Büyük bir kültürel miras üzerine kurulu olan Kahramanmaraş’ta, zamana direnen konaklar özellikle Dulkadiroğlu Belediyesi tarafından aslına uygun olarak restore edilmeye devam ediyor. Göreve geldiği günden itibaren Dulkadiroğlu’nun tarihi dokusunu ve kültürünü yansıtan konaklarda restorasyon çalışması başlatan Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, tarihi konakları kamulaştırıldıktan sonra aslına uygun bir şekilde restore ederek turizme kazandırılıyor. Başta Mutfak Müzesi, Somut Olmayan Değerler Müzesi ve Üdürgücü Konağı’nı muhteşem bir şekilde ayağa kaldıran Dulkadiroğlu Belediyesi, ilçesinin tarihini ve kültürünü gün yüzüne çıkarıyor. Yaptığı çalışmalarla Kahramanmaraş’ta turizmin öncüsü olacağını bir kez daha ortaya koyan Dulkadiroğlu Belediyesi, kentin turizmde hak ettiği önemi kazanması adına faaliyetlerini sürdürüyor. Kahramanmaraş turizmine dev katkı sağlayan Dulkadiroğlu Belediyesi, bu değerleri tanıtım noktasında da önemli bir çalışmayı hayata geçirdi. GEZEDE isimli mobil uygulamayı hayata geçiren Dulkadiroğlu Belediyesi’nin Kahramanmaraş’ı doğru bir şekilde tanımak ve gezilmesi gereken yerleri kısa yoldan öğrenmek isteyen yerli ve yabancı turistlere yönelik yapılan uygulaması, Android ve IOS tabanında akıllı telefonlarda yerini almaya başladı.

TARİHİ VE KÜLTÜREL DEĞERLERE ÖNEM VERİYORUZ”

Konuyla ilgili konuşan Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, “Tarihi ve kültürel değerlerimize verdiğimiz önemin altını çizmek istiyorum. Bu değerlerimizi turizme kazandırmak adına da önemli çalışmalar yapıyoruz. İlçemizi müzelerle donatarak, tarihi çarşılarımızla entegre ettik. Şuanda Kahramanmaraş’a gelen bir kişinin gezip göreceği bir çok alan oluşturduk. Mevcut alanlarımızı iyileştirdik ve bu çalışmaları devam ettiriyoruz. Ortaya çıkardığımız ve mevcut bilinen değerlerimizi tanıtmak adına da önemli bir çalışma yaptık. Bugün hepimizin cebinde olan telefonlara yönelik bir uygulama geliştirdik. GEZEDE ismini verdiğimiz bu uygulama sayesinde şehrimize dışardan gelen turistler Kahramanmaraş’ı daha rahat bir şekilde tanıyabilecekler. Ayrıca şehrimizle alakalı bilgilere de kolay bir şekilde ulaşabilecekler. Ben uygulamanın hayırlara vesile olmasını diliyorum. Kahramanmaraş’ımıza ve ilçemize hayırlı olsun.”

BERTİZ BÖLGESİNDE YOL SORUN OLMAYACAK

Bertiz bölgesinde yapımı devam eden yol çalışmalarını inceleyen Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, bölgenin yol sorunun ortadan kalkacağını söyledi.

Başkan Okay, Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili İmran Kılıç, Ak Parti Dulkadiroğlu İlçe Başkanı Şahin Avşaroğlu ve belediye meclis üyeleriyle birlikte Kılağlı, Kabasakal arasında yapımı devam eden gurup yolunu inceledi. Geçtiğimiz yıl 1.5 kilometresi hizmete açılan yolu havadan dron ile de inceleyen Belediye Başkanı Necati Okay, bölgenin yol sorunun ortadan kalkması adına yaptıkları çalışmaları aktardı.

Büyükşehir Belediyesi ile bölgede koordineli olarak çalıştıklarını aktaran Başkan Okay, incelemeler sonrasında yaptığı konuşmasında şunları aktardı: “Bertiz bölgesinde yol yapım çalışmalarımız devam ediyor. Geçtiğimiz yıl yaklaşık bir buçuk kilometre yolu ve 15-16 virajı bertaraf ederek ulaşıma açmıştık. Bu çalışmayı devam ettirerek yolun kalan kısmının yapımı için de çalışma başlattık. Bertiz bölgemizin bu yolu şehirlerarası yol standardına ulaşmış durumdadır. Bertiz vadisinde bulunan tüm mahallelerin ulaşım yolu olan bu sırt yolunun tamamlanmasıyla bölgenin en önemli eksiğinin ortadan kalkacağını düşünüyorum. Ben bu çalışmalarda emeği geçen mesai arkadaşlarımıza teşekkür ediyor çalışmalarında başarılar diliyorum. Kahramanmaraş’ın en önemli sorunu olan yol problemi Ak Parti iktidarıyla birlikte çözüme kavuştu. Yerel yönetimler çalışmalarını bir adım daha ileriye götürerek köyden mahalleye dönüşen mahallelerin de yol standardını yükseltti. Bugün grup yolu olarak hizmet veren Bertiz bölgemizdeki bu yolu inceliyoruz. Uzun zamandır yol sorunu yaşayan bu bölgelerimiz Büyükşehir Belediyesi ve Dulkadiroğlu Belediyesi’nin çalışmalarıyla bu sorunları çözüme kavuştu.”

GENÇLERİN GELECEĞİ TEMİNAT ALTINDA

Dulkadiroğlu Belediyesi bölgenin en büyük gençlik merkezini düzenlenen törenle hizmete açtı. AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mahir Ünal, “Bu gençlik merkezleri örnek gençler yetiştirecek, gençlerimizin geleceğini teminat altına alacak” dedi.

Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, en önemli seçim vaatlerinden biri olan Kahramanmaraş’ın en büyük gençlik merkezi projesini tamamlayarak hizmete açtı. AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mahir Ünal’ın da katıldığı açılış programı geniş bir katılımla gerçekleştirildi.
Programda bir konuşma yapan Ak Parti Genel Başkan Yardımcısı Mahir Ünal, AK belediyecilik anlayışıyla inşa edilen bu gibi gençlik merkezlerinin örnek gençler yetiştireceğini söyledi. 15 Temmuz Şehidi Abdullah Tayip Olçok’ı örnek gösteren Ünal, Dulkadiroğlu Belediyesi’nin hizmete sunduğu gençlik merkezinin yeni Abdullah Tayip Olçok’lar yetiştireceğini dile getirdi.

Ünal, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “İktidarımız döneminde ortaya koyduğumuz tüm projelerde geleceğimizin teminatı olan gençlerimizi önceliğimize aldık. 15 Temmuz şehidi Abdullah Tayip Olçok örnek bir gençtir. Biz bu gibi tesislerde böyle örnek gençler yetiştireceğiz. Ak belediyecilik anlayışının dünyada bir benzeri yoktur. Bizim belediyecilik anlayışımız gençlik merkezleri, sığınma evleri, kurs merkezleri ve sosyal tesisler yapmaktır. Tüm bu hizmetler aşkla yapılır. Biz bu aziz millete Ferhat gibi sevdalıyız. Bu millet için dağları deleriz. Gece yastığa başımızı koyduğumuz zaman bu hizmetleri hayal ediyoruz. Gençlik merkezleri, okullar, sosyal tesisler yapmayı hayal ediyoruz. Bundan sonraki süreçte de belediyecilikte yeni bir döneme geçiyoruz. Şehirlerimizin artık alt yapı sorunlarını çözüme kavuşturduk. Bundan sonraki süreçte gençlik merkezleri, bilgi evleri, kültür ve sanat atölyeleri inşa edeceğiz. Ben bu güzel tesisi inşa eden belediye başkanımıza ve tüm belediye başkanlarımıza teşekkür ediyorum.”

“SÖZÜMÜZÜ YERİNE GETİRDİK”
Açılış konuşması yapan Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, verdiği sözü yerine getirmenin haklı gururunu yaşadığını söyledi. Seçim sürecinde gençliğe yönelik en önemli vaatleri arasında yer alan gençlik merkezini tamamlayarak hizmete açtıklarını aktaran Başkan Okay, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Göreve geldiğimiz günden bu yana gençlerimize yönelik çok önemli hizmetler yaptık. Bu hizmetlerimiz arasında en önemli ve seçim vaadimiz olan bu gençlik merkezini hizmete açmanın gururunu yaşıyorum. Çok geniş bir alana sahip olan bu gençlik merkezimiz şehrimizin en büyüğü olma özelliği taşıyor. Gençlerimiz burada geleceğin teminatı olarak yetişecek. Ben programımıza katılan herkese teşekkür ediyorum.”

BU MÜZEDE SÖZ DE KALACAK YAZI DA

Kahramanmaraş’a özgü şiir, değiş, ağıt ve özel sözlerin kayıt altına alınarak gelecek nesillere aktarılmasını amaçlayan Somut Olmayan Kültürel Değerler Müzesi geniş bir katılımla hizmete açıldı.

Tarihi ve kültürel değerleri ön plana çıkarma adına adeta seferberlik başlatan Dulkadiroğlu Belediyesi, Kahramanmaraş’a ikinci bir müzeyi daha kazandırdı. Mutfak Müzesiyle şehrin mutfak kültürünü kayıt altına alan Dulkadiroğlu Belediyesi, aynı zamanda turizme de önemli bir katkı sağlamıştı. Mutfak Müzesi’nin hemen yanında bulunan başka bir konağı daha restore eden Dulkadiroğlu Belediyesi, bu konağı da Somut Olmayan Kültürel Değerler Müzesi olarak hizmete sundu.

“SOYUT MİRASI KORUMALI VE YAŞATMALIYIZ”

Düzenlenen açılış programında açılış konuşmasını yapan Belediye Başkanı Necati Okay, hizmete kazandırdıkları müze sayesinde sözünde yazının da kalıcı olacağını dile getirdi. Şehrin tarihi ve kültürel değerlerini ön plana çıkarma adına birçok çalışmaya imza attıklarını kaydeden Başkan Okay, bu çalışmalardan en önemlisinin ise konak restorasyonu çalışmaları olduğunu aktardı. Restorasyonunu tamamladıkları konakları da şehrin tarihi ve kültürel değerlerini turizme sunma adına değerlendirdiklerini anlatan Başkan Okay, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Kahramanmaraş Valiliğimiz ile birlikte SODES projesi kapsamında Somut Olmayan Korunması ve yaşatılması oldukça güç olan soyut mirası korumak ve yaşatmak üzere bu müzeyi hayata geçirdik. Burada derlenecek olan veri ve değerler korunmak üzere Maraş Araştırmalar Merkezine gönderilecektir. Geçmişten günümüze aktarılan değerlerin korunması ve tanıtılmasında müzemiz etkin rol oynayacaktır. Şehrimizde bulunan bütün öğrencilerin en az bir kere burayı ziyaret etmesine yönelik proje hazırlıyoruz.”

YALNIZARDIÇ BÖLGENİN GÖZDESİ OLACAK’

Dulkadiroğlu Belediyesi olarak Yalnızardıç bölgesine Kahramanmaraş’a ve bölgeye hitap edecek çok büyük ve özel bir mesire alanı yaptıklarını aktaran Başkan Okay, “Yıllardır atıl durumda olan ve Yalnızardıç bölgesi olarak bilinen alana prestij proje diyebileceğimiz bir çalışma yaptık. Bu bölge Kahramanmaraş’ın ve bölgenin gözdesi olacak” dedi.

Dulkadiroğlu ilçesinin doğa turizminde yaptığı atılımı dile getiren Başkan Okay, Yedikuyular Kayak Merkezi’nden sonra ilçenin en gözde doğa alanının Yalnızardıç bölgesine inşa edilen A Tipi Mesire alanı olacağını söyledi. İçerisinde konaklama alanlarında bulunduğu mesire alanında incelemelerde bulunan Başkan Okay, alanı detaylı bir şekilde anlattı. Seyir açısından Kahramanmaraş manzarasını en güzel şekilde yansıtan bu alanda seyir kuleleri olacağını dile getiren Başkan Okay, tamamlandığında bölgenin çok yoğun ilgi göreceğini söyledi. Başkan Okay, konuyla ilgili yaptığı konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Bölgemizin değişimine ve dönüşümüne her anlamda katkı sağlıyoruz. İlçemizin en önemli zenginliği olan yeşil alanları en iyi şekilde değerlendirme adına çeşitli projeler yaptık. Bu projeler arasında A ve B tipi mesire alanları mevcut. B tipi mesire alanımızı Yeşiltepe mahallemizde tamamlayarak hizmete açtık. A tipi mesire alanımızı da aynı bölgede Yalnızardıç mevkisin de yapıma başladık. Bu alanda çok önemli çalışmalara imza atıyoruz. İçerisinde Bungalov evlerin bulunduğu mesire alanımızda konaklama alanları bulunacak. Yaklaşık 30 Bungalov ev ilk etapta misafirlerimize hizmet verecek. Bunun yanı sıra alanımızda restoran, çay evi, çay bahçesi, seyir terası, mesire alanı, spor tesisleri, dil köy, yürüyüş parkuru ve çeşitli sosyal alanlar bulunacak. Tesisimizin en önemli özelliği de 12 ay boyunca hizmet vermeyi sürdürmesidir. Yazı ayrı kışı ayrı güzel olacak olan bu alanı vatandaşlarımızın çok seveceğini düşünüyorum. Şehir merkezinden yola çıkan bir vatandaşımız 15 dakikada bu alana ulaşabilecek. Bu güzel tesiste öğrencileri de misafir etmeyi planlıyoruz. Öğrenci kardeşlerimiz burada yabancı dil öğrenimlerini göre bilecekler. Bu dil köy projesinin bölgede de bir ilk olduğunu bahsetmek istiyorum.”

DULKADİROĞLU’NDA TARİH CANLANIYOR!

Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, satın aldıkları üçüncü konağın da restorasyon çalışmalarını tamamladıklarını ve hizmete açtıklarını dile getirerek, “Dulkadiroğlu’nun tarihi yeniden canlanıyor” dedi.

Kahramanmaraş’ın Turizm noktasında en zengin bölgenin Dulkadiroğlu olduğunu hatırlatan Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, göreve geldikleri gün satın aldıkları dört konaktan üçünü restore ederek hizmete açtıklarını kaydetti. Bu konaklardan en büyüğü olan Üdürgücü Konağı’nı düzenledikleri törenle hizmete sunan Başkan Okay, Kahramanmaraş’ın turizm açısından en zengin bölgesinin Dulkadiroğlu olduğunu hatırlattı.
Dulkadiroğlu Belediyesi olarak bu zenginliği değerlendirmek adına önemli çalışmalara imza attıklarını aktaran Başkan Okay, açılış programında yaptığı konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Turizm potansiyeli bakımından çok zengin imkanlara sahibiz. Ancak bu imkanların çeşitli çalışmalarla ön plana çıkarılması gerekiyordu. Biz de bu noktada bazı çalışmalar yaptık. İlk iş olarak bölgemizin turizm potansiyeli yüksek olan Kurtuluş mahallesinde bir çalışma yaptık. Bu alanda üç adet konağı satın alarak restorasyonları için çalışma başlattık. İlk çalışmayı Mutfak Müzesi olarak tamamladık ve hizmete açtık. Mutfak Müzesi’ne gösterilen ilgi bizleri bu yönde çalışmaya daha fazla teşvik etti. Hemen akabinde Mutfak Müzemizin hemen yanında bulunan bir konağı daha restore ederek onu da Somut Olmayan Kültürel Değerler Müzesi olarak hizmete sunduk. Yine aynı bölgede bugün açılışını gerçekleştirdiğimiz Üdürgücü Konağı’nda çalışmalara başladık. Gördüğünüz gibi çok büyük bir alana sahip olan bu konağımızı restore ederek hizmete sunduk. Bu alan artık yaşayan bir tarih oldu. Burada çeşitli konularda hizmet vereceğiz. Alanımızda hem bir kurs merkezi, hem belediye irtibat bürosu, hem de eski belediye başkanlarımız ve mevcut milletvekillerimizin kullanacağı bir ofis olacak. Ayrıca bu bölgenin çocuklarının istifade etmesi bakımından içerisinde bir de Kıraathane ve kütüphane alanı da olacak.”

BİR YANDA 300 YILLIK KONAK, DİĞER YANDA 2 BİN YILLIK BİR ESER
Konak restorasyonunun en önemli özelliğinin de Üdürgücü Konağı’nın Kahramanmaraş’ın en eski konaklarından biri olması olduğunu aktaran Başkan Okay, konuyla ilgili sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Bu konağımız şehrimizin en eski konaklarından bir tanesidir. Yaklaşık 300 yıllık olduğu tahmin edilen bu konağımızın bahçesinde bir de genç Roma dönemine ait kalıntılar bulundu. Biz bu alanı da muhafaza ederek buraya ayrı bir değer kattık.”

DULKADİROĞLU’NDA DOĞAL YAŞAM PARKI!

Dulkadiroğlu Belediyesi’nin Yeşiltepe Mahallesinde inşaatını tamamladığı Doğal Yaşam Parkı Mesire Alanı ve Geleneksel Çocuk Oyunları Parkuru düzenlenen törenle hizmete açıldı.

İnşaat aşamasında dahi Kahramanmaraşlı vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği Doğal Yaşam Parkı ve Mesire alanı geniş bir katılımla düzenlenen törenle hizmete açıldı. Açılış programında konuşan Belediye Başkanı Necati Okay, Kahramanmaraş’ın doğa turizmine alt yapı oluşturacağı bir çalışmayı hizmete sunduklarını kaydetti.
Başkan Okay, konuşmasını şu sözlerle sürdürdü: “Kahramanmaraş’ın nefes alacağı bir alanı hizmete sunmanın gurunu ve mutluluğunu yaşıyoruz. Yedikuyular yolu üzerinde bulunan bu güzel ormanlık alanda çok özel çalışmalar yaptık. Vatandaşlarımızın burada serin bir ortamda mesire alanı ihtiyacını gidermesi adına gereken her şeyi yaptık. İhtiyaç duyulan tüm donatılar bu alanda mevcuttur. Bu alan içerisine ek olarak geleneksel çocuk oyunları parkuru da inşa ettik. Vatandaşlarımız burada dinlenirken çocukları da çok güzel vakit geçirecek. Burada bir mini hayvanat bahçemiz de mevcuttur. Çeşitli hayvanları burada barındırıyoruz.”

DOĞA TURİZMİNİN TEMELİ OLACAK

Bölgeye yapılacak yeni projeleri ve devam eden projeleri de anlatan Başkan Okay, son olarak şunları kaydetti: “Mesire alanımızın açmış olduğumuz kısmını ilk etap çalışması olarak nitelendiriyoruz. Buraya vatandaşlarımızın yoğun ilgi göstermesi bizleri son derece mutlu etti. Bu sebeple heyecan parkı ve A tipi mesire alanımızın çalışmalarını da hızlandırdık. Yalnızardıç bölgemizde inşa ettiğimiz A tipi mesire alanıyla Kahramanmaraş’ın doğa turizmine önemli katkı sağlayacağımızı düşünüyorum. Alanımızın şuanda alt yapı çalışmaları tamamlanmak üzere. İnşallah inşaatını kısa sürede tamamlayarak hizmete sunacağız. Bunun dışında mesire alanımızın yanında bulunan 100 dönümlük alanda bir de heyecan parkuru inşa edeceğiz. Bu alanında aynı şekilde doğa turizmine katkı sağlayacağını düşünüyorum.”

DEĞİŞİM TAMAM ŞİMDİ SIRA DÖNÜŞÜMDE!

Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, ilçesinin birçok bakımdan değişimi yaşadığını ifade ederek, “Şimdi sıra kentsel dönüşümde” dedi.

Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Necati Okay, geride kalan hizmet sürecini, yaptıkları ve yapacakları projeleri değerlendirdi. Göreve geldiklerinde üç personelle hizmete başladıklarını aktaran Başkan Okay, geride kalan sürede bölgesine sorunsuz hizmet eden bir orduya kavuştuklarını kaydetti. Bölgenin sorunlarını tespit ederek çözümler ürettiklerini anlatan Başkan Okay, bölgenin en önemli sorununu ise alt yapı olarak belirlediklerini kaydetti. Şehrin doğusunda kalması sebebiyle ilçesinin gelişmediğini dile getiren Başkan Okay, büyükşehir yasasıyla bölgenin adeta kaderinin değiştiğini söyledi. İlk iş olarak kırsal ve merkez mahallelerin sorunlarını tespit ederek işe başladıklarını aktaran Başkan Okay, ivedi bir şekilde bu sorunları çözüme kavuşturduklarını vurguladı.

KIRSAL MAHALLELERİMİZİN ALT YAPI SORUNU ÇÖZDÜK
Geniş bir kırsal alana sahip olduklarını aktaran Başkan Okay, bu mahallelerde yaşayan vatandaşın şehir merkezindeki vatandaş gibi eşit hizmet alması adına çalıştıklarını vurguladı. Başkan Okay, bu kapsamda ilk olarak da alt yapı çalışması yaptıklarını dile getirerek sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Bölgemizin en önemli sorunu alt yapıydı. Bu sorunu çözüme kavuşturma adına önemli çalışmalara imza attık. Seçim sürecinde vatandaşlara en önemli vaatlerimizden bir tanesi de onların iyi standartta yollara kavuşmalarıydı. Bu sözümüzü yerine getirme adına kırsal mahallelerimize kilometrelerce parke ve asfalt çalışması yaptık. Şuanda yeni açılan yollarımız ve ihtiyaç duyulan bölgelerde bu çalışmalarımız devam etmektedir. Hatta Bertiz bölgemizde grup yolu dediğimiz Kılağlı ve Kabasakal mahallelerimiz arasındaki yolu da yüksek standartta yapıyoruz. Önemli bir kısmını hizmete açtığımız bu yol bölgenin ulaşım ihtiyacına çok büyük katkı sağlamaktadır.”

ŞİMDİ SIRA DÖNÜŞÜMDE
Birçok bakımdan ilçenin değişim ve dönüşümü yaşadığını aktaran Başkan Okay, yeni dönemde hedeflerinin kentsel dönüşüm olduğunu aktardı. Bu noktada ilk çalışmayı Divanlı Mahallesinde başlattıklarını aktaran Başkan Okay, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Birçok bakımdan alt yapısını tamamladığımız ilçemizin bundan sonraki en önemli ihtiyacı kentsel dönüşümdür. Geride kalan hizmet süremizde bu noktada bazı çalışmalar yaptık. Bu çalışmalardan bir tanesi de şuanda Divanlı mahallesinde devam etmektedir. Yeni dönemle kentsel dönüşüme ağırlık vereceğiz ve ilçemizin değişimini dönüşümünü tamamlayacağız.”

DULKADİROĞLUNDA BAĞBOZUMU VE ŞİRE HAZIRLAMA ETKİNLİĞİ

Bölgesinin tarihi ve kültürel değerlerini ön plana çıkarma adına birçok projeye imza atan Dulkadiroğlu Belediyesi, Bağbozumu ve Şire hazırlama etkinliği düzenleyerek tanıtım adına yeni bir çalışmaya daha imza attı.

Kahramanmaraş Valiliği, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Tarım İl Müdürlüğü ve Kahramanmaraş Olgunlaşma Enstitüsü'nün desteğiyle gerçekleştirilen Bağbozumu ve Şire Hazırlama Etkinliği ’ne ilgi yoğun oldu. KAFUM’da gerçekleştirilen etkinlik amacının ilçenin değerlerini tanıtma ve ön plana çıkartma olduğunu aktaran Belediye Başkanı Necati Okay, bu anlamlı etkinliğin geleneksel hale getirilmesi için çalışmalarda bulunacağını kaydetti.

Özellikle Bertiz bölgesinin coğrafi konumundan dolayı Türkiye’nin en kaliteli üzümünü ürettiğini hatırlatan Başkan Okay, bu özelliğin bu gibi etkinliklerle Türkiye’ye tanıtıldığını aktardı. Üzüm ile üretilen ürünlerin çeşitliliğine dikkat çekmek ve kalitesini ortaya koymak adına bu gibi etkinlikler yapmayı sürdüreceklerini ifade eden Başkan Okay, konuyla ilgili yaptığı konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “İlçemizin tarihi ve kültürel değerlerini ön plana çıkarma adına birçok etkinliğe imza attık. Özelikle Bertiz bölgemize has üzüm ile yapılan şire ürünlerini tanıtmak ve geliştirmek adına böyle bir etkinliğe imza attık. Ben bu gibi etkinliklerle bize has olan bu değerlerin daha kaliteli hale geleceğine ve Türkiye çapında tanınacağına inanıyorum. Bağbozumu ve şire hazırlama etkinliğimize destek veren başta Kahramanmaraş Valiliğimize, Büyükşehir Belediye Başkanlığımıza ve diğer kurumlara da ayrıca teşekkür ediyorum.”

Daha sonra etkinlikteki katılımcılara şire ile yapılan ürünler ikram edildi.