Yapılan seçimlerde; GAP Bölge Temsil Kurulu’na Soner Bacaksız, İbrahim Halil Kılınç, Ayşegül Özkeleş, Nurdan Öğücü, Güllü Akkurt, Ali Canbek ve Mehmet Güzelbulut seçildi. Güzelbulut Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Güzelbulut seçimle ilgili şunları belirtti; “Genel Kurul yapılmadan Bölge Temsil Kurulları seçimi yapıldı. Kahramanmaraş, Adıyaman, Gaziantep, Kilis ve Şanlıurfa’yı kapsayan Temsil Kurul seçimleri yapıldı. Kahramanmaraş’ı temsilen asil üye olarak seçildim. Bölgeden yaklaşık 180 acente var. Bu seçimde bize verilen oylar nedeniyle teşekkür ediyorum. İnşallah Kahramanmaraş’ı en güzel şekilde temsil edeceğim” dedi.

“GERMANİCİA MOZAİKLERİNİN ÇIKARTILIP, YENİ ÇIKARTILACAKLARLA BİRLİKTE SERGİLENMESİ LAZIM”

Kahramanmaraş turizmi hakkında da konuşan Güzelbulut şunları ifade etti; “Germanicia Mozaiklerinin bir an önce gün yüzüne çıkartılıp sergilenmesi gerekir. Kahramanmaraş’ta Zeugma’ya göre çok daha farklı ve çok çeşitli mozaikler var. Dulkadiroğlu ilçemizde bulunan mozaiklerin bir an önce çıkarılıp, mevcutlarla birlikte yerinde sergileyip bir an önce turizme kazandırılması gerekiyor.  Bu mozaiklerin tanıtımın yapılması gerekir. Tur operatörlerini şehrimize davet ederek bu mozaikleri göstermemiz gerekir. Gelen Tur grupları bunların hiç birini bilmiyor. Bu mozaikler açılmadığı için grupların bilgisi yok. Kahramanmaraş’a gelen Gruplar, birkaç konağı ve kapalı çarşıyı görüp gidiyor. Bu gezide ancak iki saat sürüyor. Kahramanmaraş’ a gelen Turistleri akşama kadar gezdirmek için, gezip görülecek yerleri çoğaltmamız lazım. Gezilecek yer az olduğu için gelen turistler iki saat durup Kahramanmaraş’ta ayrılıyor. Biz bu turistleri en azından bir gün burada tanıtacak yerleri turizme açmalıyız.”

“HAVAYOLU ULAŞIMINDAKİ SIKINTILARIMIZIN GİDERİLMESİ LAZIM”

Mehmet Güzelbulut; “Havayolu ulaşımının düzenlenmesi. Yeni Havalimanı yaptık ama pistin kısa olması nedeniyle büyük uçaklar inemiyor. Yine pistin kısa oluşu nedeniyle Havayolu şirketleri akşam uçuşlarına gelmek istemiyor. Ulaşım konusunda ciddi sıkıntı yaşıyoruz. Kahramanmaraş’a gelen uçak sayısı az olduğu için biletler tavan fiyattan satılıyor ve pahalı oluyor. Kahramanmaraş’a uçuş gerçekleştirecek havayolu sayısı ve uçuş sayısı arttığında rekabet ortamı olacak ve fiyatlar aşağı düşecek. Bir de daha çok insan havayolu ile ulaşım imkânına kavuşacak.

“KAYAK TURİZMİ KAHRAMANMARAŞ TURİZMİNE KATKI SAĞLIYOR”

Şu anda Kayak Merkezi’nde çalışmalar yapıldığını basından duyuyoruz. Kayak Merkezi’nin Kahramanmaraş’ta olması ilimiz açısından bir kazançtır. Kahramanmaraş Turizmine katkı sağlamaktadır. Buranın daha profesyonel bir şekilde olması gerekir. Halkın ihtiyaçlarına cevap verir hale getirilmesi gerekir. Kayak Merkezi’ni yaptık ama hala ulaşım sorunu var. Kışın yol tıkanıyor. Aynı güzergâhtan, hem çıkış, hem iniş olması sıkıntı oluyor. Dereli’nin oradaki daracık çıkış yolunun acilen genişletilmesi gerekir. Yol girişinde bakkallar, esnaflar var bunları karşılarına alırlar diye mi yapmıyorlar bilemiyoruz. Ama bir an önce bu yolun genişletilmesi lazım. Belki buradan sadece çıkış verilmeli ve iniş başka yerden olmalı. Kayak Merkezini yaparken profesyonel düşünmemiz lazım. Altyapı tamamladıktan sonra açılmalıydı” dedi.

“YURT İÇİ TURLARA RAĞBET BÜYÜKTÜ”
Yurt içinde özellikle Doğu Karadeniz turlarına olan rağbetin fazla olduğunu söyleyen Güzelbulut, “Biz tabi tur firması olarak farklı sektörlerde hizmet verdiğimiz için ayrı ayrı değerlendirme yapmak daha doğru olur. Hac ve umre organizasyonlarında normal bir fiyat üzerinden, yurt içi kültür turlarında talep fazla olduğu için biraz fiyatlarda artış oldu. Özellikle yaz günleri Akdeniz ve Doğu Karadeniz turları yoğun oluyor; şuanda Güneydoğu Anadolu turları daha çok talep ediliyor. Diğer otel tatil organizasyonları da fena değil yani ama bizim sıkıntımızda halkımız bizden değil de internet üzerinden daha çok alışveriş yaptıklarını tespit ettik, bu durumdan dolayı üzülüyoruz tabi biz burada her türlü hizmeti halkımızın ayağına getiriyoruz ama onlar tercihlerine aynı fiyat olmasına rağmen burada birebir muhatap olacak insanlar var seyahat danışmanları var ama bu yıl böyle bir durumla karşılaştık. Nasıl müşteri çekeceğimizle ilgili araştırmalar yapıyoruz” şeklinde konuştu.

PROFESYONELLİK ÇOK ÖNEMLİ”

Sektörde profesyonelliğin çok önemli olduğunu anlatan Güzelbulut, “Tur işleri biraz daha kültür meselesidir. Yani sistemin o şehirde oturması lazım. Kahramanmaraş’ta bu işi yapan firmaları çoğu vatandaş bilmiyor. Biz şu anda acente olarak İstanbul, Ankara ve büyükşehirlerdeki birçok acentenin yapamadığı işleri yapıyoruz. Bir yurt dışı seyahatinin vizesinden tutun, uçağına, oteline a’dan z’ye kadar hallediyoruz. Bu güzel bir şey. Bu tabii zamanla oturacak bir durum. Biz bu işi 2000 yılından sonra yapmaya başladık. Her yıl biraz daha üzerine koyarak gidiyoruz. Tur acentelerinde artık profesyonellik çok önemli. İnsanlar her şeyin tur acentesi tarafından yapılmasını istiyor ve bu da tabi profesyonellik gerektiriyor” diye konuştu.

DOLANDIRICILARA DİKKAT!
Vatandaşların internet üzerinde tatil için yaptığı alışverişte dolandırıcıların oldukça etkin bir rol oynadığına dikkat çeken Güzelbulut, vatandaşın güvenilir tur acentelerinin üzerinden tatil planı yapması gerektiğini söyledi. Güzelbulut, “Tatil yapmak isteyen vatandaşların başına dolandırıcılık olayları geliyor. Vatandaş, internet üzerinden alışveriş yaparak bir otel kiralıyor ancak o otelde oda yok yâda öyle bir otel yok. İnsanlarımız alışverişlerini tur acentelerinden yapsın. İnternete güvenmesin. Biz bu konuda işimizi düzgün yapmaya çalışıyoruz. Bizim elektronik imza dediğimiz belge veriyoruz. E-İmzanın taranmış şekli sistemden otomatik çıkıyor. Yani karşısında bir muhatap var. Kişi gittiği otelde sorun yaşadığı zaman direk bizi aradığı zaman biz oraya hemen müdahale ediyoruz” dedi.