Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan, tüm dünyayı esiri altına alan ve maalesef ülkemize de sıçrayan koronavirüse karşı hem halk hem de yetkililer tedbirlerini arttırdı. Tüm tedbirlerin yanı sıra uzmanlar koronavirüsden en fazla bağışıklık sistemi güçsüz insanların etkilendiğini, bağışıklık sistemimizi güçlü tutmamız gerektiğini belirtince, insanlar da gözlerini bağışıklık sistemlerini geliştirici ve vücut direncini artırıcı ürünlere çevirdi. Bu noktada şifalı bitkiler dikkat çekiyor. Biz de Manşet Gazetesi olarak Kapalı Çarşı’da Ciğeroğlu Baharat ve Şifa Bitkileri adıyla 100 yıldır şifalı bitkiler satan Kadir Ciğer’e hangi doğal bitkileri ve ürünleri tavsiye ettiklerini, insanların taleplerinin nasıl olduğunu sorduk.

“BAĞIŞIKLIK SİSTEMİMİZİ KUVVETLENDİRİCİ GIDALAR, EK BESİNLER ALMALIYIZ”

Baharat ve şifa bitkileri satan Kadir Ciğer, uzmanların tavsiye ettiklerine dikkat etmemiz ve uymamız gerektiğine dikkat çekerek, “100 yıldır kapalı çarşıda çalışan iş yeri burası. Ben üçüncü kuşağım. Dede, baba ve bizim mesleğimiz üç kuşaktır aynı işi yapıyoruz. Dünya gündemine bomba gibi düşen yeni tip koronavirüsü dünyayı kasıp kavurduğu gibi ülkemizde de gündemin baş maddesi. Koronavirüsü bizim de takip ettiğimiz kadarıyla bağışıklık sistemi zayıf, vücut direnci az, yaşlı, ilaç kullanan kişilerde daha çok etki yapıyor. Dünyaya da bakıldığında ölenlerin yaşları çok yüksek. Yaşlı, hasta ve dirençleri düşük insan. Türkiye’de de 89 yaşında ileri yaşlı bir kişinin vefat ettiğinin haberini aldık. İnşallah ülkemize diğer problemlerde olduğu gibi teğet geçer veya çok az hasarla atlatırız. Bizler önce tıbbın söyledikleri hijyen şartlarına uymak sonra vücut direncimizi artırıcı, bağışıklık sistemimizi kuvvetlendirici gıdalar, ek besinler almalıyız. Baharatlı ve şifalı bitkilerle takviye yapmalıyız. Bu konuda tavsiye edilecek ürünlerimiz var mı? Var. Bizim tavsiye ettiklerimiz şunlar: Birincisi; zencefil, havlıcan, karanfil bahar, kuş burnu, tarçın bunlar kaynatılıp üzerlerine hibiskus ve tıbbı ada çayı halk arasındaki adıyla söylüyorum ya da ege ada çayı üzerine bunları atıp demlenip içilerse, vücut direncini artırıcı, bağışıklık sistemini kuvvetlendirici, vücut ısısını dengeleyici aynı zamanda da ağız ve boğaza iyi gelici özelliği var. Biz onu tavsiye ediyoruz. Biz de evimizde içiyoruz çocuklarımıza içiriyoruz, eşimize, dostumuza bize soran herkese tavsiye ediyoruz” dedi.

“AMA HEM ÇOK PAHALI HEM TÜKETİMİ ÇAY GİBİ DEĞİL”

Uzmanların tavsiye ettiği ve adını bu aralar sıkça duyduğumuz propolisle ilgili konuşan Kadir Ciğer, “Propolis biz satmıyoruz. Propolis çarşıda her şeyin olduğu gibi onunda kalite kalite, çeşit çeşit, gerçeği, sahtesi hepsi mevcut. propolis’de vücut direncini artıracak, bağışıklık sistemini kuvvetlendirecek özelliği var ama hem çok pahalı hem tüketimi çay gibi değil. Bu çay içmesi zevkli, aroması güzel, herkes tarafından içilebilecek bir içecek propolisi tavsiye eder misin diye soracak olursanız? Ederim. Ben vatandaş olarak propolis’i tavsiye ederim. Kendi kullandığım bazı karışımlara da propolisi ilave ediyorum” ifadelerini kullandı.

“ZERDEÇAL ÇOK ÖNEMLİ ”

Zerdeçal bitkisinin birçok hastalığa karşı olduğunu belirten ve kendisinin en fazla tavsiye ettiği bitki olduğunu ifade eten Ciğer, “Benim önerdiğim bitki çaylarının içinde zerdeçal çok önemli olduğunu düşünüyorum. Zerdeçalı çok tüketen toplumlarda örneğin kanser sıfıra yakın. Çok iyi bir antioksidan mikrop öldürücü bağışıklık sistemini güçlendirici bir bitki. İnsanlara hiddetle ve şiddetle tavsiye ediyorum” dedi.

“SATIŞ PATLAMASI YOK AZALMA VAR”

Kadir Ciğer, vatandaşların uzmanların tavsiyelerini dikkate alarak çarşıya çıkmadıklarını belirterek satışlarda azalmada olduğunu belirtti. İnsan sağlığının satışlardan önemli olduğuna değinen Ciğer, “Bizim tavsiye ettiğimiz ürünlerde bir satış patlaması yok azalma var. Çünkü çarşıya çıkan insan sayısı azaldığı için müşteri sayımızda azaldı. İnsanlar uzmanları uyarısına dikkat ediyor çarşıya zorunlu olmadıkça gerek duymadıkça çıkmıyor. Çarşıya çıkan az oldu zaman tabi bizim işlerimizde çoğalma değil azalma var. Müşteri azalması Türkiye’nin gündeminde büyükşehirler ne kadar televizyonda gördüğümüzde boş ise bizim şehrimiz de o kadar boş çarşıdan insan sayısı çok az, toplu taşıma araçları sakin otobüs durakları sakin işte lokantalar, kafeler ve birçok yer kapandıktan sonra insanları dışarda tutan faaliyetlerde azaldı. Dışarda yemek yeme, oturma, çay içme, kahve içme olmayınca insanlar dışarı çıkmaya daha az gerek duyuyor. Bu yüzden piyasa da sakin, çarşı da sakin, iş yeri de sakin. İnsanların hayatı söz konusu olunca müşterilerin yoğun olup olmaması önemli değil. Bugünleri de İnşallah fazla hasar almadan atlatırız” ifadelerini kullandı.

“HER YERDE HİJYENİ ÇOK DİKKAT EDELİM”

İnsanlara tavsiyelerde bulunan Kadir Ciğer, “Ben insanlara şunu öneririm: Birinci şart hijyen, mümkün olduğu kadar temizlik. İkincisi dengeli ve düzenli beslenme. Lütfen çarşı da pazarda evimizde iş yerimizde her yerde hijyeni çok dikkat edelim. Çünkü virüs bulaşıcı birilerinde birilerine bulaşıyor ben kendimi temiz tutarsam kendimi koruduğum gibi çevremdeki insanları da korumuş olurum” şeklinde konuştu.