Sezon sonu olması sebebiyle zor günler geçiren esnafa ekonomik anlamda hareketlilik sağlamak amacıyla Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) öncülüğünde başlatılan ‘Çarşı Pazarda Şenlik Var’ kampanyasının 3’üncü günü sona erdi. Büyükşehir Belediyesi, Sivil Toplum Kuruluşları (STK), odalar ve yüzlerce firmanın destekleri ile düzenlenen kampanya, kentte ekonomik anlamda hareketlilik kazandırırken, son gün olan 17 Kasım’a kadar hareketliliğin artacağı öngörülüyor. Yılın 46’ıncı haftasında, 46 sektörde ürünlere yüzde 46’ya varan indirimlerle sahip olma imkanı bulan vatandaşlar evlerinin eksikliklerini bir bir tamamlıyor. ‘Çarşı Pazarda Şenlik Var’ kampanyasının 3’üncü gününde Manşet Gazetesi olarak başta Kapalı Çarşı olmak üzere esnafları ziyaret ederek, kampanya hakkındaki görüşlerini aldık. ‘Çarşı Pazarda Şenlik Var’ kampanyasını desteklediklerini belirten esnaflar, son iki günde işlerde hareketlilik olduğunu, bu tür etkinliklerin daha kapsamlı şekilde yılın belirli günlerinde yapılması gerektiğini belirtti.

BAŞKANLARIN HALKIN İÇİNDE OLMASI ÇOK GÜZEL”

Esnaflardan Yılmaz Akçöp, Tatsam Çörekçilik olarak Çarşı Pazarda Şenlik Var’ kampanyasını desteklediklerini belirterek, “Kahramanmaraşlıyım, Kapalı Çarşı içerisinde bulunan Bakırcılar Çarşısı altında 1982 yılından buna yana çörekçilik yapıyorum. Çarşı Pazarda Şenlik var adı altında bir kampanya başlatıldı biz işletme olarak bu kampanyayı destekliyoruz. Her zaman böyle şeyler olsun isterim. Kurum müdürleri, Başkanlar, Milletvekilleri herkes her zaman iç içe olsun istiyoruz. Durum böyle olduğu zaman yani esnaflarla, halkla iç içe olunduğunda insanlar birbirine güven duyar. Biz yıllardan bu yana burada olduğumuz için çarşının her halini biliyoruz. Kış mevsiminde pek kimse olmuyor çarşıda pazarda. Yazın ise gruplar geliyor, turlar geliyor, gerek şehir dışından gerek yurt dışından turistler geliyor. Çarşı bir hareketlilik kazanıyor. Önceki yıllara göre çarşımız da çok değişti. Biz buranın eski halini de biliyoruz o zamana nazaran bakımlar onarımlar yapıldı ve daha güzel bir hal aldı. Ufak tefek tabiki eksiklikler var ama onları da dile getiririz, Belediye Başkanımızla konuşuruz.

MAYIS-HAZİRAN GİBİ SEZON BAŞINDA DA YAPILMALI”

Kış olduğu için iş mevsimi değil, kış ayları durgun geçiyor. Yaz aylarına göre hemen hemen yarıya düşüyor işler. Çarşı Pazarda Şenlik var, etkinliği kapsamında ben dün akşam neredeyse saat 21.00’a kadar bekledim ve baktım bir ben vardım açık olan bir de arkadaşım vardı. Gelen vatandaşlar bize kampanyanın içeriğini, indirim olup olmadığını soruyorlar. Zaten biz, çöreğin kilosu 15 lirayken 12 liraya da çörek veriyoruz. Örneğin bir tane çörek alıyorlar 1 tl 25 kuruş tutuyorlar 1 tl veriyorlar. Mesela bazen toptan alınan mevlid çörekleri falan oluyor biz paketliyoruz her şeyini eksiksiz yapıyoruz 10 tl gibi bir fiyattan çörek veriyoruz. Biz de kesinlikle hile olmaz yerlisi de gelse yabancısı da gelse bizde fiyat aynıdır. Bu konuda alnımız açık Allah’a şükür. Bazen yabancılardan, yabancı olduğumuz bildikleri için fazla para almaya çalışıyorlar dediklerini duyuyoruz ama biz asla böyle bir yapmayız neysek oyuz. Yerlisinin de bizim başımızın üzerinde yeri var yabancısının da.

Bu etkinlik kapsamında yapılan indirim genel olarak halka iyi duyurulmuş. Burda önemli olan duyulup duyulmamasından ziyade mevsimin kış olmasıdır. Dün akşam Ticaret ve Sanayi Odası Başkanımız Serdar Zabun ve Şahin Balcıoğlu’da çarşıyı geziyorlardı. Gelip gördüler akşam saat 7 gibiydi o saatte bile çok fazla açık olan bir esnaf yoktu. Bu etkinlik yaz aylarının girişinde Mayıs, Haziran gibi yani sezon başında yapılmış olsa o zaman hem insanlar daha fazla geziyor hem de şehre giren çıkan daha fazla oluyor. Kapalı çarşı için diğer günlere nazaran Cumartesi günleri daha hareketli geçiyor” ifadelerini kullandı.

GEÇ SAATLERE KADAR AÇIK TUTUNCA HAREKETLİLİK OLDU”

Çarşı Pazarda Şenlik Var’ kampanyasını desteklediklediğini ve bu kapsamda iş yerini akşam saat 21’e kadar açık tuttuğunu anlatan Ali Atıcı, “Aksesuar ürünleri satan Halep Pazarı esnafıyım. Kampanyamıza desteklerimiz sürüyor. Akşam saat 21.00’a kadar dükkanımız açık yani buradayız. Kampanya başlayalı yaklaşık 3 gün oldu insanların kampanyayı yeteri kadar tanıdıklarını tahin etmiyorum. Çünkü akşamları buraya kimse gelmiyor. Bu 3 gün içerisinde geç saatlere kadar açık olunca ister istemez bir fark oluştu az da olsa bir hareketlilik kattı. Böyle kampanyaların sürerek devam etmesini istiyoruz. Biz bu kapsamsa her ürün başına en az 5 lira gibi bir indirim yaptık. Gelen insanlara da şenliği tanıtmak amaçlı yapılan indirim kampanya kapsamında olduğunu belirtiyorum” dedi.

HALKIMIZ KÜÇÜK ESNAFIMIZI DESTEKLESİN”

Tanış Kınacım olarak ‘Çarşı Pazarda Şenlik var’ kampanyasına sonuna kadar destek verdiğini kaydeden İhsan Tanış ise, sezonun sona ermesi sebebiyle zor günler geçirdiklerini belirterek, vatandaşlara küçük esnaflardan alışveriş yapmaları çağrısında bulundu. Tanış, “Tanış kınacım işletme sahibiyim 1987 yılından bu yana kapalı çarşıda faaliyet gösteriyoruz. Kınaya dair her ürünü ya imal yaparak ya da tedarik ederek dükkanımızda bulunduruyoruz. Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde başlatılan ‘Çarşı Pazarda Şenlik var’ kampanyasına sonuna kadar destek veriyorum. Üstelik biz de kampanyaya dahil olduk. Şuan yaklaşık olarak yüzde 30, yüzde 40’a varan indirimler yapıyoruz. Sezon sonu olması sebebiyle böyle bir indirim düşünüyorduk zaten bu kampanya da tam zamanında vesile oldu. Sezon sonu olduğundan dolayı şuan bayağı bir indirim var. Evlenecek olan genç kızlar ellerini çabuk tutsunlar şuan tam fırsat zamanı. İnsanlar kampanyayı soruyorlar, bir tanıtım mevcut. Biz de elimizden geldiğince cevap verip yardımcı oluyoruz. Zaten sezon olsa da bizim Tanış Kınacım olarak fiyatlarımız makul. Evlenecek olan insanların bütçelerine bir katkımız olsun diye biz fiyatlarımızdan feragat ediyoruz. Kapalı çarşı esnafı olarak böyle kampanyaların devam etmesini istiyoruz. Küçük esnafın böyle kampanyalarla harekliliğe ihtiyacı var. İnşallah ilerleyen zamanlarda başka başka kampanyalar olur ve küçük esnaf biraz daha hak ettiği değeri bulur. Halkın ihtiyacının çoğunu küçük esnaf karşılıyor. Buradan çok fazla insan ekmek yiyor. Mesela bizim dükkanda çiçek tasarımı yapan bayanlar var o kadınlar da el emeği ile bir şeyler kazanıyor. Hem piyasadaki satış fiyatlarından daha uygun oluyor yani ucuza mal edebiliyoruz hem de bayanlar el becerilerini geliştiriyor. Biz kazanalım ki el emeği yapan hanımefendiler de kazansın onlar da evlerine ekmek parası götürebilsin. Biz halkımıza her zaman açığız. Kapalı çarşıya mutlaka uğrasınlar, küçük esnafı desteklesinler. Sezon sonu ve kampanya indiri ile kar oranımızı zaten düşürdük buyursunlar gelsinler elimizden geldiğinde yardımcı oluruz” şeklinde konuştu.

ESNAFLARIN DESTEKLENMESİ LAZIM”

Maraş Yöresel’den Muzaffer İşbilir de kampanyayı önemsediklerini ve işlerinin hareketlilik kazandığını dile getirerek, “Çarşı Pazarda Şenlik var kampanyası esnaflar için güzel bir organizasyon oldu. Esnaflarımız için de iyi oldu halkımız için de iyi oldu. Gelen misafirlerimiz ister istemez ilk olarak fiyatlara bakıyor. Biz de bütün alışverişlerde tüm müşterilerimize indirim yapıyoruz. Çeşitlerimiz bol, güzel bir hareket oldu. Ticaret ve Sanayi Odası organizasyonunda yapılan bu etkinlik için çok teşekkür ediyoruz. Tabi burada valiliğimizin ve belediyemizin de katkısı var. Bu gibi etkinliklerin her zaman olması lazım. Esnafların desteklenmesi lazım. Bunu sık sık yapmamızda bir fayda olacağını düşünüyorum. Bu durumdan halkımız da çok memnun. İnşallah her geçe gün daha da iyiye gideceğine inanıyorum. Bu son 3 gün içerisinde işlerimizde ister istemez bir yogunluk yaşandı. Zaten piyasa biraz sıkıntılı ama bunun bir katma değer olacağına inanıyoruz. İnsanlar kampanyayı soruyorlar. Kampanyaya neler dahil olduğunu, ne kadar indirim yapıldığını falan bizler de izah ediyoruz” açıklamalarında bulundu.

BU TÜR KAMPANYALARIN SÜREKLİ ARTMASI GEREKİYOR”

Vatandaşlardan Ahmet Ceyhan da alışveriş yaptığını ve kampanya çerçevesinde yapılan indirimden yararlandığını belirterek, “Bugün sıradan bir alışveriş günündeyim. Kahramanmaraş Yöresel ürünlerini satan bir dükkandayım. Buradaki yaptığımız alışverişte ihtiyacımız olan her şeyi bulabiliyorum. Alışveriş esnasında bir şey dikkatimi çekti, 3 sene önceki aldığım fiyat endeksleri ile şuan ki aldıklarım aynı fiyat. Şuanda piyasada böyle bir harekelilik başlatılmış. Emeği geçen tüm büyüklerimize teşekkür ediyoruz. Bunun sürekli devam etmesi hem halkımızın hem esnafımızın kalkınmasına sebep olacaktır” dedi.

(Haber: Ahmet Güneçıkan-Tuğçe Kayar)