Göreve geldiği gündün bu yana Dulkadiroğlu İlçesi’ni gerek fiziki gerekse de sosyal alanda donatan Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, Kayak Merkezi’nin ardından kentin belki de en büyük projelerinden biri olacak Yalnız Ardıç Mesire Alanı’nı ilçesine kazandırmanın mutluluğunu yaşıyor. Yedikuyular Kayak Merkezi’nin faaliyete geçmesinin ardından ilginin yüksek olması nedeniyle bölgede derin bir araştırma yapan Başkan Okay ve ekibi, kayak merkezini destekleyecek projelerine bir yenisini daha ekledi. Okay ve ekibinin yoğun çalışmalarıyla Yalnız Ardıç olarak bilinen bölgeye A Tipi Mesire alanı kuruluyor. Yedikuyular’ın ardından Kahramanmaraş, yaz kış kullanılacak önemli bir rekreasyon alanına kavuşurken, 407,00 m2 olan tesis tamamlandığında sadece Kahramanmaraş halkına değil bölgeye hitap edecek. Dev tesisin içerisinde 30 adet bungalov evi, kır kahvesi, kır lokantası,  bin 800 m2 çocuk oyun alanı, günübirlik piknik alanı, spor kompleksleri, tematik dil köyü, günübirlik çadır kampı alanı, yöresel ürünler için sergi ve satış büfeleri ile çeşitli aktivite alanları bulunacak. Mesire alanında ayrıca bir de seyir kulesi yer alacak. Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay ve ekibi, kentte görev yapan yerel medya temsilcilerine Yalnız Ardıç Mesire Alanı’nı tanıttı.

“YEŞİL ALANLARI VERİMLİ BİR ŞEKİLDE KULLANIYORUZ”

Gezi esnasında basın mensuplarına mesire alanı hakkında bilgiler veren Başkan Okay, “Dulkadiroğlu Belediyesi olarak bölgemizde bulunan yeşil alanları en verimli şekilde değerlendirme adına önemli bir çalışma başlatmıştık. Bu çalışmaların ilk etabını biraz aşağıda B tipi mesire alanı olarak tamamlayarak hizmete açtık. Bu ikinci etap çalışmaları kapsamında da A tipi mesire alanımızın inşaatına başladık. Bu alan tamamlandığında Kahramanmaraş’ın mesire alanı bakımından en gözde mekanı olacak. İçerisindeki donatıları çok zengin ve Kahramanmaraş’a yakışır kalitededir. Bu alanımızın en büyük özelliği konaklaya bilir olmasıdır. Yaklaşık 6-7 aydır yoğun bir çalışma içerisindeyiz fakat yoldan biraz daha içeride olduğu için buranın tanıtımına ihtiyaç duyduk. Çalışmalarımız hızla ilerliyor, İnşallah bu kış burada hemşerilerimizi misafir edeceğiz. Kısmen de buraya bir mesire alanı olarak faaliyete geçireceğiz” dedi.

“ÇOK SAYIDA SOSYAL DONATILAR MEVCUT”

Yalnız Ardıç Mesire Alanı’nın kente yakın olması nedeniyle vatandaşlar tarafından yoğun ilgi göreceğine inandığını dile getiren Başkan Okay, “Yalnız Ardıç Mesire Alanımız aşağıdaki mesire alanımıza 4-5 dakikalık bir mesafede. Şehir merkezinden de çok uzak değil, 15 dakikada gidip gelinebilir. Aynı zamanda da Yedikuyular Kayak Merkezi üzerinde olması ve bu yol standardının da yükseltilmesiyle ulaşımı da çok kolay bir hale geldiğinden vatandaşlarımızın yoğun ilgi göstereceğine inanıyoruz. Burası tam 407 dönümlük bir alan, burayı Orman’dan belediye olarak kiraladık ve içerisinde konaklama da olan çeşitli sosyal donatılarla donatılmış mesire alanı olarak inşaatımız hızla devam etmekte. Burada 450 araçlık bir otopark yapıyoruz şuan da. Mesire alanımızın çeşitli kısımlarında idari binalarımız, sıhhi tesis binalarımız, su depolarımız mevcut. Buraya büyük bir Kır Restorantı yapıyoruz.Vatandaşlarımız burada her anlamda faydalanacak. Yaklaşık 2 bin metrekarelik çocuk oyun parkını bu mesire alanımızın ortasına kuruyoruz” ifadelerini kullandı.

“30 TANE BUNGALOV EVİ BULUNUYOR”

Yalnız Ardıç Mesire Alanı içerisine inşa ettikleri bungalov evlerinin önemini anlatan Okay, “Bunların hepsinden önemlisi 30 tane bungalov ev yapıyoruz. Yaklaşık 55-60 metrekare büyüklüğünde ve her türlü hava koşullarında içinde barınabilecek bungalov evleri inşa ediliyor. Bu evler yaklaşık 5-6 kişiyi rahatlıkla barındırabilecektir. İnşallah hedefimiz bu kış kar içerisinde vatandaşlarımızı burada misafir etmek. Bu minvalde hızlı bir çalışmayı şuan da yapıyoruz. Alt taraftaki mesine alanında olduğu gibi burada da günübirlik mesire alanlarımız var. Bununla alakalı 75-80 tane piknik alanı yerleştirdik. Şuan da dahi kullanılabilir durumda. Mesire alanımızın içerisine bir spor kompleksi yapıyoruz. İçerisinde iki adet futbol, bir adet voleybol, bir adet basketbol sahası ile bir adet tenis kortu ve spor aletleri bulunan bir spor alanı da oluşturuyoruz. Bunların soyunma odalarını da duş alınabilecek şekilde donatarak burayı tam teşekküllü bir spor alanı olarak kullanılacak alt yapı oluşturuyoruz. Ayrıca karavan ve çadır kampı alanı da mevcuttur” açıklamalarında bulundu.

“TEMATİK DİL KÖYÜ İNŞA EDİYORUZ”

İnşa ettikleri Tematik Dil Köyü ile gençlerin dil öğreneceği güzel bir alan inşa ettiklerine dikkat çeken Okay, “Yine bir diğer önemli özelliği de tesisimizin içerisinde tematik dil köyünün olmasıdır. Bu alanda gençlerimiz yabancı dil eğitimi alabilecek. Gençlerimizin güzel bir dil öğrenmesi için mekanlar oluşturuyoruz. Burada çeşitli dil kurslarımızı da mesire alanımızın içerisinde bulunabilecek. Yöresel ürünlerin satıldığı küçük bir çarşı, satış büfeleri ve yürüyüş alanları da mesire alanlarımızın içerisinde. Bunları kısa zamanda inşallah bitireceğiz. Çoğu bitti azı kaldı. Bundan dolayı böyle bir tanıtım yapma ihtiyacı duyduk. İnşallah bu kış tüm Kahramanmaraşlı hemşerilerimizi Yalnız Ardıç Mesire Alanı’nımıza bekliyoruz” dedi.

“YEDİKUYULAR’LA ENTEGRE EDİYORUZ”

Yalnız Ardıç Mesire Alanını Yedikuyular Kayak Merkezi’ne entegre ettiklerini anlatan Başkan Okay, sözlerini şu şekilde tamamladı, “Bu projeyle aslında Yedikuyular Kayak Merkezi’ne bir entegrasyon yapıyoruz. Biliyorsunuz, Büyükşehir Belediyemiz az yukarıya çok muhteşem bir kayak merkezi yaptı ve geçen yıl gördüğü ilgi ve alaka bizleri de şaşırttı. Şimdi bunu destekleyen, bununla uyum içinde olan projelerimizi Yedikuyular Yolu üzerinde bir bir gerçekleştiriyoruz. Kayak alanını destekleyen birinci projemiz aşağıdaki mesire alanımızdı. İkinci projemiz de İnşallah bu Yalnız Ardıç Mesire Alanımız olacak. Kayak için gelen vatandaşlarımızı burada ağırlama imkanı bulacağız. Bu tesislerimizin içerisindeki alanlar yeterli donatıya da sahip. Engellilerimiz de rahat bir şekilde kullanabilecek. Ben bu güzel geziye katılan tüm basın mensuplarına da ayrıca teşekkür etmek istiyorum. Ortaya koyduğumuz projeleri yakinen görmeleri ve değerlendirmeleri de bizler için son derece önemli.”

(Haber: Ahmet Güneçıkan-Emre Akkış)