Kahramanmaraş’ın tanıtımı kapsamında davet edilen Türkiye Seyahat Acentaları Birliği İstanbul Asya Bölgesel Yürütme Kurulu üyeleri (TÜRSAB) ve kültür turları organize eden tur firmaları yetkililerin katılımı ile Kahramanmaraş tanıtım gezisi yapıldı. 3 gün Kahramanmaraş’ta misafir olacak olan yerli turistler, ilk olarak Sütçü İmam Türbesi, Kahramanmaraş Kalesi, Ulu Cami, Taş Medrese, Katip Han, Taşhan ve Kapalı Çarşı’yı gezdi.

BU TÜR BENZERİ ÇALIŞMALARA DA DEVAM EDECEĞİZ”

Katiphan’da konuşma yapan Kahramanmaraş İl Kültür ve Turizm Müdürü Seydihan Küçükdağlı, Turizm haftası etkinlikleri kapsamında en önemli kısmının turistlere Kahramanmaraş’ın eşsiz güzelliklerini tanıtmak olduğunu söyledi. Küçükdağlı, misafirleri ağırlamaktan memnuniyet duyduğunu dile getirerek şunları kaydetti: “Bugün sabah İstanbul Asya Bölgesel Kurulu Başkanımız ve değerleri üyeleri ilimize geldiler. Bir İNFO tanıtım bilgilendirme toplantısıyla başladık. Şehir gezisiyle devam ettik. Daha ilk saatlerden itibaren Kahramanmaraş’ın farklı ve yepyeni hazır bir destinasyon olan mutlaka görülmesi yaşanılması gereken bir kent olan Kahramanmaraş’ın güzelliklerini, kültür ve turizm değerlerini gezdirdik. Ve daha nice doğal güzelliklerimizi, vadilerimizi, değerlerimizi takdim edeceğiz. Yoğun bir program oldu. Dinlenmeye vakit bulamayacaklar ama üç günlerini bize ayırmış olacaklar. Son gün ise Kahramanmaraş’ın tarihi yerlerini Germenicia, Arkeoloji müzesi, tarihi konaklarımız, kültür evi, Malik Bin Ejder gibi değerlerimizi de takdim edeceğiz. Ve tabi ki el sanatlarımız, Maraş mutfağını da arada takdim etmek suretiyle güzel, yoğun bir program olacağını söylemek istiyorum. Bu tür benzeri çalışmalara da devam edeceğiz.”

TURİZM POTANSİYELLERİNİ YERİNDE GÖRÜYORUZ”

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği İstanbul Asya Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Ali Bilir ise, Kahramanmaraş İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından Kahramanmaraş’a geldiklerini kaydetti. Bilir, Şuanda Türkiye Turizm Haftasındayız. Türkiye’nin her yerinde turizm haftası kutlanıyor. Bizim Türkiye Seyahat Acentaları Birliği İstanbul Asya Bölgesel Yürütme Kurulu olarak buraya gelmiş olmamız bir tesadüf değil aslında. Kahramanmaraş İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü bu hafta bizi buraya davet etti. Biz 13 turizm firmasıyla beraber buraya geldik. Zaman zaman illerimize düzenli olarak tanıtım programları düzenliyoruz. Biz illere gidiyoruz, il turizm müdürlükleri oranın turizm potansiyellerini bizlere tanıyorlar, gösteriyorlar, anlatıyorlar. Biz turizm potansiyellerini yerinde görüyoruz. Örneğin orayla ilgili gastronomi, kültür, tarih, deniz ne varsa bunları yerinde görüyoruz. Sonra biz bunları kendi tur programlarını takip ederek buralara gezginlerin gelmesini sağlamaya çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

TURİZM ÇOK BOYUTLU BİR KÜLTÜRDÜR”

Turizmi sadece insanlara bir yerden bir yere götürüp gezdirmek anlamında değerlendirilmemesini ifade eden Bilir, şunları söyledi: “Gezmek, tatil yapmak insanların farklı yerler görmesi, farklı yerler tanıması, farklı insanlarla tanışması insanın kendi öz benliğinde psikolojik olarak iyi olmasını da sağlıyor. Gezmenin, görmenin, farklı kültürleri görmenin böyle bir faydası var. Bu böyleyken turizm aynı zamanda ekonomiye faydası var. insanların bir yerden bir yere gitmesi, o bölgenin insanlarını ve kültürlerini tanıması ve sonrasında insanlar döndüğü yerlerde ve başka yerlerde önceden gördüğü yerleri anlatıyorlar. Oradaki insanların misafirperverliğini, yemeğini, kültürünü, coğrafyasını anlatıyorlar. Bunun sonunda insanlar arasında ki etkileşim insan arasında ki çekişmeleri, kavgaları ortadan kaldırıp daha birlikte yaşama kültürünü ortaya çıkartıyor. Turizm çok boyutlu bir kültürdür. Gördüm, gezdim, esnafa para bıraktım geldim değil.”

KAHRAMANMARAŞ 81 VİLAYETİNDEN DAHA ÖNEMLİ BİR İŞ YAPIYOR”

Bütün toplumun dikkatini çekme anlamında turizm haftalarını önemli olduğuna değinen Bilir, “Turizm haftaları da çok önemlidir. En azından yılda bir hafta olsun bütün toplumun dikkatini çekme anlamında çok önemlidir. Ancak bu ülkemizde yeterince henüz istenilen boyutta kutlanmıyor. Bu anlamda şuan da bizim gibi turizmcilerin belki Türkiye’de gittikleri tek yer Kahramanmaraş’tır. O anlamda Kahramanmaraş şuanda Türkiye’nin 81 vilayetinden daha önemli bir iş yapıyor. Hepsi turizm haftasını kutluyor ama burasıda daha farklı bir iş yapıyor. Biz bu sektörün içerisindeyiz, 8 bin tane acentalar var. Bizim kendi bölgemizde 800 tane acenta var. Türkiye’nin en etken bölgesiyiz. İç turizmin yüzde 60’ını yöneten bölgeyiz. Oradan dolayı bunu çok iyi biliyorum. Bu anlamda Türkiye’de yapılan tek etkinlik Kahramanmaraş’tadır” ifadelerini kullandı.