Edinilen bilgiye göre, Özel bir firmaya ait uçak bugün sabah saat 6.00’da Kahramanmaraş’tan Ankara’ya uçuş gerçekleştirecekti. Uçakta yerini alan vatandaşlar, uçuş saati geldiği esnanda uçağın rötar yaptığını öğrenmesiyle şok yaşadılar. Bunun üzerine uçak yetkilileri vatandaşlara uçağın kapısının arızalı olduğu ve bu nedenle teknisyenin gelerek arızayı giderdikten sonra kalkış yapılacağını söyledi. Arıza nedeniyle uçaktan indirilen yolcular, yaklaşık 4 saat boyunca havalimanında beklerken, arıza ise giderildi. Yolcular tekrar uçağa alınırken, bu kez ise yetkili kişilerin uçuş saatlerinin dolması nedeniyle uçağın kalkmayacağını söylemesi üzerine yolcular bir şok daha yaşadı. Bu gelişmeler üzerine gazetemizi telefon yağmuruna tutan mağdur yolcular duruma tepki gösterdi. Yaşanan mağduriyet üzerine havaalanına giden haber ekibimiz, yolcularla görüştü.

REZİL OLDUK”
Görüştüğümüz yolculardan Merva Anlaşbay, büyük bir mağduriyet yaşadıklarını söyledi. Defalarca kez uçağa inip bindiklerini anlatan Anlaşbay, “Uçağımız sabah saat 06.00’da kalkacaktı. Uçuştan bir saat önce havaalanında olmamız gerekiyordu. Burada olduk ve bekledik. Gerekli tüm işlemlerimiz yapıldı. Sonra bize uçağın kapısının arızalı olduğunu söylediler. Tamir etmek için uğraştılar ancak yapamadılar. Bunun üzerine biz uçaktan indik. Sonra bize teknisyenin geleceğini söylediler. Saat 10.30’a doğru teknisyen geldi. Teknisyen daha sonra arızayı giderdiğini belirtti. Bize bunun üzerine uçağın gecikmeli de olsa 11.00’da kalkacağını söylediler. Bizde indiğimiz uçağa tekrar bindik. Uçağa bindikten sonra pilot bize 50 dakika sonra Ankara’da olacağımızı ifade etti. İfade etmedi ama bekledik bekledik uçak bir türlü kalkmadı. Sonra tekrar Devlet Hava Meydanları Müdiresinin uçuş mesaisinin dolması sebebiyle izin verilmiyor. Kalkışın yapılmayacağına dair bir anons yaptılar. Müdire hanımın yanına gittik ve kendisinin bu işle alakalı bir kendisinin bir inisiyatifinin olmadığını anlattı. Yani hepimizin zamanı da gitti, vakti de gitti. Şu saate kadar rezil olduk” şeklinde konuştuk.

40 DAKİKA BOYUNCA UÇAĞIN İÇERİSİNDE BEKLEDİK”
Bir başka mağduriyet yaşayan yolcu Duygu Küçmen ise şöyle konuştu: “Sabah 4’ten bu yana Kahramanmaraş havaalanında bekliyorum. Saat 6 uçağının kalkması için. Fakat 6 uçağı şuan saat 12.30 ve halen kalkmadı ve benim mağduriyetim giderilmedi. İlk önce uçağın kalkacağını söylediler fakat daha sonra uçağın kapısının kapanmadığını söyleyip bizi indirdiler.40 dakika boyunca uçağın içerisinde bekledik. İndik ve uçağın kalkmayacağını uçağın anca hasarının giderildikten sonra anca uçağın kalkabileceğini söylediler. Bunun ardından 3 saat beklememizi ve teknik servisin geldikten sonra bu surumun ileriki aşamasının belirleneceğini söylediler.”

AÇIKLAMA YAPMAK YERİNE, GÜLDÜLER”
Yetkililerin kendilerine açıklama yapmak yerine güldüklerini ifade eden Küçmen, “3 saat beklememizin ardından teknik servis geldi. Sıkıntıyı giderdi ve biz tekrardan uçağa bindik yaklaşık 20 dakika sonra pilot artık uçuşa hazır olduğunu ve 50 dakika sonra Ankara Havaalanında olacağını söyledi. Bunun ardından hostesler gerekli prosedürleri gerçekleştirmeye başladılar. Fakat yaklaşık 20 dakika sonra tekrardan açıklama geldi. Uçağın kalkamayacağını ve pilotun ve uçuş görevlilerin uçuş süresinin bittiğini bize anons ettiler. Ve gelen teknisyenin belgesinin olması gerektiğini yukardan belge istiyorlar. Uçağın kapısını tamir eden kişinin belgesi var mı yok mu diye teyit etmek istediklerini söylediler ve bizi indirmek istediler. Ankara’ya gitmek için önce Adana’ya sonra ise Gaziantep’e gidebileceğimizi söylediler. Şuan iki otobüs geldi bizi almaya ve bu bile belli değil. Eğer yolcu sayısında yer varsa bizim mağduriyetimizi giderecekler. Eğer yoksa biz yine mağdur olabiliriz. Bizim zamanımızı çaldılar. Karşımızda gülüyorlar, bize açıklama yapmak yerine” ifadelerini kullandı.

STAJDAN KALABİLİRİM”
Diğer bir yolcu Kübra Aydoğan ise Hacettepe Üniversitesi’nde tıp fakültesi öğrencisi olduğunu ve okula gidememesinden dolayı stajının yanabileceğini kaydetti. Aydoğan, “Ben Hacettepe’de Tıp Fakültesi öğrencisiyim. Sabah saatlerinde benim Ankara’da okulda olmam gerekiyordu. Ama malum olanlardan dolayı okuluma gidemedim. Ayrıca da benim devamsızlık hakkım da yoktu. Şu an okula gidememem dolayısıyla stajdan kalabilirim. Bizi burada çok büyük bir mağdur ettiler.”