Kitaplar kelimelerin canlı olduğunun şahitleridir.Konuşulan, seslere anlam katan mana hikmetinin sırlarına kitaplardan ulaşılır.

Süleyman Ragıp kitap sahibi bir insan!

GÜZEL GÖLGELİK kitabı tülleri aralayan bir el gibi bizi dünün hüzün dolu demlerine götürüyor.Kitap ;soğuk,hüzün,özlem,düş ,hira gibi temel kelimeler etrafında yazılmış.Şair kendi dünyasının saklı bahçelerinde dolaşırken sizi oralara çağırıp gönül telinize dokunuyor.

“Ninniler değildi annemizin saf sevgisiydi bizi uyutan

Sevgisiz uyusaydık dinmezdi ağrılarımız” (sh.23) mısraları öznel anlatımın şairde ki ifadesine örnek olarak verilebilir.

“İnsan sevgisi can katar bana

Sizi seviyorum sözüm senettir” (sh.17) bu mısralarda düz anlatımın izlerini taşıyor.

Kitap göz yaşıyla ıslanmış!

Şair duyarlı yapısını hep gözyaşı teması üzerinden verirken geleneğe de vurgu yapıyor.

“Ağlamasan anlamayacağım şeyler var

Hakikatı belki de hüzünden dileniyorum” (sh.61) mısralarında kitaba hakim olan temayı çok iyi görebiliyorum.

Hakikat!

Süleymen Ragıp Yazıcılar kitap boyunca arayış içinde gerçek,hakikat ve değer çerçevesi yazdıklarına kısmen sinmiş ama bu mısraların daha çok ÇİLE ye ihtiyaç var.

Açıklama biçimini esas alan şair PORTRE şiire dönse daha nitelikli buluşlar yapacağa benziyor,kitap ta yer,yer değinilen kişilerin portreleri şiire temalar getirebilir bu da kalıcı şiire kapı aralar.

Sosyal tesbitlerde önemli!

“Büyüdükçe uzak diyarlardaki insanlar kalmadı

Yakınlarım dahi uzaklaştı sanki

İnsan ve insan ve insan diye sayıkladım olmadı

Dağ gibi insanlara seslendim,uzaklaştı yankı” (sh.21)

Türkçe kalemiz,şair önce dil hassasiyeti demeli şiirde savruk kelimeler kullanmamalı yabancı kelimelerin ısırgan otu gibi dilimize katacağı zararı görebilmeli.

“Duruşun fakir olsun hasan

Gönlün rich” (sh.25)mısralarındaki RİCH kelimesi şiire girmemeli.

Kutlu olsun!