Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen ve Türk Edebiyatı’nın usta isimlerinden,
fikir ve düşünce insanı Sezai Karakoç’un eserlerinin, düşünce hayatının ve Türk edebiyatına
katkılarının konuşulduğu Sezai Karakoç Kolokyumu, ‘Şiir Sanatı ve Sezai Karakoç’ konulu
söyleşiyle devam etti. Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen söyleşide
Yazar D. Mehmet Doğan, Zafer Acar ve Mesut Koçak, Karakoç’un edebi türlere karşı
yaklaşımı, şiiri ve sanatını farklı perspektiften ele aldı.
İkinci Yeni ve Sezai Karakoç

Sezai Karakoç ve Kurmaca (4)
Sezai Karakoç’un İkinci Yeni akımına yaklaşımına dair açıklamalarda bulunan Yazar Zafer
Acar, “Modern eleştiride kuramlar, biyografik okumaya çok olumlu bakmazlar. Ancak bu
konunun bir arka planı var. Sezai Karakoç’un Mülkiye’yi kazanması ve burada eğitime
başlaması İkinci Yeni’yi oluşturacak irtibatların da oluşmasını sağladı. Seküler bir arkadaş
ortamında muhafazakâr olan Sezai Karakoç, bir şiirle buluşuyor. Necip Fazıl’ın uzağında,
temelinde biraz Nazım Hikmet’in serbest şiiri olan ve Garip akımında etkiler taşıyan bir şiir”
ifadelerini kullandı. Yazar D. Mehmet Doğan ise Cumhuriyet’in 10. yılında doğan Sezai
Karakoç’un Latin harfleriyle eğitim gören ilk kuşaktan olduğunu belirtti.
Sezai Karakoç ve Kurmaca
Sezai Karakoç Kolokyumu kapsamında düzenlenen diğer bir söyleşide ise ‘Sezai Karakoç ve
Kurmaca’ konuşuldu. Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezi’nde Yazar Abdullah Harmancı
moderatörlüğünde gerçekleştirilen söyleşide; Yazar Güray Süngü, Yunus Emre Özsaray ve
Turgay Anar, Sezai Karakoç’un öykü, piyes ve kurmaca eleştiri türlerine yaklaşımı masaya
yatırdı. Etkinlikte konuşan Yazar Güray Süngü, Sezai Karakoç’un asıl alanının şiir olmasına
karşın birçok türde çığır açıcı, yol gösterici, menzil belirleyici rol oynadığını ifade etti.Şiir Sanatı ve Sezai Karakoç (1)

Editör: Emrah Özdemir