Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası, daha modern ve gelişmiş Kahramanmaraş için, alışveriş ve festival kültürünün gelişimine öncülük etmek amacıyla ‘çarşı pazarda şenlik var’ adlı bir kampanya başlatıyor. Kampanyanın organizasyonluğunu yapan Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası, Büyükşehir Belediyesi, Sivil Toplum Kuruluşları (STK), odalar ve yüzlerce firmanın katılımı ile düzenleyeceği kampanyada büyük oranda indirimlerin yapılacağı alışveriş günlerinin 11 Kasım’da başlayacağını duyurdu. Kahramanmaraş halkının hesaplı ve kaliteli alışveriş yapabilmeleri ve esnafa hareketlilik sağlaması amacıyla düzenlenen kampanya kapsamında tüketiciler 46 sektörde ürünlere yüzde 46 indirimle sahip olacak. Kampanya kapsamında ayrıca Türkiye’nin önemli sanatçılarının katılımıyla konserler de düzenlenecek. Basın toplantısında konuşan Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Serdar Zabun, “Amacımız, halkımızın kaliteli ve ucuz ürünlere ulaşımını kolaylaştırırken,  kentin ticari hayatına canlılık kazandırmak” dedi.

“AMACIMIZ, KADİM KENTİMİZİN GELİŞİMİNDE ÖNCÜ OLMAK”

Zabun, konuşmalarının devamında şu ifadelere yer verdi. “Şehrimizde alışveriş ve festival kültürünün gelişimine öncülük etmek adına çok anlamlı bir toplantıda sizlerle bir araya geldik. Daha modern ve gelişmiş Kahramanmaraş için ne yapılması gerektiği sorusuna yanıt ararken; Perakende sektörümüzün ve özellikle ana omurgayı oluşturan esnaflarımızın ekonomik aktivitelerinin güçlendirilmesinin şart olduğu kanaatiyle, ‘çarşı pazarda şenlik var’ teması ile bir kampanya başlatıyoruz. Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası’nın organizasyonu, büyükşehir belediyemizin desteği ve sivil toplum kuruluşlarımız; MÜSİAD, TÜMSİAD, esnaf ve sanatkâr odalarımız ve yüzlerce firmanın katılımıyla önemli oranda indirimlerin yapılacağı alışveriş günleri 11 Kasımda başlayacak. Yılın 46. Haftası olan 11-17 Kasım tarihleri arasında 7 gün boyunca sürecek alışveriş günlerinde 46 sektörde %46’ya varan indirimli ürünler Kahramanmaraşlılarla buluşacak” dedi.

“KENTİN TİCARİ HAYATINA CANLILIK KAZANDIRMAYI HEDEFLİYORUZ”

Asıl amaçlarının kent halkının kaliteli ürünlere daha uygun fiyatlarla ulaşmasını sağlamak ve kentin ticari hayatına canlılık kazandırmak olduğu belirten Zabun, “Amacımız, halkımızın kaliteli ve ucuz ürünlere ulaşımını kolaylaştırırken, kentin ticari hayatına canlılık kazandırmak. Öncelikle bu etkinliğin hayata geçirilmesinde büyük payı olan meclis üyemiz Ercan Aygün’e ve onun öncülüğünde bu kampanyaya destek veren tüm esnaf ve tüccarlarımıza çok teşekkür ediyorum. İlgili meslek komitelerinin katılımı ile bir organizasyon kurulu oluşturdular. Bu organizasyonu düzenlemek için büyük bir çaba sarf ettiler. Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası olarak tek amacımız var o da; kadim kentimizin gelişiminde öncü olmak, insanımıza daha modern, daha güçlü bir şehir ve daha yüksek bir yaşam kalitesi sunmak. Birçok sektörde dünyanın önemli üretim merkezlerinden birisi haline gelen Kahramanmaraş, bu anlayışla geleceğe sağlam adımlarla koşmakta, ekonomide, ihracatta yeni başarı hikayeleriyle yoluna devam etmektedir. İnanıyorum ki bugün, basın tanıtımını yaptığımız alışveriş günleri, şehrimizin ticari ve sosyal gelişimine farklı bir ivme, yeni bir heyecan kazandıracaktır. Şehrimiz için hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum. Tekrar kıymetli basın mensuplarımıza ve konuklarımıza katılımlarından ve odamıza desteklerinden dolayı şükranlarımı sunuyorum” ifadelerini kullandı.

“TÜMSİAD OLARAK GÖNÜLDEN DESTEKLİYORUZ”

TÜMSİAD olarak kampanyaya destek verdiklerini belirten TÜMSİAD Kahramanmaraş Şube Başkanı Adnan Toprak, “Şehrimizin en önemli sivil toplum kuruluşlarından biri olan, çatı kuruluşu olan Ticaret ve Sanayi Odası’nın önderliğinde böyle bir proje başladı. Projenin en önemli özelliklerinde bir tanesi de ekonomi ile ilgili olan Sivil Toplum Kuruluşlarının (STK) bir araya getirilmesidir.  Biz de TÜMSİAD olarak yılın 46’ıncı haftasında düzenlenecek bu projeye gönülden destek veriyoruz. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.

“BİRLİK VE BERABERLİK OLURSA HERŞEY OLUR”

Birlik ve beraberliğin önemine dikkat çeken MÜSİAD Kahramanmaraş Şube Başkanı Sami Kervancıoğlu da, MÜSİAD olarak kampanyayı desteklediklerini dile getirerek, “MÜSİAD olarak bu projenin başlangıcını ilk Adem diye bir kardeşimiz yapmış. Genç MÜSİAD başkanımız ile beraber bu projeyi geliştirmişler. Bu proje Kahramanmaraş için çok güzel bir proje olacak. Biz MÜSİAD olarak projenin ilk başından bu yana desteklerimizi sürdürüyoruz. Proje, şehrimiz için inşallah hayırlara vesile olur. Ticaret ve Sanayi Odası Başkanımız Serdar Zabun ile beraber her zaman istişare içerisindeyiz. Birlik, beraberlik olduğu zaman demek ki her şey olabiliyor. Burada bulunan Başkanlarımız ile beraber Kahramanmaraş için her zaman taşın altına elimizi koymuşuzdur. İnşallah bundan sonra da bu birlik ve beraberlik ile her zaman taşın altına elimizi koymaya devam edeceğiz. Şuna inanıyorum ki bu şehir daha güzel şeylere layıktır. Burada bulunan Ticaret ve Sanayi Odası Başkanımıza ve oda başkanlarımıza teşekkür ediyorum. Biz MÜSİAD olarak, Kervan olarak her zaman bu projenin arkasında olacağız” dedi.

“AYNI GEMİDEYİZ, ROTAMIZI BİRLİKTE ÇİZMELİYİZ”

Toplantıya katılan Aygün AVM’den Ercan Aygün de yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullandı, “Tarhanasıyla, dondurmasıyla, işçisiyle, memuruyla, iş adamı ve sanayicisiyle hepimiz aynı vapurdayız, aynı gemideyiz. Bu geminin rotasını birlikte çizersek eminim ki doğru karara varırız. Biz bu kampanya için tam 3 aydır çalışıyoruz,  nerede ne yapabiliriz diye. Kahramanmaraş olarak her zaman en iyisini yapmak bizim ruhumuzda vardır. Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası’nın organizasyonu ve odaların katılımı ile yaptığımız bu çalışmada önemli olan bu kampanyayı tanıtmak ve duyurmak. Kampanya için Büyükşehir Belediyemizi ziyaret ettik ve Belediyemiz bu konuda bize destek vereceğini söyledi ve görüşmelerimiz de halen devam ediyor. Esnaflarımız ve odalarımız da her zaman destek olduklarını söylediler. Burada önemli olan kıvılcımı yakalamaktı ve biz bu kıvılcımı yakaladık. Projenin yapılacağı haftayı ve ismini gayet yerinde bulduğumuzu düşünüyoruz, Kahramanmaraş’ımızın plakası ile eşlesen bir isim ve hafta. Projede başarılı olduğumuz takdirde önümüzdeki yıllarda devamını getirmeyi düşünüyoruz” dedi.

“ŞEHRİMİZİN TANITIMI İÇİN HER PROJEYİ DESTEKLİYORUZ”

Kahramanmaraş Baro Başkanı Burak Gül’de kampanyayı desteklediklerini belirterek, “Bu önemli proje için Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Serdar Zabun’a, Şahin Balcıoğlu’na, Ercan Aygün’e ve yönetim kurulu üyelerine ayrı ayrı teşekkür ediyoruz. Bu projeyi desteklemek adına Kahramanmaraş Barosu olarak temsilen burada bulunuyoruz. Bu önemli bir projedir. Şehrimizde gerek esnaflarımıza gerekse de hemşerilerimize katkı sağlayacağını düşündüğümüz bir proje. Şehrimizin tanıtımı için bu projenin katkı sağlayacağını düşünüyorum. Projenin hayata geçirilmesinde emeği olan herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

“KAHRAMANMARAŞ İÇİN ÇOK GÜZEL BİR PROJE OLACAK”

Kampanyanın hem esnaflar hem de Kahramanmaraş halkı için önemli olduğunu aktaran Kahramanmaraş Ayakkabıcılar Odası Başkanı Ali Köfte, “Öncelikle Ticaret ve Sanayi Odası Başkanımız Serdar Zabun’a ve diğer oda başkanlarımıza bu projeye destek verdikleri için teşekkür ediyorum. Aslında bu projenin bir benzeri,  10-15 yıl önce Kahramanmaraş’ta fuar alanımızda sezonun sonlarına doğru esnafımızın ellerinde kalan sezon ürünlerinin satıldığı alışveriş festivalleri düzenlenmekteydi. İnşallah bu çalışma ile beraber bundan sonraki esnaf indirimlerinde hem alıcıların hem de satıcıların karşılıklı menfaatlerine olacağına inanıyorum. Biz de burada Ticaret ve Sanayi Odamıza her türlü konuda destek olacağımızı belirtmek istiyorum. Gerek basın aracılığı ile gerekse de sosyal medya aracılığı ile tanıtım noktasında her türlü desteği vereceğiz. Kahramanmaraş için esnafımız için çok güzel bir proje olacak” açıklamalarında bulundu.

“ALTINDA DA YÜZDE 46 İNDİRİM”

Kampanyaya destek veren bir diğer oda Kuyumcular Odası Başkanı Hacı Mustafa Öz de altında yüzde 46 indirim yapamayacaklarını ve işçilik konusunda bazı ürünlerde yüzde 46 indirim yapabileceklerini belirterek, “Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası ve Sivil Toplum Kuruluşlarımızın (STK) öncülüğünde, ‘çarşı pazarda şenlik var’ ismini tanımlayarak yılın 46’ıncı haftasında 46 sektörde yüzde 46’ya varan indirim kampanyasına Kuyumcular Odası olarak biz de katkı sağlayacağız. Biz, belirlenen gün ve saatte ama özellikle akşam saatlerinde çarşı Pazar daha şen daha hareketli ve daha cıvıl cıvıl görünsün isteğimiz için kepenklerimizi belirlenen saatlere kadar açık tutacağız. Altın bir para gibidir çok fazla bir kampanya yapamayız ama işçilik konusunda bazı ürünlerde yüzde 46’ya varan indirimleri biz de halkımızla paylaşacağız ve bu kampanyaya destek vereceğiz. Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlarıma ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.

“SAĞLIK SEKTÖRÜ OLARAK DESTEK VERECEĞİZ”

Kahramanmaraş Tabipler Odası Başkanı Harun Çetin de sağlık sektörü olarak kampanyaya destek vereceklerini dile getirerek, “Kahramanmaraş Tabipler Odası olarak, ‘çarşı pazarda şenlik var’ projesini geliştiren Ticaret ve Sanayi Odamıza ve Esnaf Odaları Başkanlarımıza ve tüm Sivil Toplum Kuruluşlarımıza (STK) yaptıkları bu proje için, emekleri için teşekkür ediyorum.  Kahramanmaraş Tabipler Odası ve sağlık sektörü olarak elimizden geldiğince şehrimizin kampanyasına destek vermeye çalışacağız. Tüm sağlık sektörü olarak bu projeyi geliştirenlere teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

“BAŞARILI OLABİLMEK İÇİN BASINA DA ÖNEM VERİLMELİ”

Bugün Gazetesi İmtiyaz Sahibi Mehmet Yüzbaşıoğlu ise kampanyanın başarılı olabilmesi için basın ve sosyal medyaya önem verilmesi gerektiğinin altını çizerek, “Bu aktivitenin başarılı olabilmesi için mutlaka basının ve sosyal medyanın olması gerekir. Çünkü sosyal medya ve basının olmadığı bir yerde başarı olmaz. Burada ilk adımı attık. Bundan sonra tabi ki bu arkadaşlara destek vermemiz gerekir. 20 yıl önce rahmet Şeref Turhan Kahramanmaraş'a şöyle bir terim kullanırdı "Kahramanmaraş güneyin çıkmaz sokağı" 20 yıl geçti Kahramanmaraş o çıkmaz sokaktan çıkamadı. Burada çok teşekkürlü konuşmalar geçti ama gerçekçi olmamız gerek. Burada Vali Bey ve birçok protokol üyesi olmalıydı. Biz yalnız kalıyoruz. Ercan Aygün esnaf ziyareti yaparken esnafların kaba davrandığını söylüyor. Para kazanmayan esnaf nasıl güler yüz göstersin. Başarılı olmak için gerçekleri göz önüne almamız lazım. Yabancıyı nasıl getireceğiz buraya? Umarım başarıya ulaşır. Bizim buraya yabancı da getirmemiz lazım. Çok değerli zenginliklerimiz var, bunların hepsini gün yüzüne çıkartmalıyız. Bu projenin ilk olması güzel bir şey hareket getiriyor. Kahramanmaraş'ı dışa açmamız için mutlaka herkesin elini taşın altına koyması lazım. Umarım bu proje başarıya ulaşır ve bu ilin önü açılmış olur. Diğer komşu illerimiz de bir yılın içerisinde onlarca festival oluyor. Biz ise bir tanesini bile gerçekleştiremedik. Bu festivaller ile biz daha çok yabancıya hitap etme imkânı bulacağız. Geniş kapsamlı düşünmemiz lazım. Tarhanamız var festival yapamıyoruz, dondurmamız var festival yapamıyoruz.  Onlar ise pekmezin festivalini yapıyor” dedi.

“KAHRAMANMARAŞ’IN YENİDEN SIÇRAMASINI SAĞLAYACAK”

Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası Başkanvekili Şahin Balcıoğlu da kampanyanın kentte büyük hareketlilik yaratacağına dikkat çekerek, önemli projeler yapacaklarını söyledi. Balcıoğlu, “Bu projeyi Çin'den geldiğimde Ercan Bey ile başkanımıza sunduk. Başkanım bize "böyle bir proje de bütün yetki sizde buyurun yapın dedi" bu proje hepimizin imtihanı. Odanın hazırlayacağı arkadan gelen çok büyük projeler var. Her şeyden önce bu projeyle boyumuzun ölçüsünü göreceğiz. Nerelerde iyiyiz, nereler de kötüyüz. Odayı hepiniz çok yakından tanıyorsunuz. Ticaret Sanayi Odası herkese çok yük yükleyen bir oda değil. Sağ olsun başkan bize tam yetki verdi. Bizler odanın parasını da Kahramanmaraş'ın parasını da gereksiz yere kullanmayacağız. Buradan sizden isteğimiz, sadece bu projeye sahip çıkmanız. Akşam evde oturmak yerine şenliğe katılmanızı istiyoruz.. Başkanlarımız ise iş arkadaşları ile çarşıya çıktıklarında buna sahip çıktıklarını göstersin istiyoruz. "46. hafta da, 46 sektörde, yüzde 46’ya varan indirimler" diye yola çıktık. Çok güzel şeyler olacağından hepimiz eminiz. Belediye Başkanımızla paylaştık o da bakanımız gibi "Böyle bir proje de tabi ki varız" diyerek Daire Müdürünü görevlendirdi. Bu arkadaşlarımız ile çalışın ne gerekiyorsa yapın dedi. bu konu hepimizin konusu. Biz bunu nereden nasıl takip edeceğiz? Afişlerimizin olduğu işletmeler, bizim kampanyamız dâhilinde olmuş olacaklar ve sizleri bekleyen küçük nostaljiler olacak. Sürprizleri gün içerisinde göreceksiniz. Esnaf kardeşlerimizden büyük masraflar etmelerini değil de dükkânlarını biraz daha düzenlemelerini bekliyoruz. Mümkünse balon asıp kurdele bağlamalarını bekliyoruz. Bu yıl bitmeden çok daha büyük projeler ile sizlerle buluşacağız. Bunun en güzel tarafı görmediğimiz dostlarımızı çarşı da göreceğiz. Hep söylediğimiz lafı bir kez daha söylüyoruz, iki kişilik dedikodular değil biz birlik olduğumuz her konuda ama her konuda başarılı olduk. Sivil toplum kuruşları gibi basın mensubu kardeşlerimizin de bunu her gün duyurmalarını istiyoruz. İnanıyoruz ki bu hareket Kahramanmaraş'ın yeniden sıçramasını sağlayacak” şeklinde konuştu.