Son yıllarda Kahramanmaraş’taki turizmin gelişmesi, kentteki girişimcilerin de alternatif turizm sektörüne atılım yapmasını sağladı. Daha önce yeni kamping alanları oluşturulan Kahramanmaraş’ta karavan turizmine de atılım yapıldı. Yaşar&Mesut Dişçeken, kardeşler tarafından bir minibüse tasarlanan karavanın içerisinde yemek ocağı, yatak, klima, yemek masası, duş yeri ve klozet bulunuyor. Ülke genelinde bu tarz alternatif turizm sektörünün artış göstermesinin ardından Kahramanmaraş’ta böyle işin tutacağı düşüncesiyle ellerindeki minibüsü karavana çevirdiklerini kaydeden Mesut Dişçeken, karavanı kiralamak isteyenleri kendilerine sosyal medya üzerinden ulaşabileceklerini ifade etti.

Mesut Dişçeken

“KARAVANA İLGİ ARTTI”

Gazetemize açıklamalarda bulunan Dişçeken; “YD Karavan Camping olarak Kahramanmaraş’ta böyle bir hizmet geliştirdik. Kahramanmaraş’ta Turizm’e ilgi fazla, yurtdışından yurtiçinden farklı illerden gelen misafirlere böyle bir imkân sağlamak için bunu hayata geçirdik. Bu şehirde bu karavan kiralama işini sadece biz yapıyoruz. Son yıllarda şehrimizde turizme yatırım artmasıyla hem de Kahramanmaraşlıların tatile ve karavana olan ilgisinin artması bizi bu alana yöneltti. Ege Bölgesi olsun, Akdeniz Bölgesi olsun bu bölgelere tatile giden vatandaşlarımızın sayısı bir hayli fazla. Bizde bu tatiller için 1 haftalık, 10 günlük yeri geliyor 1 aylık tatillerde karavanımızı kiralıyoruz” şeklinde konuştu.

SOSYAL MEDYADAN VE İLGİLİ İNTERNET MECRALARINDAN BİZE ULAŞABİLİRLER

Karavanı kiralamak isteyenlerin sosyal medya ve ilgili internet mecralarından kendilerine ulaşabileceğini ifade eden Dişçeken; “Biz bu işe geçtiğimiz yaz mevsiminin başında başladık. Yaz sezonunu da iyi geçirdik, Sonbahar mevsimi içinde rezervasyonlarımız devam ediyor. Sosyal medya hesaplarımız mevcut, gerekli internet mecralarından bizlere ulaşabilirler. Gelen talepleri de karşılamaya çalışıyoruz. Kahramanmaraş’a ve Kahramanmaraş’a gelen misafirlerimize en iyi hizmeti sağlamak için elimizden geleni yapıyoruz” diye konuştu.

BİR EVDE NE VARSA KARAVANIN İÇERİSİNDE DE O VAR

Bir evin içerisinde ne varsa karavanın içerisinde onlardan olduğunu dile getiren Dişçeken; “Bir evde ne varsa karavanın içinde de o var, hatta ekstraları var. Karavanımızda sine vizyonu geliştirdik. Beyaz perdemizde açık havada dizi-film izlenebiliyor. Karavanın arka kısmında çift kişilik yatağımız var. Ön tarafta hem yemek masası hem de yatak olabilecek bölümümüz var. Duş ve lavabo mevcut, aynı zamanda dış duş imkânı da var. Kamp masası, kamp sandalyesi, mangal, televizyon, eğlence amaçlı ses sistemi karavanımızda mevcut. Elektrik için karavanın üzerinde güneş panelleri var, jeneratör var, bunların dışında dışarıdan elektrik enerjisi alınabiliyor. Güneş panelleri karavanın gerekli olan donanımın enerjisini sağlıyor. Arka taraftaki yatağın altında 240 litrelik temiz su tankımız var, aracın altında 120’şer litrelik iki tane atık su deposu mevcut, birisi lavabo için diğeri de tuvalet için kullanılıyor. Atık sular tanklarda birikiyor, uygun alanlarda boşaltılıyor. Boşalttığımızda da ilaçla o suyu temizliyoruz. Tamamen doğa dostu bir araç” ifadelerini kullandı.

EN AZ 3 GÜNLÜK OLMAK ŞARTIYLA İSTEDİKLERİ KADAR KİRALAYABİLİRLER

Karavanı en 3 gün kiraladıklarını belirten Dişçeken; “Araç kiralarken kiralama sınırımız yok. En az 3 gün olmak şartıyla aracımızı istedikleri kadar kiralayabilirler. Fiyatlarımızı müşterilerimizin ne kadar istediğine göre değişiyor. Net bir fiyat tarifemiz yok. Karavan konusunda Kahramanmaraş’tan açıkçası beklediğimiz ilgiyi göremedik. Daha çok şehir dışından talep görüyoruz. Yurtdışından gelen müşterilerimiz oldu. Çeşitli farklı illerden karavanı talep eden müşterilerimiz oldu. Biz bu işe girdikten sonra Kahramanmaraş’taki doğa harikası yerleri daha fazla araştırmaya başladık. Sadece Kahramanmaraş’ta değil, tüm Türkiye’deki yerleri araştırıyoruz. Gelen misafirlerimize de elimizden geldiğince rota konusunda yardımcı olmaya çalışıyoruz. Genelde gezi ve kamp için kiralıyorlar. Doğa içinde yaşamak, doğa içerisinde vakit geçirmek isteyenler daha çok tercih ediyor. Bizden aracı kiralayıp, farklı illere, farklı yerlere de gidenler oluyor. Aracımız 4 mevsim şartlarına göre uygun durumdadır. Yaz olsun, kış olsun aracımıza her türlü imkanı sağladık. Aracımızda klima da var. Hem kendi kliması hem de yaşam alanı için ayrı klimamız var. Isıtma için ekstradan webasto sistemimiz var” dedi.

KARAVANIN EN BÜYÜK AVANTAJI BİR NOKTADA SABİT KALMAMANIZ

Karavanın en büyük avantajının bir noktada sabit kalınmama imkanı olduğunu vurgulayan Dişçeken; “Aracımız tatil amaçlı, kamp amaçlı kullanılıyor. Özel günlerde talep görüyor. Örnek verecek olursak; doğum günü olsun, yılbaşı olsun, evlilik yıldönümü olsun, evlilik teklifi organizasyonu olsun, müşterilerimizden ilgi görüyoruz. Bu gibi durumlarda da aracımızı kiralamak isteyenlere sunuyoruz. Balayı için de talep gördü. Aracın farklı bir havası var, insanlara yeni bir tatil imkanı sunuyor. En basitinden söyleyecek olursam, tek bir yerde sabit kalmıyorsunuz. Diyelim ki bu karavanı kiralayıp Karadeniz Turu yaptınız; Trabzon’da gezip, Ordu’da sabahlayabilirsiniz. Manzaranızı kendiniz belirlersiniz” ifadelerini kullandı.

KARAVANIMIZ KOMPLE RENT A CAR KASKOLU

Karavanın müşteride olduğunda olumsuz bir olayın yaşanması durumunda aracın rent a car kaskolu olduğuna dikkat çeken Dişçeken, son olarak şunları kaydetti: “Aracımız otomobil ruhsatlıdır, B sınıfı ehliyetle kullanılabilmektedir. Ekstra bir ehliyet gerekmiyor. Ayrıca olası bir aksi durum yaşanması halinde aracımız komple rent a car kaskoludur. Bu konuda müşterilerimizin güvenini sağlıyoruz. Bu konuda müşterilerimizin şüphesi olmasın.”