Çin’de ortaya çıkan ve tüm dünyayı derinden etkileyen koronavirüs, etkisini sürdürmeye devam ediyor. Virüsün yayılımının önüne geçmek için uygulanan tedbir kuralları çerçevesinde “Evde Hayat Var”, “Hayat Eve Sığar” gibi sloganlarla ve sokağa çıkma yasakları ile evde kalan vatandaşlar, kaygı ve stres içerisinde hayat sürmek zorunda kaldı. Uygulanan sıkı kurallarla birlikte ülkede koronavirüsün seyri değişmesiyle devlet büyükleri 1 Haziran’da yeni normal kurallara geçme kararı aldı. Bu durumu fırsat bilen vatandaşlar, kafa dağıtmak, doğa ile iç içe olarak güzel vakitler geçirmek ve de kendilerini kalabalıktan izole etmek için dağ, bağ ve yayla gibi alanları tercih edilmeye başladı. Bu da katlanabilir tabure ve sandalye artışına sebep oldu. Konuyla ilgili gazetemize açıklamalarda bulunan Atef Av Malzemeleri Mağaza Sorumlusu Harun Kaya, katlanabilir kamp sandalyelerinin hem çok fazla yer kaplamadığından hem de rahat olmasından dolayı insanlar talebi artırdı” ifadelerini kullandı.

“NORMALLEŞME TABURE VE ÇADIR SATIŞLARIMIZDA ARTIRDI”

Mağaza sorumlusu Harun Kaya, tabureleri imalatını Kahramanmaraş yaptıklarını belirterek, “Biz bu sandalyeleri sadece Kahramanmaraş bölgesi değil tüm Türkiye’ye dağıtıyoruz. Bizim 2 bin 500 tane bayimiz var ve internet üzerinden de satışımız var, bunların dağıtımını yapıyoruz” dedi.

“Bu sene pandemiden dolayı sektör olarak durgunluk ama son zamanlar bir artışımız oldu” diyen Kaya, “Bu sene hepimizin malumunuz bir pandemi var bu pandemiden dolayı sektörde durgunluk yaşanıyordu ama normalleşme adımlarıyla beraber insanlar artık evlerinden uzaklaşmak istediler, dağda, bayırda, yaylada temiz hava alarak kafalarını dağıtmak istediler bu da bizim katlanabilir tabure ve çadır satışlarımızda artırdı” şeklinde konuştu.

“AYLIK BİN TANE 2 BİN TANE BU ŞEKİLDE ÜRETİM YAPABİLİYORUZ”

Katlanabilir taburelerin üretimlerinin kendilerine ait olduğu için farklı modeller de ürettiklerini ifade eden Mağaza sorumlusu Kaya, Aylık bin tane 2 bin tane bu şekilde üretim yapabiliyoruz” açıklamasında bulundu. Ellerinde üç çeşit katlanabilir sandalye olduğunu ve bunların Çift bardaklı katlanabilir sandalye, sırtlıksız tabure, sırtlıklı tabure olduğunu belirten Kaya, “Şu anda bizim en çok rağbet görülen sandalye bu sene üretimini yaptığımız çift bardaklı, katlanabilir özellikte kamp sandalyemiz. Biz satışımızı internet üzerinden de yapıyoruz orada da satışımız devam ediyor” diye konuştu.

“BU SANDALYELERİ YURT DIŞINA TANITACAĞIZ”

Harun Kaya, devamında şunları söyledi: “Bu sandalyeleri biz Kahramanmaraş’ta üretiyoruz tüm Türkiye’ye dağılıyor, şu anda yurt dışına pandemiden dolayı satamıyoruz ama önümüzdeki yıl Allah izin verirse bu sandalyeleri yurt dışına tanıtacağız. Biz Huğlu ve Sarsılmaz Av Tüfeklerinin Türkiye distribütörüyüz yani Kahramanmaraş’a gelir biz Kahramanmaraş’tan dağıtırız. Bizim Türkiye genelinde 2 bin 500 civarı av bayisi vardır onlarla çalışıyoruz. Biz onlara sadece tüfek vermiyoruz. Bizim kamp malzemelerimiz de mevcut çadırdı kamp sandalyeleriydi bunların yanında bu tüfekleri de gönderiyoruz.

“BİLDİKLERİ YERDEN ALSINLAR BU DA ÖNEMLİ BİR NOKTA”

Çadır satışları normalleşme süreciyle beraber satışlar artmaya başladı. Pademi satışlarımızı beklentimizi altında bıraktı ama yine de iyiydi diyelim. Çadırın birçok modeli ve çeşidi var 3 mevsim 4 mevsim kullanılabilenler var bizim elimizde olan yazın kullanılabilecek tarzda incedir çift pencerelidir. Çadır alırken kumaşının kalitesi ödemli altında kullanılan yere gelen kısmının kumaşının kalın ve kaliteli olması gerekli bir de aldıkları yer önemli. Bizde ürünü alıyor müşteri ister istemez dağda bayırda olduğu için çubuklarda bir sıkıntı olabiliyor, biz bu konuda müşterilerimize yardımcı olabiliyoruz ama internet üzerinden alışveriş yaptığında geri dönüşlerde müşterilerimiz sıkıntı yaşıyor. Bildikleri yerden alsınlar bu da önemli bir nokta. Katlanabilir tabure alırken de burada birinci öncelik kumaşın kaliteli olması, işçilik ve kullanılan malzemenin kalınlığı, özellikle profil dediğimiz borunun kalınlığı önemli.”