Uygulama esnasında araç ve sürücülerle ilgili denetimler yapılırken, çocuklara “ Hatalı sürücüye kırmızı düdük”  ve  “Dikkat sizden notlar bizden” projeleri kapsamında, Kırmızı düdük ve karne dağıtımı yapılarak bilgilendirme yapıldı. Bunun yanında sürücüler ve yolcular özellikle emniyet kemeri takmaları ve hız kurallarına uymaları hususunda uyarıldı.

KADRODAN PERSONEL TAKVİYESİ YAPILDI
Bayram denetimleriyle ilgili bilgi veren İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürü Hakan Doğan, şu ifadelere yer verdi: “Kahramanmaraş Emniyet Müdürlüğü, Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ve Bölge Trafik Şube Müdürlüğü olarak uzun süren bayram tatiliyle ilgili hazırlıklarımızı tamamlamıştık. Öncelikle mevcut personel sayılarımıza kadrodan personel takviyesi yapıldı. Normal kadro polislerimiz bu bayram süresince trafik denetimlerinde görevliydi, bununla ilgili araç takviyelerimizde yapıldı. Terminallerde otobüslerle ilgili devamlı süren bir denetim programımız oldu. Terminallerin dışında terminale girmeden yolcu indirip bindiren otobüsler var. Onlarla ilgili de ekiplerimiz çalışma yaptı. Tüm otobüslerin hem sürücülerle ilgili hem aracın teknik donanımıyla ilgili bir denetim yaptık. Terminallerdeki diğer bir etkinliğimizde eğitim büromuzdan görevlendirdiğimiz personellerle otobüslerde yolcuğuna hazırlanan vatandaşlarımıza emniyet kemeri takmaları hususunda bir bilgilendirme yaptık. Biliyorsunuz toplu taşıma araçlarında emniyet kemeri kullanımı yaralama ve ölüm riskini azaltan en önemli faktör. Vatandaşlarımıza yine bu bayramda ısrarla emniyet kemerini hatırlattık.

“VATANDAŞLARIMIZIN CAN VE MAL GÜVENLİĞİ BİZİM İÇİN HER ŞEYDEN ÖNEMLİ”
Vatandaşlarımızın can ve mal güvenliği bizim için her şeyden daha önemli. Bizim amacımız asla ve asla ceza yazmak değil. İşin ceza boyutu bizim için ikinci planda. Bizim asıl amacımız vatandaşlarımızın sağ salim seyahat etmelerini sağlamak. Tabii bunun için de vatandaşlarımızı gayet güzel bir şekilde uyararak, bilgilendirmelerde bulunuyoruz. Duyarlı vatandaşlarımızda bu kurallara uyuyorlar ve uyardığımız konulara dikkat ediyorlar.

RADAR DENETİMLERİ YAPILDI
Bayramlarda özellikle şehirlerarası yollarda meydana gelen kazalardaki en baş ihlal hız ihlali. Hem bölge trafik hem şehir içinde radar denetimlerimizi arttırdık. Normal zamandan daha fazla radar denetimi yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. Tespit ettiğimiz bazı noktalarda dronelerle denetim gerçekleştirdik. Özellikle şehirlerarası yollarda hatalı sollamanın sıklıkla işlendiği mevkiler var. Hem kırmızı ışık ihlalleri hem hatalı sollamayla ilgili ihlalleri tespit etmek adına drone denetimlerimizi sıklaştırdık. Yine normal kadrodan takviye edilen personellerimizle birlikte sivil otobüs denetimler yaptık.

“KIRMIZI DÜDÜK UYGULAMASI BU BAYRAMDA DA DEVAM EDECEK”
Gaziantep uygulama noktasında devam eden yaşam tüneli çadırımız var. Burada emniyet kemeriyle ilgili bilgilendirme yapılıyordu. Sonradan yaya önceliğini de buraya eklemiştik. Buradaki faaliyetimize de yine hız kesmeden bayram süresince devam ediyor. Sürücülerimizi burada kısa bir süre misafir edip bilgilendirilmelerini sağlıyoruz. Geçen Ramazanda Emniyet Genel Müdürlüğü’nün hatalı sürücüye kırmızı düdük projesi vardı. Hem çocuklarımızı trafik kurallarına alıştırmak hem de çocuklarımızın anne baba üzerindeki etkilerinden faydalanmak adına etkili bir projeydi. Kırmızı düdük uygulaması bu bayramda da devam etti.

ÇOCUKLARA KARNE VERİLDİ
Bu bayramda ekstradan Emniyet Genel Müdürlüğü’nün ‘Dikkat sizden, notlar bizden”, “Karnemi dolduruyorum, trafiğe güvenle çıkıyorum” diye uygulamaları var.  Emniyet Genel Müdürlüğü’nün İçişleri Bakanlığı’nın hazırladığı bir karne var. Bu karnede yine çocuklarıyla seyahat eden araçları durdurduk ve çocuklara karne verdik. Bu karne neyi kapsıyor? Çocuk kendi içinde bulunduğu aracın seyahat durumunu değerlendiriyor. Bu uygulamadan anne babaların çocukların üzerindeki etkisinden yararlanıyoruz.”