Milli Eğitim Bakanlığı ile havacılık sektöründe faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarından; Tüm Sivil Havacılar Derneği, Türkiye Hava Yolu Pilotları Derneği, Hava Yolları Kabin Memurları Derneği ve Uçak Teknisyenleri Derneği tarafından sosyal sorumluluk çalışmaları kapsamında Türk Hava Yolları personelleri ortaokul öğrencileri ile bir araya geldi. Havacılık alanında ki meslekleri öğrencilere tanıtmak, havacılık faaliyetleri ile ilgili bilgi vermek, gelişen havacılık sektörüne yönelik ve öğrencilerin topluma yararlı birer bireyler olmalarına yardımcı olmak amacı ile 5 Nisan Ortaokulu'nda İl Milli Eğitim Müdürü Cemal Yılmaz'ın da katılımı ile seminerler verilip öğrencilere hediyeler verildi.

"BİZ HER KURUMUMUZLA ÖVÜNÜYORUZ"

ilk olarak söz alan İl Milli Eğitim Müdürü Cemal Yılmaz, "Bu çok değerli dayanışma ve aynı zamanda da çok merak etmiş oldukları konularda birinci ağızdan, en azından meslekleri ile ilgili bilgi alabilecekleri organizasyona katkı sağladıklarından dolayı ben bütün birimlerimize teşekkür ediyorum. Bütün bu havacılık adına faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarımızın kurmuş olduğu sosyal sorumluluk amaçlı derneklerimizin her birisine çok teşekkür ediyorum. Biz her kurumumuzla övünüyoruz. Her kurumumuzla onur duyuyoruz. Özellikle kendi adıma ifade edecek olursam, çok sayıda seyahat etmiş birisi olarak, dünyanın her tarafında herkese karşı göğsümüzü kabartarak onur ve gururla söylediğimiz ülkemizin bir markası var, bu marka Türk Hava Yolları'dır. Hakikaten tartışmasız birincidir. Biz seven veya sevmeyen herkesin sevdiği bir markadır. Özellikle uzun süreli yurtdışı seyahatleriniz de, şehri geziyor ve dolaşıyorsunuz, yoruluyor ve bıkıyorsunuz, hava alanında ki stresi yaşıyorsunuz, dönüş yapacağınız uçak eğer Türk Hava Yolları ise sizi hemen kapıda güler yüzle karşılıyorlar. Nerede olursanız olun kendinizi memleketinizde hissediyorsunuz. Türk Hava Yolları ise seyahat yorgunluğunuzu bitiriyor keyfe dönüşüyor. Ben bu güzel organizasyondan dolayı katkı da bulunan bütün derneklerimize teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.

"DİKKAT GEREKTİREN BİR MESLEKTİR"

Türk Hva Yollarında Görev yapan Pilot Serhat Furkan Menteş pilotluk mesleği ve kendi hakkında, "Hepinize İstanbul'dan söz konusu dernekler adına kucak dolusu sevgi getirdik. Türk Hava Yolları Boeing 777-300er ve 200 fear uçaklarında pilotluk yapmaktayım. Sizlerin yaşındayken uçakların nasıl uçtuğunu, pilotların ne yaptığını ve hayalim olan bu mesleğe nasıl ulaşabileceğimi çok merak ederdim. Öncelikle mesleğimi teknik olarak tanıtayım. Pilot, profesyonel olarak bir hava taşıtını kullanan, sevk ve idaresini üstlenen mesleğin genel adıdır. Pilotluk mesleği sürekli eğitim ve sürekli kendini geliştirmeyi zaruri kılan, yüksek sorumluluk ve dikkat gerektiren bir meslektir. Pilotlar, verilen uçuş görevinden önce havalimanında hazır bulunur ve gidilecek, üzerinden geçilecek ülkelerin hava durumlarını inceler. Değerli kabin ekibi arkadaşlarımızla uçağa geçer, uçağımızı hep birlikte hazırlar ve sizler gibi kıymetli yolcularımızı uçağımıza davet ederiz. Gerekli hazırlıklarımızı tamamlayıp saatte yaklaşık bin kilometre hız yapan güçlü motorlarımızı çalıştırıp uçağımızı havalandırırız. Yol boyunca yolcularımızın can ve mal güvenliğini korumak amacı ile her türlü senaryoya kendimizi hazırlar ve tedbirler alırız. Sonunda gideceğimiz yere varıp uçağımızı indirip, yeni bir ülkeyi keşfetme şansı yakalarız. Pilot olmak isteyenler için kısaca açıklamak istiyorum. Öncelikle ilköğretim, lise ve üniversite eğitimlerinizi tamamlayıp iyi bir İngilizceye sahip olmanız gerekmektedir. Ardından sağlığınıza her zaman dikkat etmeniz, bunun için devamlı yararlı besinler tüketmeniz ve çok sıkı çalışmanız gerekir. Tüm bu eğitimleri tamamladıktan sonra Türk Hava Yolları Uçuş Akademisi sınavlarına hazırlanıp, burslu olarak pilotaj eğiti alabilir ve yarın sizler de pilot olabilirsiniz. Umuyorum ki gelecekte aranızdan birileri ile koskoca uçakları birlikte uçurur ve farklı dünyaları birlikte keşfetme şansı buluruz." şeklinde konuştu.

"İLETİŞİM KONUSUN DA İYİ OLMAMIZ GEREKİYOR"

Kabin Görevlileri Esra Şeker ve Sevil Karaca öğrencilerin soruları ve merak edilenler hakkında açıklamalarda bulundu. Sevil Karaca, "Yaklaşık 9 yıldır Türk Hava Yolları'nda çalışıyorum. Son 1 yıldır kabin amiri olarak görev alıyorum. Kadın kabin memuruna Hostes, erkek kabin memuruna Host denir. Kabin memurunun asli ve en önemli görevi, yolcuları emniyetli bir şekilde gidecekleri yere ulaştırmaktır. Bunun yanı sıra uçakta yaptığımız ilk yardım görevlerimiz var çünkü bunların eğitimlerini alıyoruz. Yaklaşık 2-3 aylık bir eğitimimiz söz konusudur. Biliyorsunuz çok yükseklerde uçuyoruz, uçarken yolcularımız hastalanabiliyorlar biz de yukarıda bazen doktor bazen de hemşire oluyoruz. Çok acil olaylar gelişebiliyor. Örneğin küçük bir yangın çıkıyor, itfaiyeci olup yangın söndürüyoruz. Kıymetli kaptanlarımızla uçağı hazırladıktan sonra sürekli iletişim halinde oluyoruz bu yüzden iletişim konusun da iyi olmamız gerekiyor. Çok iyi bir İngilizce eğitimimizin olması gerekiyor" ifadelerini kullandı.

Esra Şeker ise öğrencilerin sorularını yanıtladı.