dc9bb0fd-c8fa-485e-a24a-db2656d5891aTürk Silahlı Kuvvetleri Güçlendirme Vakfı’na en çok bağış yapan okullardan olan ve bundan dolayı Türk Silahlı Kuvvetleri Güçlendirme Vakfı’nın 35. yıl etkinlikleri kapsamında ASELSAN sponsorluğunda Ankara’ya giden Kahramanmaraş Anadolu Lisesi son sınıf öğrencileri, HAVELSAN’da düzenlenen programın ardından ASELSAN’a giderek orada yerli üretim helikopter ve uçakları yerinde gördü ve bu eserleri yapan mühendislerle tanışma fırsatı buldu. Öğrenciler ASELSAN’da yerli üretim Atak Helikopteri’ni ve Milli Muharip Uçağı’nın içerisine binerek hatıra fotoğrafı çekilme imkanı da buldu. Kahramanmaraş Anadolu Lisesi öğrencileri, ASELSAN’daki gezisinin ardından Anıtkabir ve İstiklal Marşı’nın yazıldığı Taceddin Dergahı’na da ziyarette bulundu.

anıtkabir

“HEM BİZİM HEM DE ÖĞRENCİLERİMİZ AÇISINDAN ÇOK FAYDALI BİR GEZİ OLDU”

Ozan Karabuluuut

Kahramanmaraş Anadolu Lisesi’nde İngilizce Öğretmeni olan ve öğrencilerin danışman öğretmeni olan Ozan Karabulut, gezinin çok faydalı olduğunu ifade etti. Öğrencilerin orada yazılım mühendisliği ve uçak mühendisliği bölümleri hakkında bilgi aldığını dile getiren Karabulut, gezinin öğrenciler açısından çok faydalı olduğunu ifade etti. Karabulut; “27 Eylül’de Türk Silahlı Kuvvetleri Güçlendirme Vakfı’na 35.yıl etkinliklerine bağışçı okul sıfatıyla katıldık. 35 öğrenci ve 3 öğretmenimizle sabahın erken saatlerinde Ankara’ya vardık ve HAVELSAN’daki açılış konuşmalarını dinlememizin ardından, ASELSAN’daki mühendislerimizle tanıştık. Orada yapılan elektronik çalışmalara katıldık, Atak Helikopterleri’nin montaj alanını gördük. Türk Uzay Ajansı’nın da bulunduğu kampüse giderek uçaklarımızı, helikopterlerimizi yakından gördük. Uzay Ajansı Başkanı Temel Kotil’le tanışma fırsatı bulduk. Kendileri, önümüzdeki yıl üniversite sınavına girecek öğrencilerimize yazılım mühendisliği ve uçak mühendisliği alanında bilgiler verdi. Öğrencilerimiz herhangi bir ücret ödemeden ASELSAN’ın sponsorluğunda çok faydalı bir gezi yaptı. Oradaki gezimizin ardından Anıtkabir’e bir gezi yaptık ve İstiklal Marşı’nın yazıldığı Taceddin Dergahı’na giderek Mehmet Akif Ersoy’un mezarını da ziyaret ettik. Hem bizim hem de öğrencilerimiz açısından çok faydalı bir gezi oldu. Okul müdürümüze ve Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı’na bu gezi için çok teşekkür ediyorum. Kahramanmaraş’ta lise olarak bir tek biz katıldık, Konya’dan ve Mersin’den katılanlar vardı. Kahramanmaraş’ımızı orada temsil etmiş olduk, bununda gururunu yaşıyoruz” diye konuştu.

c83helikopter

ÖĞRENCİLERİMİZDE YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ AÇISINDAN BİR FARKINDALIK OLUŞTURDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM

Öğrencilerde yazılım mühendisliği açısından farkındalık oluşturacak bir gezi olduğunu belirten Karabulut; “Öğrencilerimiz sosyal medyada gördüğü Milli Muharip Uçakları, Atak Helikopteri gibi eserleri yakından görüp, içerisine girme fırsatını buldular. Pilot koltuğuna oturarak hatıra fotoğrafı çektirdiler. Bu öğrencilerimizde yazılım mühendisliği açısından bir farkındalık oluşturdu diye düşünüyorum. Uçak hangarlarına girerek mühendislerimizle tanıştılar ve o noktaya nasıl geldiklerini bizzat kendileri sordular. Komutanlarımız iş olanaklarından bahsettiler. İzlenmesi gereken yoldan bahsettiler. Bunun kariyer planlaması olarak öğrencilerimize oldukça yararlı olduğunu düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

YAZILIM VE UÇAK MÜHENDİSLİĞİNE İLGİM ARTTI

Hasan Nurdooğan

Geziye katılan öğrencilerden Hasan Nurdoğan ise, gezi sayesinde yazılım ve uçak mühendisliğine ilgisinin arttığını kaydeden Nurdoğan; “Türk Silahlı Kuvvetleri Güçlendirme Vakfı’nın düzenlemiş olduğu etkinliğe bağışçı okul ünvanıyla katıldık. Orada HAVELSAN’ın düzenlemiş olduğu programın ardından ASELSAN’a geçtik ve orada Atak Helikopteri’ni ve yerli savaş uçağını gördük. Mühendisler ve yetkili kişilerin öncülüğünde orayı gezdik. Orada hem uçak mühendisliği hem de yazılık mühendisliği meslekleri hakkında bilgiler edindik. Sonra TUSAŞ’a gittik. Ardından Anıtkabir’i gezdik. Taceddin Dergahı’na gittik ve Kahramanmaraş’a geri döndük. Oradaki uçakları ve helikopterleri görünce ülkemiz adına gurur duydum. Kahramanmaraş Anadolu Lisesi olarak bağışçı okul olarak orada bulunmamız çok gurur vericiydi. Yazılım mühendisliğine ve uçak mühendisliğine olan ilgim arttı. Onların gözetiminde oraları gezmek bizim için çok iyi oldu. Orada Türklük damarım kabardı. Orayı görünce bir şeyler başarıp, bir yerlere geleceğime söz verdim. İnşallah ileride oradaki mühendisler gibi uçaklar ve helikopterler yapacağız. Bu gezide bize destek veren Havelsan, Aselsan ve bütün yetkili kişilere teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

İLERİDE BU UÇAKLARI YAPAN EKİPTE ÇALIŞMAYI ÇOK İSTERİM

Nahidee Karaağaç

Geziye katılan öğrencilerden Nahide Karaağaç ise, ileride Milli Muharip uçaklarını yapan ekipte çalışmayı çok istediğini dile getirdi. Karaağaç; “Bu gezi bize bilmediğimiz meslekleri tanıttı. Çok güzel şeyler öğrendik, uçakları tanıdık, helikopterleri gördük. Bunlar bize çok güzel şeyler kazandırdı. Bir gün ben de bu uçakları yapan ekipte çalışmayı çok isterim. İnşallah oradaki mühendisler gibi ben de orada çalışırım” şeklinde konuştu.

BİZİM İÇİN GÜZEL BİR TECRÜBE OLDU

Yağmur Özzel

Geziye katılan öğrencilerden Yağmur Özel ise, yazılım mühendisliğine ve uçak mühendisliğine ilgi duymaya başladığını söyledi. Kendileri için güzel bir tecrübe olduğunu kaydeden Özel; “Ankara’ya sınıfça ASELSAN’ın gezi programı için gitmiştik. Benim için çok güzel bir tecrübeydi. Uçaklar ve helikopterler hakkında çok bir bilgim yoktu. Bu kadar ilgimi çekeceğini düşünmüyordum. Gördüğümde baya ilgilendim. Onların nasıl yapıldığını öğrendim. İçerisine binme fırsatımız da oldu. Böyle güzel bir tecrübeydi. Bir gün ben de yazılım mühendisi, uçak mühendisi olacağım. Özellikle uçak mühendisliğine ilgi duymaya başladım. Ben de ileride uçak mühendisliği düşünüyorum” dedi.