SEFER SAYILARINI DÜŞÜRÜYORLAR!

Ankara-Kahramanmaraş arası 7131 sefer sayılı yolcu uçağının havalimanındaki pistin GPS cihazının arızalanması nedeniyle iniş yapamaması sonrası yaşadıklarını gazetemize anlatan İş adamı Emrullah Ciğer, “Uçuşlarımız altı güne düştü. Alıştıra alıştıra sezon açıldığında bu sayıyı düşürme peşindeler. Anadolu Jet bu konuda ayıp ediyor. Biz ne zaman uçağa binsek, çok pahalı fiyatlardan uçuyoruz ve uçaklarımız ful gidip geliyor” dedi.

SEFER  SAYILARINI DÜŞÜRÜYORLAR!

Geçtiğimiz günlerde Anadolu Jet firmasının 23.55’te Ankara’dan hareket eden, gece saat 01.05’de ise Kahramanmaraş’a inmesi gereken tarifeli uçağı, havalimanının iniş pistinin GPS hatası vermesi nedeniyle inişini gerçekleştirememişti. Pistin konum hatası vermesi nedeniyle havada tur atan uçak, defalarca pisti pas geçmiş, yakıtının da azalmasını göz önünde bulunduran pilot, uçağın yönünü Gaziantep Havalimanı’na çevirmişti. Uçak, sorunsuz bir şekilde Gaziantep Havalimanı’na zorunlu iniş yaparken, uçağın içinde saatlerce beklemek durumunda kalan yolcular, büyük panik yaşadı. Uçak, Gaziantep Havalimanı’na saat 2:45’de inerken, yolcular firma tarafından kara yoluyla Kahramanmaraş’a transfer edildi. O gün uçağın içinde olan Kahramanmaraşlı iş adamı Emrullah Ciğer, yaşadıklarını gazetemize anlattı. Yolculuğun uzaması sonrası uçakta su yada diğer ihtiyaçlarla ilgili hiçbir şeyin ikram edilmediğini anlatan Ciğer, pilotun tekrar Kahramanmaraş’a uçağı uçurmak istediğini fakat Gaziantepli yolcuların kurnazlık yaparak uçaktan inmek istediklerini söylemeleri üzerine uçaktan indiklerini söyledi.

PANİKTEN VE KORKUDAN SUSAYANLAR OLDU”

Yaşadığı olumsuzları anlatan Ciğer, “O gün Ankara-Kahramanmaraş uçağındaydım. Ciddi sıkıntılar yaşadık, konuyla da ilgili ne yapabiliriz diye düşünürken, Manşet Gazetesi’nin ön sayfadan verdiği haberini görünce hem bir teşekkür etmek hem de o gün yaşadıklarımızla ilgili deneyimleri, tecrübelerimizi, olumsuzlukları aktarmak istedim. Öncelikle gazetenize teşekkür ediyorum, böyle bir haber yaptığınız için. Bizim dikkatimizi çeken şeylerin başında GPS cihazının arıza verdiğini, daha doğrusu, Kahramanmaraş semalarına geldikten sonra GPS ile alakalı bir sıkıntı olduğunu söyleyen kaptan pilot, tur atacağını, biraz beklememiz gerektiğini söyledi. Bunu yaklaşık dört kez tekrar etti. 45 dakika civarında havada kaldık. Bu sürede herhangi bir servis yapmadı hostesler. Gerek panikten, gerek korkudan, gerekse de gerçekten susayanlar oldu. Çok sayıda zaten çocuklu ve bebekli bayan yolcu vardı. Yaşlı ve hasta yolcular vardı. Daha sonra pilot uçağı Gaziantep’e götüreceğini söyledi ve biz 25 dakikalık yolculuktan sonra Gaziantep Havalimanı’na indik. Orada uçağın içerisinde bir süre bekledik” dedi.

GAZİANTEPLİLER KURNAZLIK YAPTI”

Pilotun kendisini sürekli ikinci pilot olarak tanıttığını anlatan Ciğer, Gaziantepli olduklarını öğrendikleri yolcuların kurnazlık yaptığını söyledi. Ciğer, “Bekleyeceğimizi, 10 dakika sonra tekrar haberdar edeceklerini söyledi. Tekrar hareket edebileceğimizi söyledi. Yani GPS cihazı hazır olursa, tekrar Kahramanmaraş’a uçakla inilebileceğini söyledi. Bizi o yüzden tahliye etmediler. Bu arada bir grup yolcu aniden bağırmaya başladı, ‘açın kapıları, biz inmek istiyoruz’ dediler. Aslında bunlarda otobüslerle aprona kadar gittiğimiz yolculardı, sonradan anladık ki Gaziantepli yolcularmış. Uçak memleketlerine inince biraz kurnazlık yaparak kapıları açın dedi, anında hostesler de açtı. Biz otobüslere binip aprona gitmek zorunda kaldık” şeklinde konuştu.

ANADOLU JET SORUMLULARI NEREDEYDİ”

Uçaktan indikten sonra kendilerini apronda kimsenin karşılamadığını dile getiren Ciğer, Anadolu Jet’in sorumlularının nerede olduğunu sordu. Ciğer, “Esas sıkıntı buradan sonra başladı, çünkü apronda daha doğrusu bagaj kabul kısmında bizi karşılayan hiçbir yetkili yoktu. Herkes orada deneme yanılma yoluyla ne yapması gerektiğini birbirine soruyordu. Biz orada yaklaşık 45 dakika bekledik. Bu süre içerisinde Anadolu Jet’ten hiçbir yetkili gelip de bize nasıl bir planlama yapıldığını anlatmadı. Valizlerimiz gelecek mi gelmeyecek mi, tekrar uçak kalkacak mı, biz tekrar nasıl Kahramanmaraş’a döneceğiz bunlarla ilgili hiçbir açıklama yapılmadı. Buradan seslenmek istiyorum, Anadolu Jet’in sorumluları neredeydi o gün. Bu adamlar ne iş yapar, yaşıyorlar mı ben merak ediyorum. Arama yok, mesaj yok, mail yok. Daha sonra iki tane HAVAŞ yetkilisi çocuk geldi. ‘Sizi Kahramanmaraş’a transfer edeceğiz, dışarıda otobüsler bekliyor, valizlerinizi alın gelin’ dediler. Biz dedik ki, bu otobüsler nereye gidecek? Bize şehir merkezine gideceğini söylediler. Biz de bunun üzerine otobüslerin ikisini şehir merkezine götürmek yerine bir grup otobüs tekrar Kahramanmaraş Havalimanı’na tekrar gitsin. Çünkü arabası orada olanlar var, kendilerini karşılamak için uzaklardan gelen bekleyenler var. Çünkü yolcuyu karşılayacak Çağlayancerit’e gidecek, Pazarcık’a, Narlı’ya gidecek. Bunun üzerine bize, ‘havalimanına gidemeyiz, şehir merkezine gideceğiz’ dediler” ifadelerini kullandı.

ŞOFÖR NURDAĞI ÜZERİNDEN GELMEK İSTEDİ”

Ardından kara yoluyla Kahramanmaraş’a transfer sürecinin başladığını anlatan Ciğer, otobüs şoförünün Nurdağı üzerinde gelemeye çalıştığını belirterek, “Sonra siz yolu biliyor musunuz dedik? Biliyoruz dediler. Peki hangi yolu kullanacaksınız dedik, Nurdağı üzerinden gideceğiz dediler. Biz de dedik ki Nurdağı üzerinden gitme yanlış, bu konuda şoförlerinizi uyarın, o yol uzak, zaten yorulduk dedik. Onlarda istemeden de olsa kabul ettiler. Sonrasında 25 dakika otobüslerin kalkmasını bekledik. Bu arada bu anlattığım süre boyunca pilotun Kahramanmaraş için alçalmasından Kahramanmaraş’a gelene kadar Anadolu Jet’ten biz şunu beklerdik, geçmiş olsun, çok şükür indik, size birer sandviç, bir şişe su hazırladık. Su bile verilmedi. Biz saat 4:50’de Kahramanmaraş’a gelene kadar su içmedik. İndikten sonra biz su içtik. HAVAŞ yetkililerine otobüslere su verin, olmadı bir marketin önünde otobüsü durdurun insanlar gitsin parasıyla su alsın dedik, dinlemediler. Direk getirdiler bizi Piazza AVM’nin önüne bıraktılar, millet perişan oldu. Ben bu yolculukta en az perişan olan adamım, sağlığım sıhhatim yerinde. Ama çocuğu olan, yaşlısı olanlar, uçaktan indikten sonra köylere, kasabalara gidecek bütün yolcular çok mağdur oldu. Türk Hava Yolları’nın ortak uçuşuydu, Anadolu Jet yetkililerine sesleniyorum, bize bir özür borçları var. Bundan sonraki seferlerde yolcuların başına böyle olaylar gelmesin İnşallah. Biz mağdur olduk, onlar olmasın” dedi.

ALIŞTIRA ALIŞTIRA SEFER SAYISINI AZALTIYORLAR”

Kahramanmaraş uçuşlarında sürekli sorunlar yaşadıklarını belirten Ciğer, alıştıra alıştıra uçuş sayısının azaltıldığını söyledi. Ciğer, sözlerine şu şekilde devam etti, “Geçtiğimiz günlerde Ankara uçuşunu yine iptal olmuştu, önce rötar dediler, sonra başka bir şey dediler, öğlene kadar beklettiler, insanların İstanbul’a aktarmalı gitme şansı varken, uçak iptal oldu dediler. Pazar günü sabah için bilet almayı düşünüyoruz, Ankara’dan Kahramanmaraş’a, bugün itibariyle Cumartesi, Ankara-Kahramanmaraş geliş, Pazar sabah Ankara-Kahramanmaraş geliş iptal olmuş. Düştü altı güne uçuşlar. Alıştıra alıştıra sezon açıldığında bu sayıyı düşürme peşindeler. Anadolu Jet bu konuda ayıp ediyor. Biz ne zaman uçağa binsek, çok pahalı fiyatlardan uçuyoruz. Ve uçaklarımız ful gidip geliyor. Bayramdan önce Çarşamba günü İstanbul’dan Kahramanmaraş’a gelirken önceden almama rağmen biletimi yedek yolcusunuz dediler son ana kadar beni beklettiler. 8. Yedek yolcu olarak bindim, bu ne demek, uçak ful gidip geliyor demek ve ciddi paralar veriliyor. İstanbul-Ankara-Kahramanmaraş uçakları çok pahalı. Hem yüksek fiyat ödüyoruz, hem de gerekli hizmeti alamıyoruz. Birileri çıkıp bize, bundan sonra Kahramanmaraş-Ankara, Kahramanmaraş-İstanbul uçuşlarının lütfen garantisini versin. İstanbul’da lodos var deniliyor bütün uçaklar kalkıyor, Kahramanmaraş uçuşu iptal. Niye? Cevap yok. Havalimanı günlük güneşlik, Malatya, Gaziantep iniyor, Kahramanmaraş iptal. Bunda ben bir art niyet olduğunu düşünüyorum. Sorumlular lütfen bunun cevabını bize versin. Madem yeni terminal binası yapılıyor, havalimanımız yenileniyor o zaman bir de ALS cihazı koysunlar da insanları, kent halkını mutlu etsinler. Bunu bekliyorum.”