Pazarcık Esnaf ve Sanatkarlar Odası’nın yeni hizmet binasının açılış törenine katılmak üzere Pazarcık’a gelen TBMM İçişleri Komisyonu Başkanı ve AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Celalettin Güvenç, Pazarcık Belediyesi’ni ziyaret etti. Pazarcık Belediyesi çalışanları ve meclis üyeleri başta olmak üzere ilçe halkının yoğun ilgi gösterdiği Güvenç, Pazarcık Belediye Meclis Salonu’nda kendini görmek isteyen vatandaşlarla bir araya geldi. Vatandaşların sorun ve taleplerini dinleyen Güvenç, yaptıkları çalışmalar ve gündeme dair önemli açıklamalarda bulundu. Toplantıda ilk olarak AK Parti Pazarcık İlçe Başkanı Harun Eskigün selamlama konuşması yaptı.

“BAŞKANIMIZ ANKARA’DA GÖZÜMÜZ VE KULAĞIMIZ OLUYOR”

Eskigün’ün ardından açıklamalarda bulunan Pazarcık Belediye Başkanı İbrahim Yılmazcan, Güvenç’e hem ziyaretlerinden hem de çalışmalarda verdiği destekten ötürü teşekkür etti. Yılmazcan, “Allah birliğimizi ve beraberliğimizi daim etsin. Yönetimde, yani üst kademede birliktelik olduğunda görüyorsunuz ki ilçemiz hizmetlere doyacak. Bugüne kadar ve bundan sonra da milletvekilimize ilçemize yaptığı hizmetlerden dolayı şükranlarımı arzediyorum. Yeni Büyükşehir Belediye Yasası’na göre bizim kolumuz ve kanadımız kırık. Ne yaparsa milletvekillerimiz yapar, ne yaparsa Büyükşehir Belediye Başkanımız yapar. Pazarcık olarak Ankara’da bir gururumuz var, 24 saat her yerde alo dediğimiz zaman milletvekilimiz imdadımıza yetişiyor. Biz buna şükretmezsek cenab-ı Allah bu şükrü elimizden alır. Onun için milletvekilimizin kadrini ve kıymetini bilmemiz gerekiyor. Bizim mutlaka Ankara’da Pazarcık’ın gözü ve kulağı olan milletvekilimizin bundan sonra da ilçemize yapacağı hizmetler devam edecek” dedi.

“KAHRAMANMARAŞ VE PAZARCIK İÇİN AYNI GAYRETLE ÇALIŞIYORUZ”

Sonrasında kendi için toplanan yoğun kalabalığa seslenen TBMM İçişleri Komisyonu Başkanı ve AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Celalettin Güvenç, Kahramanmaraş ve Pazarcık için gayretle çalıştıklarını belirterek, “Kendi hesabıma, Kahramanmaraş hesabına, Pazarcık, Dulkadiroğlu, Çağlayancerit hesabına geçen sezonla ilgili mutlu olduğumu, tatmin edici bulduğumu ifade etmek istiyorum. Söz verdiğimiz işlerin büyük bir kısmını el birliğiyle, başta Cumhurbaşkanımızın talimatları, ilgili bakanlarımızın ve Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle yapmış bulunuyoruz. Eksik olarak bir doğalgazımız kaldı. Doğalgazı da hem Yukarı Pazarcık’a, hem İstasyon’un altına getirdik, bu hizmetler devam ediyor. İnşallah önümüzdeki sezonda aynı hızla 2020 yılında da çalışmalara devam edeceğiz. Kahramanmaraş için, Pazarcık için aynı gayretle çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

“ÇOK DAHA GÜÇLÜ BİR TÜRKİYE BIRAKMAK HEDEFİMİZ”

Gençlere geçmişten de örnekler vererek önemli uyarılarda bulunan Güvenç, “Bugün güzel bir mutluluğumu ve memnuniyetimi belirtmek isterim ki o da gençlerin bizlerle beraber olması. Çünkü bizim bütün amacımız gençliğe çok daha güçlü bir Türkiye, yaşanabilir bir Türkiye, kardeşlik içinde yaşayan, demokrasi içerisinde yaşayan güzel bir ülke bırakmak. Bunun mücadelesini veriyoruz. Kadınların daha çok söz sahibi olduğu, gençlerin daha çok yönetime katıldığı, birliğin, beraberliğin olduğu, pasaportunun dünyanın her yerinde saygı gördüğü daha büyük bir ülke bırakmak istiyoruz. Bizim nesillerin çektiği sıkıntıların ve sorunların onlar tarafından yaşanmaması en büyük dileğimiz. Benim akranımdaki insanlar çok iyi anlıyor ama gençlerimiz birçok şeye şahit olmadılar, Türkiye’nin hep böyle olduğunu zannediyorlar. Türkiye’nin hep böyle huzur içerisinde bulunduğunu zannediyorlar oysa tarih boyunca bizim ülkemize, bizim coğrafyamıza ki, bizim coğrafyamızda sadece bugünki milli sınırlarımız değildir. Balkanlar’dan Musul’a ve Kerkük’e kadar olan coğrafyanın tamamı bizim coğrafyamızdır, onlar ne derlerse desinler. Hasbel kader ne zaman o topraklara gitsem Pazarcık gibi, Ankara gibi hissettiğimi ifade etmek istiyorum. En son Arnavutluk’a gittiğimizde çarşıda gezerken ezan sesiyle irkildik, böyle açıktan ezan mı okunuyor, cami mi var yakında dedik. Arka sokakta caminin olduğu gördük, gittiğimizde bizim camilerimizdekinden daha çok cemaatin olduğunu gördüm. Hepsi Osmanlı’nın temsilcisi. Türkçe de konuşulmuyor ama bizleri bağırlarına bastılar. Çünkü biz büyük bir kültürün ve medeniyetin mirasçısıyız” ifadelerini kullandı.

“ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN, OYUN BÜYÜK, SORUN BÜYÜK”

Küresel saldırılara rağmen çalışmaya devam ettiklerini dile getiren Güvenç, sözlerine şu şekilde devam etti, “Bütün dünyanın gözü bizim üzerimizde, duaları bizlerle, beklentileri de bizde. Dolayısıyla hiçbir zaman ayrım yapmıyoruz. Hayallerimiz, ideallerimiz, ufkumuz çok geniş. Medeniyetimiz kadar geniş ve büyük, ayrıca iddialı. İyi işler de yapıyoruz. Bütün bu küresel saldırılara rağmen ekonomik olarak saldırıyorlar, siyasi olarak sıkıştırıyorlar, bir yandan Suriye’de bir yandan Irak’da, diğer yandan güneyimizde yeni petrol bölgesi olarak görülen Akdeniz’de bizi sıkıştırmaya çalışıyorlar. Ama Cumhurbaşkanımızın dirayetiyle, sizlerin de onun arkasında durmanızla bu oyunları bozuyoruz, dünya egemenlerine artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını gösteriyoruz. Bu anlamda duruşunuz çok önemli. Çünkü sizin duruşunuz, Cumhurbaşkanımız gibi dünyaya duruş sergileyen bir lidere vesile oluyor. Örneğin Arnavutluk’da Meclis Başkanı benim konumun itibariyle muhatap değil, komisyon başkanları benim muhatabım ama Meclis Başkanına da bir nezaket ziyareti yapalım dedik, ‘programı çok yoğun ama kısa bir ziyaret edebilirsiniz çünkü Türkiye Meclisi’nden geliyorsunuz’ dediler. Bir saatten fazla adam bizden ayrılmadı, ben ikili görüşmede Arnavutluk Meclis Başkanı’na müsaade edersen söylemek zorundayım, Recep Tayyip Erdoğan gibi bir lider var dünyada ve hepiniz buna sahip çıkmak zorundasınız dedim. Balkanların kan ve gözyaşından kurtulması, tekrar istikrarlı hale gelmeniz için buna sahip çıkmanız gerektiğini düşünüyoruz biz dedim. Adam, ‘bana ilham verdin’ dedi, sazı eline aldı, bir saatten fazla Türkiye’yi ve Cumhurbaşkanımızı anlattı. ‘Ben komünist partide de görev yaptım, klasik bir siyasetçi değilim, bu işleri bilirim, takip ediyoruz’ dedi. Allah yardımcımız olsun, oyun büyük, sorun büyük. Bir yandan Yumaklıcerit’in kanalizasyonuyla uğraşmak zorundayız, oradaki hemşerilerimizin sıkıntısı var, diğer yandan Evri’deki yolların yamasını yapmak zorundayız, Çiğdemtepe’deki ek binaların kanalizasyonu için para bulmak zorundayız ama öbür yandan da koskoca bir medeniyeti ayağa kaldırmak zorundayız.”

“UYANIK OLMAK ZORUNDAYIZ”

İzmir’de Alevi bir vatandaşın evine yapılan saygısızlığa tepki gösteren Güvenç, “Geçmişte olduğu gibi alçakça İzmir’de bir Alevi vatandaşımızın duvarını işaretleyip gündemi değiştirmek, fitneyi fesadı uyandırmak, bu ülkenin insanları Alevi-Sünni, Kürt-Türk diye birbirine düşürmek isteyenlere karşı da uyanık olmak zorundayız. O kadar zor, o kadar çok yönlü bir mücadele yapıyoruz ki, gerçekten dualarınıza ihtiyacımız var, birliğe ihtiyacımız var. Ama basiretli, ferasetli olduğumuz için oyunları bozuyoruz. Cemevini ziyaret ettik, biriz, beraberiz dedik ama şunu gördük; genç başkanımız bizden önce Cumhurbaşkanımıza da teşekkür ediyoruz, meseleyi sahiplendiniz, meseleye tavır koydunuz, bu ülkede fitne ve fesat olmayacağını başta Cumhurbaşkanı açıklamalarıyla bize gösterdi, güven verdi dedi. Bunu önemsiyorum, her yerde söylüyorum. Bizim sayfalarımız temiz. Bizim 17 yıllık iktidarımızda yeni bir Sivas Olayı, yeni bir Maraş Olayı, yeni bir Çorum Olayı tezgahlayamadılar. Islah olduklarından değil, akıllandıklarından değil, yakamızı bıraktıklarından değil, pes ettiklerinden değil, dirayetli duruşumuzdan, sağ duyulu duruşumuzdan, bu tür işlerin memlekete fayda getirmediğini görmemizden ve fırsat vermemek için de samimiyetle mücadele etmemizden. Ülkemizin geldiği noktada en büyük kazanç budur. Milletin birlik ve beraberliğini sağlamamızdır” açıklamalarında bulundu.

“AKILLI OLACAĞIZ, BİR OLACAĞIZ, BERABER OLACAĞIZ, GÜÇLÜ OLACAĞIZ”

Birlik ve beraberlik mesajları veren Güvenç, konuşmasını şu şekilde tamamladı, “Bu millet biliyor ki, bu ülkenin Cumhurbaşkanı 82 milyonu aynı gözle görüyor, bu millet biliyor ki biz insana insan olduğu için değer veriyoruz. Bu millet biliyor ki Türkiye’nin geleceğini aydınlatmanın yolu millet arasında birlik, beraberlik, tesanüt ve dayanışmayı güçlendirmekten geçer. Bunu yapıyoruz, millette buna olumlu tepki veriyor, oyunları boşa çıkarıyoruz. İnşallah bu böyle devam edecek. Sorunlarımız var, ekonomik sıkıntılarımız var ama başka Türkiye yok. Biz biriz, beraberiz, alternatif yok ve bu işleri düzeltecek olan da hepimizin safları sıklaştırarak birlik ve beraberlik içerisinde yürümesinden geçiyor. Allah bugünleri aratmasın, etrafımızdaki ateş çemberini hepimiz mutlaka her gün hatırlamalıyız. Suriyeliye acımayan bize hiç acımaz, Iraklı’ya acımayan bize hiç acımız, Kürde acımayan Türke de acımaz. Arap’a acımayan Farslı’ya da acımaz. Alevi’ye acımayan Sünni’ye de acımaz. Batının gözünde bu coğrafyanın insanlarının ölümünün koyun ölümü kadar değeri yoktur. İster Alevi olun, ister Sünni olun, ister Türk olun, ister Kürt olun kardeşlerim. Onlar için önemli olan petroldür, kendi toplumlarının refahıdır, zenginliklerinin devamıdır. O zaman biz de akıllı olacağız, bir olacağız, beraber olacağız, güçlü olacağız.”

Güvenç, toplantının ardından gençlerle ve vatandaşlarla hatıra fotoğrafı çekildi.