Kahramanmaraş’ın Merkez Dulkadiroğlu İlçesi’nde yer alan 2 kilometre uzunluğundaki 500 yıllık Tarihi Kapalı Çarşı, yüzyıllar önce kurulmasına rağmen ticari dokusu halen canlı tutuluyor. Saraçhane, Bakırcılar, Semerciler, Mazmanlar, Kazzazlar ve Demirciler Çarşısı’nın etrafında toplanmış geleneksel el sanatları alanında hizmet veren çok sayıda atölye ve dükkânla Türkiye’de geleneksel el sanatlarının en yoğun şekilde icra edildiği merkezlerden biri olan Tarihi Kapalı Çarşı, birçok sektörün adeta beşik noktası olma konumunu koruyor. Sim sırma işlemeciliği, köşkerlik, keçecilik, külekçilik, ahşap oymacılığı, saraçlık, semercilik, kuyumculuk gibi geleneksel el sanatlarının birçok çeşidinin doğal ortamında sergilendiği, temelleri Dulkadiroğulları dönemine dayanan tarihî çarşı, hâlâ ayakta olmakla birlikte ekonomik açıdan da canlılığını koruyor. Kıyafetten ayakkabıya, kuyumculardan oymacılara, bıçakçılardan bakırcılara, ikramlardan hediyeliklere kadar hemen hemen her talebe cevap verebilen esnaflar yoğun talebi karşılamaya çalışıyor. Birçok alanda kentin ticari dokusunu tarihi bir şekilde canlı tutan Kapalı Çarşı esnaflarının bu kez farklı bir sorunu var. O da tabela eksikliği!

TABELA EKSİKLİĞİ TURİSTLERİ ÇARŞIYA YÖNLENDİRMİYOR!

Tarihi Kapalı Çarşı’nın bir bölümü Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı restorasyon çalışmalarıyla modern bir görüşüme kavuşurken, yön tabelalarının eksikliği sebebiyle kenti ilk kez ziyaret edecek olan vatandaşlar çarşıyı bulmakta sorun yaşıyor. Tabela eksikliği noktasında çarşı esnafları yetkililere çağrıda bulunurken, özellikle dışardan gelen turistleri tur otobüslerinden indiği alanlara ve kentin girişlerinden itibaren yönlendirilecek tabelalar yapılmasını istiyor. Yetkililere seslenen esnaflar, “Kente gelen turistler Arasa Camii’nin alt tarafında tur otobüsleri için ayrılan yere geliyor ve otobüslerinden iniyorlar. Ama hiçbir yönlendirme olmadığı için turistler direk Valilik tarafına gidiyor. Böyle olunca Kapalı Çarşı’ya turistler gelmiyor. Sadece çok fazla vakti olanlar yol boyu yaptıklarında şans eseri çarşıyı görüyorlar. Bu konunun bir an için çözülmesi için yetkililere sesleniyoruz. Böyle bir değerimiz var, Türkiye’nin sayılı çarşılarından birisiyiz ama kendi içimizde kendimize yetemiyoruz” dediler.

LEVHA KONULSA TURİSTLER BURAYA GELİR”

Bir başka esnaf ise, “Yabancı turistler burada bir çarşının varlığından haberi var ama bir tane levha yok ki kolayca bulup da gelsin çarşımızı gezsin. Yaz ayı yani turizm sezonu bitmek üzere ama halen bizi Kapalı Çarşı’ya yönlendiren bir levhamız yok. Biz kime gidip ne yaptıracağımızı da bilemiyoruz. Kahramanmaraş’a on tane tur otobüsü gelse bunun iki tanesi tesadüfen bilip girerse giriyor. Bilmezse çarşı merkezini geziyor özellikle de Yaşar Pastanesi’nin civarında takılıyor. Yaz turizmini halen değerlendiremiyoruz. Bizim kazancımız Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı arasındaki zaman. Bu zamanı iyi değerlendirmemiz gerekiyor. Ama şu anda onu bile değerlendiremiyoruz. Levha konulursa turların çoğu buraya girer. Mağduriyetimiz biraz giderilebilir ve biz esnaflarda biraz daha rahatlamış oluruz. Bizlerde burada kiracıyız, vergimizi veriyoruz, deftere tabiyiz. Bizim de artık mağduriyetimiz giderilirsin. Küçük esnafta para kazansın. Bizde aile geçindiren esnaflarız. Bizlere de acıyın” dedi.