İnanç turizmi bakımından Eshabı Kehf’i, Malik Bin Ejder Türbesi, Ulu Cami’si, Kültür turizmi bakımından Germenicia antik kenti, Tarihi Kapalı Çarşı’sı, Sütçü İmam Türbesi, kış turizmi anlamında Yedikuyular Kayak Merkezi, tüm bunların yanında da dondurması, kırmızıbiberi ve tarhanasıyla meşhur olan ve yazdığı kahramanlık destanı ile de adını tarihe altın harflerle yazdıran Kahramanmaraş, her geçen yıl turizm potansiyelini arttırırken, tur firmalarının da vazgeçilmez duraklarından birisi haline geliyor. Hemen hemen her gün 4-5 otobüs tur kafilesinin uğradığı Kahramanmaraş, özellikle yerli turistler tarafından oldukça rağbet görüyor. Manşet Gazetesi olarak tur kafilesi içerisinde yer alan vatandaşlarla röportaj yaptık. Yaptığımız röportajlarda vatandaşlar Kahramanmaraş’ın her yönüyle çok güzel bir şehir olduğunu ve mutlaka bir daha gelmek istediklerini söylediler. Özellikle bakır ve dondurmayı beğendiklerini anlatan yerli turistler, Kahramanmaraş’ın temiz bir şehir olmasına ve esnafa övgüler yağdırdı.

İşte tur kafilesi ile Kahramanmaraş’a gelen yerli turistlerin kentle ilgili görüşlerinin ayrıntıları…

“SOLUĞU BAKIRCI DÜKKÂNLARINDA ALDIK”

Fahreddin Uslu

1997-1999 yılları arasında İskenderun’da görev yapmıştım, o arada Kahramanmaraş’a gelme imkânı da bulmuştum. O günden bu yana buraya gelmemiştim, gezmeyi çok istiyordum. Eşimle birlikte bir tur firmasının gezisine katıldık ve yolumuz Kahramanmaraş’a düşmüş oldu. Bir saat önce Kahramanmaraş’a geldik, burada iki-üç saat duracağız, çarşıları gezmeye başladık. Gelirken tur rehberimiz Kahramanmaraş’ın bakırının, dondurmasının ve biberinin özel olduğunu söylemişti. İlk iş olarak Kapalı Çarşı’ya girdiğimizde soluğu bakırcı dükkânlarında aldık. Bakır ürünleriniz gerçekten çok güzel, eşim büyük bir beğeniyle hepsini inceliyor. Buradan sonra da gidip dondurmanızı yerinde tadacağız.

“GÜZEL VE BÜYÜK BİR ŞEHRE GELDİĞİMİZİ GÖRÜYORUM”

Şule Bal

Öncelikle Kahramanmaraş’a geldiğim için mutlu olduğumu belirtmek istiyorum. Öncelikle bakırınızı görmek istedim o yüzden çarşıya girer girmez bakırcı dükkanına girdik. Buradan da dondurma yemeye gitmeyi düşünüyoruz. Güzel ve büyük bir şehre geldiğimizi görüyorum. Temiz bir şehriniz var, esnaflarınız da cana yakın. Ben Kahramanmaraş’a ilk defa geldim, burayı görmek istiyordum. Arkadaşlarımız ve yakınlarımız için bol bol hediyelik ürünler aldık. Güzel bir şekilde buradan ayrılacağımıza inanıyorum, inşallah bir daha buraya gelmek nasip olur.

“BİRÇOK ÖNEMLİ DEĞERLERİNİN OLDUĞUNU GÖRDÜK”

Vesile Çetin

Tur otobüsüyle Kahramanmaraş’a geldik, buranın tarihi bir şehir olduğunu tur rehberinden dinlemiştik. Özellikle de Kapalı Çarşı’nızın tarihini olduğunu öğrendikten sonra ilk buraya girdik. Şuan hediyelik eşyalar alıyoruz, ben Kahramanmaraş’a ilk kez geldim. Kahramanmaraş deyince aklımıza ilk dondurma geliyor ama bakır ve biber gibi birçok önemli değerlerinin olduğunu gördük. Burası düşündüğümüzden daha güzel. Gezerek geliyoruz aslında bizim bütün şehirlerimiz güzel. Büyük bir zenginliğe ev sahipliği yapıyoruz, her şehrimizin ayrı bir güzelliği var.

“BAKIRLARINIZA HAYRAN KALDIM, DONDURMANIZDA ÇOK GÜZEL”

Zeliha Uslu

Yaklaşık 40-45 kişilik arkadaşımızla Afyon’dan Kahramanmaraş’a geldik. Kahramanmaraş’ı gezdik, bol bol alışveriş yapıyoruz. Biz hanımların en büyük işi de o zaten, alışveriş yapmak. Bakırlarınıza gerçekten hayran kaldım, dondurmanızda çok güzel. Ben şahsen bizim memleketimizden güzel gördük Kahramanmaraş’ı. Tarihini dinledik ayrıca kendi çabalarıyla düşmanı püskürten bir şehir burası. İsmi gibi Kahraman bir şehir Kahramanmaraş. Biz burayı çok beğendik, ülkemizin her yeri ayrı bir güzel. Bizlerde sizleri Kahramanmaraş’a bekliyoruz.

“KAHRAMANMARAŞ’I GEZMEK HAYALİMDİ”

Murat Akman

GAP turları vesilesiyle Kahramanmaraş’a geldim. İzmir’den yola çıkmıştık, Adana üzerinden Hatay, Gaziantep, Mardin. Şanlıurfa ve Adıyaman üzerinden Kahramanmaraş’a geldik. Kahramanmaraş’ta Tarihi Kapalı Çarşı’yı gezdik, meşhur olan Maraş Dondurması’nı yedik. Şehrinizi çok güzel buldum, çocukluğumdan bu yana bu bölgeyi ve Kahramanmaraş’ı gezmek hayalimdi. Çünkü amcam burada beş sene görev yapmıştı, hep övüyordu. Onun görev yaptığı sırada gelmek buraya nasip olmamıştı ama nasip bu güneymiş. Kahramanmaraş’ı harika buldum, yeniden gelmek isterim.

“TURİST ÇEKMEK İÇİN ÇALIŞMALAR YAPILMALI”

Aliye Pehlivanoğlu

Kahramanmaraş’ı çok güzel buldum ama turlar açısından kendisini biraz daha geliştirmesi lazım. Daha fazla tur çekmesi için hem gezilecek mekanlar anlamında hem de daha fazla turisti karşılayacak şekilde yenilikler yapılmalı. Tarihi eserlerin reklamının Kahramanmaraş’ta çok az yapıldığını gördüm. Basında Kahramanmaraş’ın güzelliklerini çok fazla göremiyoruz. Açılacak yerleriniz varmış halen açılmamış, güzel tarihi evleriniz var gezilecek. Birkaç tanesi gezdik, çok güzel bir restorasyon yapılmış, yenilenmiş. İkramlar ve karşılamalar çok güzeldi o evlerin içinde. Çok memnun kaldık, esnaflarınız çok anlayışlı. Ben Kahramanmaraş’a tekrar gelmeyi isterim. İnşallah daha güzel yeniliklerle o zaman karşılaşırız.

“KAHRAMANMARAŞ'I BİR GELİP GÖRELİM DEDİK”

Mine Karasu

Kırklareli Lüleburgaz ilçesi Trakya'dan geldim. Güneydoğu Anadolu'yu merak ediyorduk ve Kahramanmaraş'ı da bir gelip görelim dedik. Kahramanmaraş için şu an izlenimimiz güzel, şehirleşme güzel, yapılaşma güzel. Çok fazla gezemedik ama şu anlık bunları söyleyebilirim. İstanbul gibi kapalı çarşınızda güzel, hoşumuza gitti. İnşallah iyi hatıralarla da ayrılırız. Buradan da Nemrut'a çıkıyoruz.

“İSTANBUL'UN KAPALI ÇARŞISINA BENZİYOR”

Şinasi Seçkin

Arkadaşlarımızın söylediği gibi GAPTUR'a katıldık. Güneydoğu'yu görmek için geldik. Adana'dan, Antakya'dan başladık 3. durağımız burası, çok güzel bulduk. Yeni yeni geziyoruz ama çok güzel bulduk. Dondurma yediğimiz yerde yazdığı gibi " dondurması soğuk ama insanları sıcak" aynen o şekilde çok iyi izlenimler edindik. Şu ana kadar her şey çok güzel. Kapalı çarşıda çok güzel, İstanbul'un kapalı çarşısına benziyor. Esnaflarımız iyi ilgileniyordu, almasanız da gelin görün dediler.

“KAHRAMANMARAŞ'I GAYET GÜZEL BULDUK”

Aysel Arslan

Biz turla çıktık, Hatay'dan, Diyarbakır'dan bu şekil dolaşaraktan geliyoruz. Buradan Adana'ya oradan Salihli'ye doğru yolculuk yapacağız. Buraya da uğradık, kelle paça çorbanızı çok beğendik ve buranında ismini duyduğumuz için dondurma yemeye geldik. İnşallah dondurmasından da memnun kalırız. Bundan 1,5 yıl öncesinde de buradan bir kız aldık burada düğün yaptık. Kahramanmaraş'ı gayet güzel bulduk, kapalı çarşıyı da gezerek hatıra olması için bazı hediyeler aldık.

“BAKIRLARINIZA HAYRAN OLDUM”

Şükran Sarı

Özellikle bu bölgeleri merak ettiğimiz için hep beraber turla geldik, gezdik, dolaştık. Kapalı çarşınızı çok beğendim, bakırlarınıza hayran oldum, çorbalarınız harika özellikle ayak paça çok hoşuma gitti. Özellikle şimdi Maraş dondurması yiyeceğiz, buraya onun için geldik. Eşimize, dostumuza buraya gelmelerini tavsiye ederiz. İnsanlarını da çok sıcak bulduk ama kimisi bize hiç sıcak davranmadı ama genelde iyi insanlar.

“KAHRAMANMARAŞ ÜLKEMİZİN EN GÜZİDE ŞEHİRLERİNDEN BİRİSİ”

Profesyonel Kokart Turist Rehberi Nuri Şahin

Öncelikle biz Güneydoğu turunu çok özledik. Bu malum olaylardan dolayı belli bir süre 5 yıl kadar isteyip de gelemediğimiz bir bölgeydi. Amacımızda bu bölgeye geldiğimizde, insanların bu kafalarındaki Güneydoğu imajını değiştirmek ve değişiyor da. Gelenler diyor ki; Burası Güneydoğu mu? Biz böyle mermi delikleriyle dolu, hendeklerle dolu bir bölge hayal ediyorduk ama baktığımızda bizim bölgemizde olmayan yollar, yatırımlar, lüks lüks binaları görüyoruz. Kahramanmaraş ülkemizin en güzide şehirlerinden birisi. Aslında bir bölümü Akdeniz'de kalmasına rağmen burayı da Güneydoğu turuna katıyoruz. Gelmişken de bu muhteşem şehri insanları ve lezzetleriyle Kahramanmaraş'ı tanıtmaya gayret ediyoruz. Kahramanmaraş tarihiyle çok farklı, insanıyla çok güzel, dondurması tabi ki buraya en çok çekiciliklerden birisi ama gezmekle bitmeyen güzel yerleri var. Aynı zamanda da şehirdeki alışverişlikler ve ucuzluklar insanların dikkatini çekiyor. Diğer Güneydoğu şehirlerine göre daha ucuz, daha kaliteli, daha içten insanlarla birlikte güzel bir gezi yapıyorlar. Bu turlarımıza biz genelde Hatay'dan başlıyoruz Hatay, Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin, Diyarbakır, Adıyaman daha sonra Adana'ya geçiyoruz. Adana'ya geçerken de mutlaka Kahramanmaraş'a uğrayıp bir öğle yemeği yiyip, cuma vaktiyse Ulu Cami'sin de bir namaz kıldırıp, muhteşem çorbalarınızdan içtirip, tatlılarınızdan yedirip o şekilde Adana'ya geçiyoruz.