Yevmiyeler arasındaki yürürlük süresinden kaynaklı farklılıkların giderilmesini, ücretlerde yaşanan gerilemenin telafi edilmesi için taban ücretin bin 800 TL'ye çıkarılmasını, işe yeni başlayanlarla tecrübeli işçiler arasında farklılık olması için kıdem zammının ücrete eklenmesini, birinci yılın ilk altı ayı için ise yüzde 50 oranında zam yapılmasını talep ettik. Ancak aradan uzun bir süre geçmesine rağmen, geldiğimiz noktada TÜHİS'in sunduğu teklif ne yazık ki bizleri hayal kırıklığına uğrattı. TÜHİS; birinci altı ay için yüzde 16’lık bir zam teklifi sundu. Ancak ilk beş ayda gerçekleşen enflasyon şimdiden yüzde 15'e ulaşmış durumda. Yani teklif edilen bu zam, daha cebimize girmeden neredeyse kaybolmuş durumda. Bu nedenle, TÜHİS tarafından sunulan artış oranlarının, bizlerin içinde bulunduğu ekonomik koşulları ve geçim mücadelesini yansıtmadığını düşünüyoruz.
ALIM GÜCÜMÜZ HER GEÇEN GÜN DÜŞÜYOR
HAK-İŞ olarak bu teklifi bu haliyle müzakere etmeyi uygun bulmadığımızı açıkça ifade ettik. Yüksek enflasyon, artan kira ve temel ihtiyaç fiyatları ortadayken; alım gücümüz her geçen gün düşerken; biz hâlâ aylardır sözleşmenin sonuçlanmasını bekliyoruz. Hükümet Yetkililerimiz tarafından yapılan açıklamalarda ülkemizin büyüdüğü, üretimin arttığı, zor dönemin geride kaldığı ifade ediliyor. Bu gelişmeler biz emekçilere umut veriyor, ancak bu olumlu tabloyu kendi hayatlarımızda yeterince hissedemiyoruz.
MAĞDURİYETLERİMİZİ GİDERECEK BİR TEKLİFİN SUNULMASINI TALEP EDİYORUZ
Bizler, emeğiyle geçinen insanlar olarak sadece adil bir ücret, insanca yaşam ve büyümeden hakettiğimiz payı talep ediyoruz. Biz yeni ve daha kapsayıcı, taleplerimizi ve beklentilerimizi karşılayacak, mağduriyetlerimizi giderecek bir teklifin sunulmasını talep ediyoruz. Beklentimiz, çalışanı merkeze alan, geçim koşullarını gözeten adil bir teklifin ortaya konmasıdır.
TÜRKİYE BÜYÜRKEN, EMEĞİN PAYI KÜÇÜLMESİN
HAK-İŞ'li emekçiler olarak emeğimizin hakkını istiyoruz. Türkiye büyürken, emeğin payı küçülmesin diyoruz. Gelir adaletinin sağlanmasını ve toplu sözleşmenin bir an önce tamamlanmasını bekliyoruz. Yetkililer, sürecin devam ettiğini ve yeni bir teklif üzerinde çalışıldığını iletti. Yeni teklifin bir an önce verilmesini istiyoruz. Bizler ülkemizin birliği, refahı ve kalkınması için fedakârca çalışmaya devam edeceğiz. Ama bizler, HAK-İŞ'li emekçiler olarak meydanlardan güçlü bir şekilde sesleniyoruz: Bu süreç daha fazla uzamamalı! Kamu işçisinin iradesi dikkate alınmalı! Sunulacak yeni teklif, emekçilerin beklentisini karşılamalıdır!
İŞÇİNİN İRADESİ KIRMIZI ÇİZGİMİZDİR
HAK-İŞ olarak her zaman müzakereden, uzlaşıdan, sorunları masada çözmekten yanayız. Ülkemizin sorunlarına yenilerini eklemek, yeni kaos ve krizlerin yaşanmasını asla istemiyoruz. Ama unutulmasın ki Kamu Çerçeve Protokolündeki taleplerimiz ve beklentilerimiz karşılanmazsa, demokratik haklarımızı kullanmaktan da geri durmayacağımızı ifade ediyoruz. Refahımızı artırmayan, sorunlarımızı çözmeyen hiçbir teklife de evet demeyeceğiz. Genel Başkanımız Mahmut Arslan'ın dediği gibi: “İşçinin iradesi kırmızı çizgimizdir”. Bu iradenin sonuna kadar takipçisi olacağız iş Sendika HAK-İŞ'li emekçiler olarak, ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik koşullar, yaşadığımız zorlu süreçler ve mağduriyetlerimiz göz önünde bulundurularak, Kamu Çerçeve Protokolü'nün bir an önce beklentilerimizi karşılayacak şekilde sonuçlandırılmasını beklediğimizi kamuoyuna duyuruyoruz.”





