Kahramanmaraş’ta uzun yıllardır turizm sektöründe, Hac, Umre, yurt içi, yurt dışı turlar ve fuar organizasyonu işleri yapan Kahramanmaraş’ın önde gelen turizm şirketlerinden  Güzelbulut Turizm’in Yönetim Kurulu Başkanı ve TURSAB GAP Bölge Temsil Kurulu üyesi Mehmet Güzelbulut, kentin turizmdeki potansiyelini gazetemize değerlendirdi. Tarihi konaklardan, Germanicia Antik Kenti’ne, Maraş Kalesi’nden Tarihi Kapalı Çarşı’ya kadar Kahramanmaraş’ın turizm noktasında önemli değerlere sahip olduğunu aktaran Güzelbulut, tanıtım ve birlik noktasında eksik kalındığından yakında. Turizm firmalarının, kentin turizmine yönelik toplantılara davet edilmediğine dikkat çeken Güzelbulut, birlik ve beraberlikle her türlü sorunun üstünden gelineceğini söyledi.

“ELİMİZDEKİ DONELERİ İYİ KULLANMALIYIZ”

Kahramanmaraş’a gelen yerli ve yabancı turist sayısını artırmak için yeterli donenin olduğunu  fakat bunların yeterince kullanılmadığını anlatan Güzelbulut, “Kahramanmaraş olarak elimizde doneler var örneğin Germanicia mozaikleri gibi, geçen haftalarda hatta çalıştay da yapıldı. Ama bunları bir an önce gün yüzüne çıkartıp sergilememiz gerekiyor. Mesela geçen hafta bir rehber arkadaş vardı yurt dışından Almanya'dan gelen bir gruptu. Zannedersem Kahramanmaraş ile ilgili bilgi almak için bir bankanın bastırdığı bir kitap vardı elinde. Bilgileri gösterdim, kökeni tarihçi olan bir rehberdi. Adam şaşırdı, bunlar hayatımda ilk defa gördüğüm bir mozaik dedi. Birçok mozaik var ama Kahramanmaraş'ta olanlar hep günlük hayatı anlatmış dedi. Çok ilgisini çekince bende kitabı kendisine hediye ettim. Alın inceleyin gerekirse sizin kendi platformlarınızda paylaşın, bir katkınız olur dedik. Tabi bunu kitaptan değil de götürüp yerinde göstermek çok daha güzel bir şey olurdu. Bu bize sadece yurt içinden değil yurt dışından da turist getirecek. Bunlar milattan önce kaç tane kültürü anlatıyorsa, bugün Göbeklitepe’de o kadar çok şey yok ama onca insan gidip geziyor. Aşağı yukarı bunun çalışması da 8-10 yıldan beri yapılıyor. Tanıtımları yapıldı. Bizim elimizdekiler figür olarak da çok canlı figürler. Oradakilerden çok çok farklılar. Bunları işte bir an önce gün yüzüne çıkartmamız gerekiyor” dedi.

“ŞEHRİMİZDEKİ EN BÜYÜK EKSİKLİĞİ GİDERMELİYİZ”

Kahramanmaraş’ta gün yüzüne çıkmamış değerlerin turizme bir an evvel kazandırılması gerektiğini aktaran Güzelbulut, “Tarihi konaklarımız yapılıyor. Eskisi gibi değil artık arttı, işte bunları turizme kazandırmamız gerekiyor. İşte bunları yapıp turizm açısından değerlendireceğimiz şekilde bazılarını götürüp gezdirebilmeliyiz. Tanıtım önemli, bu fuarlar olsun, şehirlerin tanıtıldığı günler olsun aktif olarak şehrimizi tanıtmamız lazım. Burada hem yerel medyaya hem de sivil toplum kuruluşlarına çok önemli vazife düşüyor. Bir şahıs olarak ben belli bir yere kadar tanıtım yapabilirim ama İzmir fuarı var Ankara fuarı var bunlara geniş çaplı katılmamız lazım. Elimizde olan imkânlarımızı toplayıp, şehrimizdeki en büyük eksiklik gidermeliyiz. Sivil toplum kuruluşlarında da resmi kuruluşlarda da aynı hastalık var. Herkes kendi kafasına göre hareket ediyor. Mesela ne yerel yönetimde ne de başka yerler de turizmle ilgili toplantılara bizler davet edilmiyoruz. Turizm diyoruz turizmci yok, turizmi temsilen kim var? Kimse yok. Tamam otelci de bizim ama bir bütünün parçalarından bir tanesi. Biz hep birlikte olmalıyız” ifadelerini kullandı.

“ÜCRETSİZ YAPIN DEDİK AMA BU DAHİ YETERSİZ”

Daha öce yaptıkları çalışmaların fayda sağladığını aktaran, “Mesela daha önce şehrimize turlar geliyordu. Daha önce katıldığım Büyükşehir toplantısında şunu önermiştim: gelen araçlara park yapacak otobüs parkımızın olmadığını, şehrin belli merkezlerine turist araçlarının yanaşacağı parkların oluşturulması gerektiğini söyledik sağolsun belediye de bunu dikkate aldı. Mesela Ulu Cami'nin orayı yaptı şimdi turlarımız oraya geliyor yolcusunu indiriyor. Herkes kendi kafasına göre hareket etmiyor. Ücretsiz yapın dedik ama bu dahi yetersiz. Tarihi Demirciler Çarşısının o arka tarafını otobüs parkı yapalım oradan bir güzergâh çıksın Mutfak Müzesi’nden kaleye kadar bir yol haritası çizmiştik. Alışveriş yapılacak, esnaflar kazanacak, şehrin tanıtımı yapılacak” şeklinde konuştu.

“SEKTÖR TEMSİLCİLERİ ÇAĞRILMALI”

Turizmin gelişmesi noktasında daha geniş katılımlı toplantılar yapılması gerektiğinin altını çizen Güzelbulut, “Yani bu tür konular da daha geniş katılımlı toplantılar yapılsa sektörün içerisinden temsilciler çağırılsa şehrimiz için mutlaka daha iyi olur. Yoksa gelen turistin hiçbir faydası olmuyor ama biz bunu gönüllü olarak yapmaya hazırız. Yaptık da, yapacağız. Daha da geliştireceğiz. Basit bir şey Gaziantep Başkanı gitti Maraş biberi ısırdı ortalık karıştı. Tanıtımımızı çok iyi yapmamız lazım. Herkes kendi başına hareket ettiği zaman, Ticaret ve Sanayi Odası bir tarafta, başkası bir tarafta olmaz. Bunları toplamamız lazım” dedi..

“TURLARI KAHRAMANMARAŞ’TA YATIRMAMIZ GEREKİYOR”

TURSAB GAP Bölge Temsil Kurulu üyesi olmasının ardından Kahramanmaraş’a gelen turların sayısını daha da artırmak için çalışmalar yapacaklarını kaydeden Güzelbulut, turların kentte kalış süresinin uzatılmasının önemli olduğuna dikkat çekerek, “Geçtiğimiz hafta Türkiye Seyahat Acentaları Birliği GAP Bölge Temsil Kurulu seçimleri yapıldı. Bu seçimlerde şehrimizi temsilen Yönetim Kurulu’nda yer aldık. İnşallah şehrimiz adına güzel hizmetler yapmak nasip olur. Biz sadece bugün değil yaklaşık 5-6 yıldan beri GAP turlarının şehrimize gelmesi yönünde çalışma yapıyorduk. Büyükşehir Belediyesi ile bazı çalışmalarımız oldu. Gelen grupların gezdirilmesi noktasında belli bir güzergah çizdik. Bu dönemde de henüz belediyemizden talep gelmedi ama gelirse yine İnşallah yardımcı olacağız. Çalışmalara devam ediyoruz ama bu turların şehrimize gelmesi yaklaşık 10 yıllık çalışmanın neticesinde olan bir durum. Biz daha önce TÜRSAB yönetimini Kahramanmaraş’a, Ticaret ve Sanayi Odası olarak davet etmiştik, orada hem Kahramanmaraş’ın tarihi ve kültürel varlıklarının tanıtımını yaptık hem TÜRSAB dergisinde yayınlandı hem de o dönemde Türk Hava Yolları’nın uçaklarında dağıtılan kitaplarda tanıtımı yapılmıştı. O günden bu yana turların sayısı artmakta. Tabi bunu daha da geliştirmemiz lazım. Şuanda gruplar geliyor, bazen bakıyoruz 15 otobüs, 20 otobüs geldiği oluyor ama onları en azından bir gece de olsa Kahramanmaraş’ta yatırmamız gerekiyor. Bunun için de çalışacağız, gereken neyse hem STK’lar hem bizler TÜRSAB olarak destek vereceğiz. Önümüzdeki günlerde TÜRSAB GAP Bölge Yönetim Kurulu toplantısının bir tanesini Kahramanmaraş’ta yapacağız” dedi.

“HER TÜRLÜ TALEBE CEVAP VERECEK KAPASİTEMİZ VAR”

Güzelbulut Turizm olarak vatandaşların her türlü talebine cevap verecek kapasitelerinin olduğunu kaydeden Güzelbulut, “Güzelbulut Turizm olarak her türlü talebe cevap verecek kapasitemiz var, araç imkanlarımız çok iyi. Kendi şirketimiz bünyesinde araçlarımız var. Yıl boyu sürekli çalıştığımız için otellerden uygun fiyatlar alıyoruz. Elimizden geldiği kadar, insanlarımızı en ucuza en iyi yerlere götürebilmek için gereken fedakarlığı yapıyoruz. Özellikle araçlarımız kendimize ait olduğu için dışarıdan kiralama gibi olmuyor, maliyet konusunda elimiz daha rahat oluyor. Gelen grupları elimizden geldiğince boş çevirmiyoruz. Herkesi memnun edecek şekilde fiyat veriyoruz ve gerçekten de turlarımız verimli oluyor. Hem içerik açısından hem de fiyat açısından turlarımız memnun edici düzeyde” şeklinde konuştu.