Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) ekonomik olarak kayıplar verdirmeye devam ediyor. Virüsten korunmak ve yayılımını en aza indirgemek için uygulanan yasaklar ve tedbirler birçok özel sektör kuruluşunu zora soktu. Zora giren sektörlerin başında kuşkusuz acente firmaları geliyor. Yaklaşık bir yıldan bu yana istedikleri ritmi yakalamayan acenteler devletten destek bekliyor. Konuyla ilgili konuşan Güzelbulut Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Güzelbulut, “Yılbaşından bu yana erken rezervasyon süreci ve kampanyalarımız devam ediyor. Ama pandemiden dolayı eski yaptığımız satışları yakalamamız mümkün değil. Sektörün hareketlenmesi için destek olması gerekiyor. Acenteler destek bekliyor. Tabii yaz sezonu geliyor ümidimiz pandemi yoğunluğunun azalıp, sektörümüzün hareketlenmesi” şeklinde konuştu.

BIRAKIN KÂRI MASRAFLARIMIZI CEBİMİZDEN KARŞILIYORUZ”
Güzelbulut, konuşmasının devamında şunları kaydetti: “Sektörde bir hareketlenme söz konusu değil. Pandemiden dolayı ne turlarda bir açılma oldu ne de diğer alanlarda. Bakın bugün havaalanımızda bile uçak seferleri çok çok aza indirgendi. Turizmin gelişmesi için başta ulaşım ağının iyi olması lazım. Özellikle şehrimizde uçak sefer sayılarının artması gerekiyor. Şu an biz mecburen işyerimizi açıyoruz ama kârı bırakın masraflarımızı cebimizden karşılıyoruz.

İNSANLAR MECBUR KALMADIKÇA SEYAHAT ETMİYOR”
Turizm her noktada tamamen durdu. Turizm seyahat acenteleri uzun bir süredir gelir elde edemedi. Hem gelir elde edilmedi artı bir de masraflar karşılanmak zorunda kaldı. Tabii ki zor bir süreç ve biz bu zor bir süreci atlatmaya çalışıyoruz. Şu anda bir toparlanma var ama bir tarafın toparlanması işi tamamen çözmüyor. Yani bağlı olarak ticaretin gelişmesi gerekiyor. Öyle bir hale geldik ki insanlar mecbur kalmadıkça seyahat etmiyor.

NE ZAMAN NORMALE DÖNERİZ BİLEMİYORUZ”
Tatil satışlarımız geçen yılki rakamların çok çok altında. Ufak tefek bir kıpırdanma oldu ama bunlar da tabii sektörü ayağa kaldıracak nitelikte değil. Araçların yüzde 50 kapasiteyle seyahat etmesinden dolayı maliyet artışları yaşandı. Ancak buna rağmen 23 kişilik bir otobüsü dolduramıyoruz. İnsanlar tedirgin oluyor. Halbuki normal şartlarda hijyen kurallarına dikkat edildiği takdirde hiçbir sıkıntısı yok. Yani bir kişiye 2 koltuk veriliyor. Mesafe açısından hiçbir sıkıntı yok. Araçların temizliği, hijyeni yapılıyor. Gidilen otellerde öyle bir sıkıntı yok ama tabii ne olursa olsun insanlarda bir tedirginlik yaşanıyor. Bu durum ne zaman normale döner bilemiyoruz.”