İnanç turizmi bakımından Eshabı Kehf’i, Malik Bin Ejder Türbesi, Ulu Cami’si, Kültür turizmi bakımından Germenicia antik kenti, Tarihi Kapalı Çarşı’sı, Sütçü İmam Türbesi, kış turizmi anlamında Yedikuyular Kayak Merkezi, tüm bunların yanında da dondurması, kırmızı biberi ve tarhanasıyla meşhur olan ve yazdığı kahramanlık destanı ile de adını tarihe altın harflerle yazdıran Kahramanmaraş, her geçen yıl turizm potansiyelini arttırırken, tur firmalarının da vazgeçilmez duraklarından birisi haline geldi. Hemen hemen her gün 4-5 otobüs tur kafilesinin uğradığı Kahramanmaraş, özellikle yerli turistler tarafından oldukça rağbet görüyor.

Manşet Gazetesi olarak tur kafilesi içerisinde yer alan vatandaşlarla röportaj yaptık. Yaptığımız röportajlarda vatandaşlar Kahramanmaraş’ın her yönüyle çok güzel bir şehir olduğunu ve mutlaka bir daha gelmek istediklerini söylediler.

İşte tur kafilesi ile Kahramanmaraş’a gelen yerli turistlerin kentle ilgili görüşlerinin ayrıntıları…

“DOKUSU VE İNSANLARI DEĞİŞMEMİŞ”

Sevengül Çetin

Kahramanmaraş'a tur ile İzmir'den geldik. En son 30 yıl önce bulundum Kahramanmaraş'ta. Elbette bazı değişiklikler var ama dokusu ve insanları değişmemiş. Yine çok sıcakkanlılardı ve dışarıdan gelen insanları iyi karşılıyorlar. Bugün gezebilmek için fazla vaktimiz olmadı çünkü tur biraz uzundu. Bugün tekrar dönüyoruz, bir dahaki sefere daha çok gezebiliriz umarım. Öncelikle dondurması çok güzeldi. Yedi Güzel Adam’ın çekildiği yeri gezdik. Çarşı molasında taksi ile müzeye gittik. Taksici bile sıcakkanlıydı o da askerliğini Bornova'da yapmış. O bize İzmir'i, biz ona Kahramanmaraş'ı anlattık. Çok keyifliydi.

KAHRAMANMARAŞ'I ÇOK SEVDİK”

Murat Seven

Biz de tur aracılığıyla İzmir'den geliyoruz. Buradan sonra da geziye devam edeceğiz ama Kahramanmaraş'ı çok sevdik. Doğası, insanları, alışveriş yaptığımız yerler bizim için güzeldi. İnsanları çok iyi ve sıcak davrandı bize. Bu şekilde memnun ayrılıyoruz buradan ama bir daha dönmek şartıyla tabii. Dondurması çok güzel. Daha önceden de yiyorduk zaten İzmir'e getiren birkaç tane pastane var. Urfa, Diyarbakır, Malatya, Mardin, Gaziantep, Adana'yı dolaşarak geldik. Havalar sıcak ama her yörenin kendine ait bir güzelliği vardı.

KAHRAMANMARAŞ’I GEZMEK HAYALİMDİ”

Murat Akman

GAP turları vesilesiyle Kahramanmaraş’a geldim. İzmir’den yola çıkmıştık, Adana üzerinden Hatay, Gaziantep, Mardin. Şanlıurfa ve Adıyaman üzerinden Kahramanmaraş’a geldik. Kahramanmaraş’ta Tarihi Kapalı Çarşı’yı gezdik, meşhur olan Maraş Dondurması’nı yedik. Şehrinizi çok güzel buldum, çocukluğumdan bu yana bu bölgeyi ve Kahramanmaraş’ı gezmek hayalimdi. Çünkü amcam burada beş sene görev yapmıştı, hep övüyordu. Onun görev yaptığı sırada gelmek buraya nasip olmamıştı ama nasip bu güneymiş. Kahramanmaraş’ı harika buldum, yeniden gelmek isterim.

TURİST ÇEKMEK İÇİN ÇALIŞMALAR YAPILMALI”

Aliye Pehlivanoğlu

Kahramanmaraş’ı çok güzel buldum ama turlar açısından kendisini biraz daha geliştirmesi lazım. Daha fazla tur çekmesi için hem gezilecek mekanlar anlamında hem de daha fazla turisti karşılayacak şekilde yenilikler yapılmalı. Tarihi eserlerin reklamının Kahramanmaraş’ta çok az yapıldığını gördüm. Basında Kahramanmaraş’ın güzelliklerini çok fazla göremiyoruz. Açılacak yerleriniz varmış halen açılmamış, güzel tarihi evleriniz var gezilecek. Birkaç tanesi gezdik, çok güzel bir restorasyon yapılmış, yenilenmiş. İkramlar ve karşılamalar çok güzeldi o evlerin içinde. Çok memnun kaldık, esnaflarınız çok anlayışlı. Ben Kahramanmaraş’a tekrar gelmeyi isterim. İnşallah daha güzel yeniliklerle o zaman karşılaşırız.

KAHRAMANMARAŞ'I BİR GELİP GÖRELİM DEDİK”

Mine Karasu

Kırklareli Lüleburgaz ilçesi Trakya'dan geldim. Güneydoğu Anadolu'yu merak ediyorduk ve Kahramanmaraş'ı da bir gelip görelim dedik. Kahramanmaraş için şu an izlenimimiz güzel, şehirleşme güzel, yapılaşma güzel. Çok fazla gezemedik ama şu anlık bunları söyleyebilirim. İstanbul gibi kapalı çarşınızda güzel, hoşumuza gitti. İnşallah iyi hatıralarla da ayrılırız. Buradan da Nemrut'a çıkıyoruz.

İSTANBUL'UN KAPALI ÇARŞISINA BENZİYOR”

Şinasi Seçkin

Arkadaşlarımızın söylediği gibi GAPTUR'a katıldık. Güneydoğu'yu görmek için geldik. Adana'dan, Antakya'dan başladık 3. durağımız burası, çok güzel bulduk. Yeni yeni geziyoruz ama çok güzel bulduk. Dondurma yediğimiz yerde yazdığı gibi " dondurması soğuk ama insanları sıcak" aynen o şekilde çok iyi izlenimler edindik. Şu ana kadar her şey çok güzel. Kapalı çarşıda çok güzel, İstanbul'un kapalı çarşısına benziyor. Esnaflarımız iyi ilgileniyordu, almasanız da gelin görün dediler.

KAHRAMANMARAŞ'I GAYET GÜZEL BULDUK”

Aysel Arslan

Biz turla çıktık, Hatay'dan, Diyarbakır'dan bu şekil dolaşaraktan geliyoruz. Buradan Adana'ya oradan Salihli'ye doğru yolculuk yapacağız. Buraya da uğradık, kelle paça çorbanızı çok beğendik ve buranında ismini duyduğumuz için dondurma yemeye geldik. İnşallah dondurmasından da memnun kalırız. Bundan 1,5 yıl öncesinde de buradan bir kız aldık burada düğün yaptık. Kahramanmaraş'ı gayet güzel bulduk, kapalı çarşıyı da gezerek hatıra olması için bazı hediyeler aldık.

BAKIRLARINIZA HAYRAN OLDUM”

Şükran Sarı

Özellikle bu bölgeleri merak ettiğimiz için hep beraber turla geldik, gezdik, dolaştık. Kapalı çarşınızı çok beğendim, bakırlarınıza hayran oldum, çorbalarınız harika özellikle ayak paça çok hoşuma gitti. Özellikle şimdi Maraş dondurması yiyeceğiz, buraya onun için geldik. Eşimize, dostumuza buraya gelmelerini tavsiye ederiz. İnsanlarını da çok sıcak bulduk ama kimisi bize hiç sıcak davranmadı ama genelde iyi insanlar.

KAHRAMANMARAŞ'TA HER YER GÜZEL”

Mustafa Arslan

Kahramanmaraş'ta her yer güzel. Daha yeni geldik, fazla gezemedik ama gördüğümüz kadar güzel. Bakırlara, oyma sandıklara baktık. ve şimdi de dondurmasının tadına bakacağız. Kahramanmaraş'ı tavsiye ederim ve tekrar gelmeyi düşünüyorum.

BURAYI ÇOK BEĞENDİK VE EŞİMİZE DOSTUMUZA DA TAVSİYE EDERİZ”

Fadime Eşbak

Biz Gaptur'la birlikte Kahramanmaraş'a geldik. Şimdiye kadar bir bakırcılar çarşısını gezdik, paça çorbasını içtik ve çok beğendik, dondurmasını, şöbiyetini de çok beğendik. Bundan sonrada gezeceğiz. İlk defa dondurmanın bıçakla kesildiğini burada gördük. Burayı çok beğendik ve eşimize dostumuza da tavsiye ederiz.

KAHRAMANMARAŞ ÜLKEMİZİN EN GÜZİDE ŞEHİRLERİNDEN BİRİSİ”

Profesyonel Kokart Turist Rehberi Nuri Şahin

Öncelikle biz Güneydoğu turunu çok özledik. Bu malum olaylardan dolayı belli bir süre 5 yıl kadar isteyip de gelemediğimiz bir bölgeydi. Amacımızda bu bölgeye geldiğimizde, insanların bu kafalarındaki Güneydoğu imajını değiştirmek ve değişiyor da. Gelenler diyor ki; Burası Güneydoğu mu? Biz böyle mermi delikleriyle dolu, hendeklerle dolu bir bölge hayal ediyorduk ama baktığımızda bizim bölgemizde olmayan yollar, yatırımlar, lüks lüks binaları görüyoruz. Kahramanmaraş ülkemizin en güzide şehirlerinden birisi. Aslında bir bölümü Akdeniz'de kalmasına rağmen burayı da Güneydoğu turuna katıyoruz. Gelmişken de bu muhteşem şehri insanları ve lezzetleriyle Kahramanmaraş'ı tanıtmaya gayret ediyoruz. Kahramanmaraş tarihiyle çok farklı, insanıyla çok güzel, dondurması tabi ki buraya en çok çekiciliklerden birisi ama gezmekle bitmeyen güzel yerleri var. Aynı zamanda da şehirdeki alışverişlikler ve ucuzluklar insanların dikkatini çekiyor. Diğer Güneydoğu şehirlerine göre daha ucuz, daha kaliteli, daha içten insanlarla birlikte güzel bir gezi yapıyorlar. Bu turlarımıza biz genelde Hatay'dan başlıyoruz Hatay, Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin, Diyarbakır, Adıyaman daha sonra Adana'ya geçiyoruz. Adana'ya geçerken de mutlaka Kahramanmaraş'a uğrayıp bir öğle yemeği yiyip, cuma vaktiyse Ulu Cami'sin de bir namaz kıldırıp, muhteşem çorbalarınızdan içtirip, tatlılarınızdan yedirip o şekilde Adana'ya geçiyoruz.

CADDESİNİN YEŞİL OLUŞU BİZİM ÇOK HOŞUMUZA GİTTİ”

Ayla Uğur

Şimdiye kadar Kahramanmaraş'ta sadece bu caddesini gezebildik, bir çorbaya girdik beğendik çorbasını. Birde caddesinin yeşil oluşu bizim çok hoşumuza gitti. Kahramanmaraş'a ilk kez geldik ve dondurmasını da beğendik. Manisa'da yediğimiz dondurmadan daha sert ve biraz daha lezzetli.

(Haber: Ahmet Güneçıkan-Melis Tunçer)