Uzun, zorlu ve yorucu kış mevsiminin geride kalması ve yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte denize, kuma, güneşe hasret kalan vatandaş, eşsiz ve rahatlatıcı güzel bir tatilin yolunu tutuyor. Özellikle bir yılın verdiği yorgunluktan kurtulup, bulduğu ilk izin fırsatında tur acentelerine gelen vatandaşlar, tatil için yer ayırtıyor. Durum böyle olunca da tur acentecilerin yüzü gülüyor. Konuyla ilgili gazetemize değerlendirmelerde bulunan Tur Acentesi sahibi Mehmet Güzelbulut, son 4-5 yıldır dışarıdan Kahramanmaraş’a bir tur yoğunluğunun olmadığını ancak Kahramanmaraş’tan dışarıya açılan turlarda ciddi anlamda bir doluluğun yaşandığını kaydetti. Geçen yıl 15 Temmuz nedeniyle işlerin bir hayli durgun olduğunu ifade eden Güzelbulut, bu yıl işlerden memnun olduklarını dile getirdi.

GELEN TURİST SAYISINDA HİÇBİR YOĞUNLUK YOK”
Gelen turist sayısında hiçbir yoğunluğun yaşanmadığını belirten Güzelbulut, sözlerinin devamında şu ifadelere yer verdi: “Sezon başından bu yana değerlendirecek olursak, Güneydoğu ve Doğu’da başlatılan operasyonlardan sonra Kahramanmaraş’a olan tur yoğunluğu azaldı. Çünkü genelde GAP turları, Kahramanmaraş’tan başlayıp, Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin diye devam ediyordu. Bu sayede de tur acentesi olarak iyi işler yapıyorduk. Ama şu anda tabii 4-5 yıl önceki turlar artık kalmadı. Yani gelen turist sayısında hiçbir yoğunluk yok. Ancak Kahramanmaraş’tan şehir veya yurt dışına turlara ilgi var. Genellikle okulların 15 tatilinden sonra yurt dışı turlarında bir hareketlilik var. Bu kapsamda Çanakkale, Kapadokya, günü birlik Şanlıurfa, Balıklı göl, Hatay turları var. Ama Mart-Nisan ve Mayıs aylarında daha çok yurt içi turları oluyor.”

AĞIRLIKLI OLARAK YURT İÇİ TURLARA İLGİ VAR”
Vatandaşlar tarafından ilginin ağırlıklı olarak yurt içi turlara olduğunu anlatan Güzelbulut, “Yurt içi turlar içerisinde de ağırlıklı olarak Çanakkale turlarını gerçekleştiriyoruz. Resmi kurumların turları oluyor. Büyükşehir Belediyesi’nin LYS ve TEOG deneme sınavlarında dereceye giren öğrencileri Çanakkale’ye gönderdi. Bu turların organizasyonunu acentemiz olarak biz üstlendik. İlçe belediyelerimizden Türkoğlu Belediyesi’nin 100 kişilik turunu üstlendik. Yine Büyükşehir Belediyesi’nin muhtarlara yönelik 200 kişilik bir turunu gerçekleştirdik. Şu anki sezonda ise kültür turları ağırlıklı olarak devam ediyor. Her hafta bizim Cuma günü çıkışlı Doğu Karadeniz ve Batum turlarımız var. Yurt dışı turlarında genel olarak bireysel şekilde müracaat halinde. Avrupa’nın birçok yerine İtalya, Floransa, Venedik, Roma, Paris, Amsterdam, İspanya gibi yerlere de turlarımız var. Zaten yaz sezonu itibariyle denize giden misafirlerimiz yoğunlukta ve bu yıl da ciddi manada doluluk yaşanıyor” şeklinde konuştu.

PROFESYONELLİK ÇOK ÖNEMLİ”
Tur acentelerin insanların profesyonelliğe artık daha fazla önem verdiğinin altını çizen Güzelbulut, şu anda ülke genelindeki otellerde yüzde 80-90 civarında doluluk oranının olduğunu kaydetti. Güzelbulut, “Bu yıl geçen yıla oranla daha dolu. Geçen yıl zaten 15 Temmuz’dan dolayı bir duraksama yaşandı. Otellerde boşluklar meydana gelmişti ama bu yıl otellerde yüzde 80-90 arasında doluluk oranı var. Bundan sonraki dönemlerde özellikle bayram dönemlerinde hem yurt içine hem yurt dışına yoğunluk biraz daha artıyor. Kurban Bayramı için de yer ayırttırmalar yavaş yavaş başladı. Çünkü yurt dışına gitmek isteyenlerin yer bulabilmesi için biraz daha erken hareket etmesi gerekiyor. Tur işleri biraz daha kültür meselesidir. Yani sistemin o şehirde oturması lazım. Kahramanmaraş’ta bu işi yapan firmaları çoğu vatandaş bilmiyor. Biz şu anda acente olarak İstanbul, Ankara ve büyükşehirlerdeki birçok acentenin yapamadığı işleri yapıyoruz. Bir yurt dışı seyahatinin vizesinden tutun, uçağına, oteline a’dan z’ye kadar hallediyoruz. Bu güzel bir şey. Bu tabii zamanla oturacak bir durum. Biz bu işi 2000 yılından sonra yapmaya başladık. Her yıl biraz daha üzerine koyarak gidiyoruz. Tur acentelerinde artık profesyonellik çok önemli. İnsanlar her şeyin tur acentesi tarafından yapılmasını istiyor ve bu da tabi profesyonellik gerektiriyor” şeklinde konuştu.

DOLANDIRICILARA DİKKAT!
Vatandaşların internet üzerinde tatil için yaptığı alışverişte dolandırıcıların oldukça etkin bir rol oynadığına dikkat çeken Güzelbulut, vatandaşın güvenilir tur acentelerinin üzerinden tatil planı yapması gerektiğini söyledi. Güzelbulut, “Son günlerde özellikle tatil yapmak isteyen vatandaşların başına dolandırıcılık olayları geliyor. Vatandaş, internet üzerinden alışveriş yaparak bir otel kiralıyor ancak o otelde oda yok yâda öyle bir otel yok. İnsanlarımız alışverişlerini tur acentelerinden yapsın. İnternete güvenmesin. Biz bu konuda işimizi düzgün yapmaya çalışıyoruz. Bizim elektronik imza dediğimiz belge veriyoruz. E-İmzanın taranmış şekli sistemden otomatik çıkıyor. Yani karşısında bir muhatap var. Kişi gittiği otelde sorun yaşadığı zaman direk bizi aradığı zaman biz oraya hemen müdahale ediyoruz” diye konuştu.

YURT DIŞI TURLARA TUR ACENTELERİYLE GİTMEK DAHA MANTIKLI”
Yurt dışı turlarına ferdi gitmenin zor olduğunu ve daha pahalıya geldiğini söyleyen Güzelbulut, son olarak sözlerine şunları ekledi: “Yurt dışı turlarında ferdi olarak gitmek zor çünkü vizenizi ve uçak biletinizi kendiniz alacaksınız. Gittiğiniz ülkeyi eğer bilmiyorsanız orda gezme şansınız olmayacak. Biz yurt dışına turlar düzenlediğimi zaman müşterilerimize tüm hizmetleri sunuyoruz. Bu şekilde yapılan turlar seyahat yapmak isteyenler için daha uyguna geliyor. Örneğin kurban bayramında 6 günlük İtalya turu 4 yıldızlı otelde artı uçak bileti dâhil ortalama kişi başı 1.300-1.400 Euro civarı, ama bir vatandaş yurt dışına gidecek olsa sadece uçak parası için 350 Euro vermesi gerekir. Yurt dışına bireysel olarak gitmek daha pahalıya mal olur. Tur şirketlerinin tercih edilmesi kişiler açısından hem maddi hem manevi daha iyi olacaktır” dedi.