Her ay gerçekleştirilen Meclis Toplantıları’nda kentin ekonomisine yönelik konular başta olmak üzere alanında uzman kişileri konuk ederek dikkatleri üzerine çeken Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası, 2019 yılının son meclis toplantısında ise Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör’ü konuk etti. KMTSO Meclis Başkanı Hanefi Öksüz’ün başkanlığında düzenlenen toplantıda KMTSO üyelerine sunum eşliğinde görev süresince yaptığı ve yapmayı planladığı çalışmaları anlatan Güngör, kent kamuoyunun merak ettiği birçok konuda önemli açıklamalarda bulundu. KTMSO meclis üyelerinin sorularını da yanıtlayan Güngör, talepleri de not almayı unutmadı.

“KAHRAMANMARAŞ, TÜRKİYE’NİN PARLAYAN YILDIZI”

Meclis toplantısının açılış konuşmasını yapan Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) Başkanı Serdar Zabun, yıl boyu yaptıkları faaliyetleri anlattı. Kahramanmaraş’ın her alanda Türkiye’nin yükselen yıldızı olduğunu belirten Zabun, “Geçmişte bir tarım kenti olan, 80'li yılların dışa açılım politikasına güçlü bir şekilde uyum sağlayarak, bugün üretimde ülkemizin en önemli merkezlerinden biri olarak, ekonominin kahramanı diye anılan şehrimiz sanayisiyle, tarımıyla, hizmet sektörleriyle ihracatıyla ülkemizin yükselen yıldızı olmuştur. Yeni yatırımları ile yeni sanayi alanlarıyla, lojistik merkezi ile inanıyorum ki Kahramanmaraş bu yükselişini sürdürecek ve gelecek nesillere çok daha iyi imkanlar sunan modern ve kalkınmış bir şehir olacaktır. Bizler de Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası olarak bu hedef ve inançta çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Sanayiden ticarete, tekstilden metal sektörüne, tarımdan perakende sektörüne her alanda şehrimizi ileri götürecek çalışmalarla tüm gayretimizi göstermekteyiz” dedi.

“KÜLTÜREL VE DOĞAL ZENGİNLİKLERİMİZİ TANITIYORUZ”

Kahramanmaraş’ın ticaret ağını geliştirmenin yanı sıra tanıtım ve turizme yönelik önemli çalışmalar yaptıklarını da anlatan Zabun, “Kahramanmaraş'ın üretimde ki gücünü ve rekabet yeteneğini artırmak için fuarlar düzenliyor, yerli ve yabancı katılımcılarla şehrimizin ticaret ağlarını genişletmek için çaba sarf ediyoruz. Şehrimizin kültürel ve doğal zenginliklerini tanıtmak amacıyla ülkemizin birçok ilinde gerçekleştirilen organizasyonlar da güçlü bir şekilde tanıtım faaliyeti gerçekleştirmekteyiz. Sektörsel eşleşmeler konulu programlarımızda Kahramanmaraş'ın gizli kalmış değerlerini ünlü konukları davet ederek Türkiye'ye tanıtmaya çalışıyoruz. Diğer yandan şehrimizin ana sorunlarını Ankara'ya taşıyarak çözüm yolları arıyoruz. Bakanlarımızı burada ağırlayarak, sanayi ve ticaretin sorunlarını istişare ederek, üretimin ve ihracatın önünü açmak için çalışıyoruz.  Bizim de girişimler de bulunduğumuz ihracatçıya hususi pasaport hakkı 2 yıldan 4 yıla çıkartılmıştır. İller arası işbirliği konusu bizim için önemli hususlardan birisidir. Bu anlamda meclis üyelerimizin katılımı ile Eskişehir çalışma ziyaretleri düzenleyerek Ticaret Odası ve Sanayi Odası ile Toplantılar gerçekleştirmek sureti ile iş birliği imkanlarını ziyaret ederek protokol imzaladık. Son olarak 1978 olayları ile ilgili olarak sivil toplum kuruluşlarımız ile birlikte ortak bildiri yayınlayarak Kahramanmaraş'ın dünyaya örnek olan kahramanlığını Alevisi, Sünnisi, Kürt'ü, Türk'ü, Türkmen'i, Çerkez'i gönül birliği ile ortaya koyduğunu bir daha ne bu kadim kentin ne ülkemizin karanlık şer odaklarımızın oyunları ile bu acıları yaşamak istemediklerimizi kamuoyuna deklare ettik” ifadelerini kullandı.

“KAHRAMANMARAŞ, BİRÇOK MEDENİYETE EV SAHİPLİĞİ YAPMIŞTIR”

Zabun’un ardından kürsüye gelen Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Profesör Doktor Mehmet Özkarcı ise Kahramanmaraş’ın tarihine yönelik sunum yaptı. Kahramanmaraş’ın birçok medeniye ev sahipliği yaptığını aktaran Özkarcı, “Kahramanmaraş hepinizin malum olduğu gibi tarih öncesi çağlardan başlamak sureti ile bulunduğu bölgenin zengin coğrafi ve kültürel özellikleri nedeni ile birçok medeniyetlere ev sahipliği yapmıştır. Kahramanmaraş turizm açısından deniz turizmi dışında birçok turizim çeşidine de sahiptir. ben şahsım olarak şöyle ifade ederim ki, böyle bir şehir de yaşamak bir ayrıcalık ve şanstır. Kahramanmaraş tarihi eserler bakımından da oldukça zengindir. 2007 yılında Türk Tarih Kurumunun yayınlarında iki cilt olarak Kahramanmaraş'ta ki bütün tarihi eserleri inceleyip il bazında yayınladık. Böylece ulaşabildiğimiz bütün tarihi eserleri özellikle Türk tarihine ait kayıt altına almaya çalıştık. Tarihi çarşılardan sadece sınırlama yaptım, şimdi ki Türk İslam medeniyetinde bir yerin şehir statüsüne kavuşabilmesi için bazı özelliklerin olması gerekiyor. İslam hukukunda da şu şekilde, cuma namazı kılınır pazarı durur yer olması gerekir diye ifade edilir. Yani cuma namazı kılınacak bir ulu camisi olacak ve daimi alışveriş yapılacak bir çarşısı olacak diye ifade edilir. Biz tabi aynı özellikleri Kahramanmaraş'ta görüyoruz. Burada tarihi ticari bölgeler de, İslam şehirlerinin hepsine baktığımız zaman ulu camilerin etrafında şekillendiğini görürüz. Genelinde de kale, ulu cami ve çarşı kompleksi ile karşılaşırız. Tabi aynı özellikleri de burada görebiliyoruz. Kahramanmaraş'ta da tarihi ve ticari kompleksimiz hemen ulu caminin güneyinde başlayıp doğuda da Sarayaltı Caddesine kadar, Demirciler Çarşısının sonuna kadar devam eder, batı da ise şuan ki İş Bankasına kadar geniş bir alanı kapsar. Tabi Kahramanmaraş'ta Ulu Cami hemen doğusunda şuan Belediye Çarşısı olarak bildiğimiz çarsıdır. Kahramanmaraş 1085 yılında Anadolu Selçuklu hakimiyetine girmiştir. Fakat şehir merkezinde Anadolu Selçuklu dönemine ait eserler günümüze ulaşmamıştır. İlçelerimizde bulunuyor ve şehir merkezi olarak imarının şuan ki durumuyla Dulkadir Beyliği döneminde gerçekleşiyor. Dulkadir Beyliği ki tabi ki Anadolu'da 20 ye yakın beyliklerin içerisinde en uzun ömürlü olan beyliğimizdir. 1337 de kurulacak ve 1522 yılına kadar siyasi hakimiyetini sürdürecek ve bu tarihi çarşı kompleksinin de temelini atacaktır. Ulu cami yine aynı şekilde Dulkadir Beyliği döneminde 15. yüzyılın ortalarında inşa ediliyor. Hemen Ulu Cami'nin doğu tarafında başlayan şuan ki Belediye Çarşısı olarak bildiğimiz çarşının aslı Dulkadir Beyliği'nin kudretli hükümdarı Alaüddevle Bey 1500 tarihli vakfiyesinde Suk-ı Maraş olarak geçer. Bu çarşımız demirci çarşısının girişine kadar devam ediyordu. Yaklaşık 250 metre uzunluğunda ki bu çarşımızın üzeri 1930'lu yıllara kadar beşik tonozla kapılıydı. Bu beşik tonozun düşmesi neticesinde tehlike oluşur endişesi ile tamir etmek yerine yaklaşık 250 metre uzunluğunda ki bu beşik tonoz tamamen yıkılıyor. 2000'li yılların başlarına kadar üzeri açıktı. Burada tabi yaklaşık şuan sadece belediye çarşısında birçoğu orijinal dokusuna kaybetmek üzere 130'un üzerinde sadece bu çarşı üzerinde dükkan var” ifadelerini kullandı.

Meclis toplantısının onur konuğu olan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör ise görev süresince yaptığı ve yapmayı hedeflediği çalışmalar hakkında bilgiler verdi. Güngör, sunum eşliğinde yaptığı uzun konuşmasında şu ifadeleri kullandı;

“BİZ BİR SORUMLULUK ÜSTLENDİK”

“Biz bir sorumluluk üstlendik, 31 Mart’ta Cumhurbaşkanımız, partimiz, hemşerilerimiz ve Cumhur İttifakı olarak bu sorumluluk bize verildi. Bize bu güveni ve sorumluluğu veren başta hemşerilerimiz olmak üzere bu oluşuma ve Cumhurbaşkanımız liderliğindeki teşkilatımıza layık olmak ve bu sınavı başarıyla geçmeye gayret ediyoruz. İnsanız, eksiğimiz ve gediğimiz olabilir. Biz eksiğimiz olduğunda, onu gördüğümüzde telafi etmekten hiçbir zaman yüksünmeyiz ama yapacağımız işleri de birkaç teraziden geçirerek, uzmanlarla da istişare ederek bir hedef ve eylem planı belirlemeye çalışıyoruz. Bundan önce de farklı görevlerde bulunduk, Rabbim bize çok fazla görev nasip etti ama her görevin kendine özgü farklılıkları var. Memuruz, bir müfettişlik yaptık, müfettiş gözüyle baktık, sonra idarecilik yaptık orada farklı, ardından da Belediyeler Birliği Genel Sekreterliğinde farklı, Çevre Bakanlığı’nda müsteşar muavinliği gibi her bir açıdan ortak beceri ve tecrübe kazanıyorsunuz. Her gittiğiniz yerde bunların faydasını da görüyorsunuz ama yeni tecrübeler de elde ediyorsunuz. Göreve geldiğimizde, bir defa ister kamu kuruluşu isterse de özel sektör olun bir görev alanınız var. İşte Erdal bey burada, dondurma yapıyorsunuz kural o, Kipaş kağıtçılıkta, diğeri tekstilde. Her işin bir kuralı var, iş nasıl yapılır, nasıl yönetilir. İşletmenin büyüklüğüne göre bir çalışan sayısı lazım, buna göre de uzmanlar olması lazım. Birden bire büyüdüğünüzü düşündünüz mü, hayır çünkü hepsi bir basamak.

“PROFESYONEL BİR EKİP OLUŞTURMAYA ÇALIŞIYORUZ”

Bu hakkı teslim ettiğim, bu şehirde görev yapmış yerel yöneticiler ve belediye başkanlarına ve merkezi idare temsilcilerine teşekkür ediyorum. Bugün buradaysak, geçmişte burada görev yapmış herkesin gayretinin olduğu hakkını teslim etmemiz lazım çünkü hakkı teslim edersek, vefalı olursak biz de gelecekte aynı şeyi yaşarız. Her biri kendi bilgi ve becerileri çerçevesinde birşeyler yapmışlar. Geldiğimizde dedik ki, teşkilatı bir gözden geçirelim. Bunlar farklı anlaşıldı, dışarıdan getirildi, içeriden gitti gibi şeyler denildi. Bizim bir tek kaygımız var, bu belediyeyi görev ve yetkisiyle orantılı, bu işleri görebilecek tecrübeli ve profesyonel ekip oluşturmaya çalışıyoruz. Bu bir süreçtir, birden bire olmuyor. Geçmişteki arkadaşlar kötü mü hayır, çok değerli arkadaşlar var hizmet yapmışlar. Organizasyonun gözden geçirilip iyileştirilmesi gerekiyordu. Biz bu bilinçle yaklaşarak organizasyonu gözden geçirdik ve birim sayılarını düşürdük. 15 milyon nüfuslu metropol İstanbul’da Büyükşehir, 750 bin nüfuslu Ordu’da Büyükşehir, Kahramanmaraş’ta bir milyon 150 bin nüfus ile Büyükşehir. Bunların hepsinin organizasyon yapısı aynı olamaz. Bizim yaptığımız ilk işlerden biri birim sayılarını düşürmekti. 31 civarında Büyükşehir’de olan birim sayısını 16’ya, KASKİ’de 10 olan birim sayısını ise 8’e düşürdük. KASKİ ile beraber 4 bin 700 civarında personel sayımız var, şuan bütçemizin yüzde 43’üne yakınını bu giderimiz kapsıyor. KASKİ ise yüzde 29. Burada herkes emin olsun, hiçbir mazeretin arkasına sığınmıyoruz ve kimseyi de suçlamıyoruz. Geçmişin şartını geçmişte, bugünün şartlarını ise bugün değerlendiriyoruz. Bizim yasal olarak personel giderlerimizin maksimum sınırı yüzde 30. Bunu bu seviyeye düşürmeye çalışıyoruz. Ne yapıyoruz? Yeni personel almıyoruz, eğer ihtiyaç varsa da mutlaka işe uygun personel almaya çalışıyoruz. Ayrıca performans değerlendirmesi gibi yeni bir sistemi başlatacağız.

“200 MİLYON TL TASARRUF YAPACAĞIZ”

Borçlara baktığımızda Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin bütçesinin neredeyse iki katına yakın bir borç stoğu var ama bunları da toparladık diyebilirim. Bir defa bankalarla yeniden anlaştık, faizler düştü, süreyi uzattık, ödemesiz dönemler, tasarruf tedbirleri gibi çalışmalar yaptık. Kesinlikle abartılı değil, bizim bu yıl içerisinde yaklaşık 100 milyon TL’nin üstünde bir tasarrufumuz oldu. Sadece bankalarla yapılanmada önümüzdeki yıl 80 milyon daha az kredi borcu ödemiz olacağız ki, bununla beraber bu rakamı neredeyse 200 milyon TL’ye çekeceğiz. Araba tasarrufunu hepiniz biliyorsunuz, önemli tasarruflar elde ettik. Önümüzdeki süreçte sürdürülebilir bir mali yapı planlıyoruz. Elin gelişmiş olarak düşündüğümüz ülkeleri, sürdürülebilir diye bir kavram geliştirdi bunu dilimizle söylüyoruz ama içini doldurmamız lazım. Borç da, personel yapısı da, diğer işlerde sürdürülebilir olması gerekiyor. Yönetebileceğin, sürdürebileceğin bir yapı olması gerekiyordu, bunu yapmaya da özen gösteriyoruz. Bu Türkiye’de ortalam belediyelerde olan sorunlar.

“RAMAZAN ÇADIRLARINI KALDIRDIK...”

Belediyeciliğin temel ilkelerinden birisi karar organlarının seçimle iş başına gelmesi. Bizim sistemimizde hem belediye meclisi hem de başkan seçimle göreve geliyor. İstişare yapılması gereken en önemli hususlardan birisi Belediye Meclisi. Çünkü karar organı ve bununla istişare ilk yapılması gereken. Bunun dışında kamuoyu araştırma ve yoklaması yapılması. Meclis üyelerimize ve komisyon üyelerimize teşekkür ediyoruz, hepsiyle kendilerini ilgilendiren konularda istişare ediyoruz. Onların kanundaki yetkileri çerçevesinde komisyona havale ettiğimiz hususlarda görüşlerini belli ediyorlar ama onun dışında başka istekler geliyor, alan gönderiyoruz buraya bir de siz bakın diyoruz. Gidiyorlar, rapor oluşturuyorlar ve biz de bunlarla çalışma yapıyoruz. Böylelikle kararların daha sağlıklı verilmesine yardımcı oluyoruz. Şimdi burada hemşerilerimiz ile buluşmamız, zaten yerel yönetimlerin çeşitli ev ziyaretleri olsun, halk günleri devam ediyor. Bu yıl ramazan çadırlarını kaldıralım dedik. Bazen düşündüğünüz tam anlaşılmayabiliyor. Böyle bir kamuoyu yoklaması da yaptık. Ramazan çadırlarımızı kaldırarak onun yerine 20 bin ihtiyaç sahibi hemşerimize ramazan paketi gönderdik. Burada da paketin üstüne ramazan paketi yazdık belediye ismi yazmadık. Yardımlar bir lütuf değildir. O kişinin bir hakkıdır. O yardım yapacağımız kişileri de rencide etmememiz gerekir.

“İMAR PLANI BÜTÜN HER ŞEYİN ALT YAPISINI OLUŞTURUR”

Şehrin ihtiyaçlarını gruplandırdık önce milletvekillerini, meclis üyelerimizle, muhtarlarımızla ve odalarımızla çok geniş bir katılımla bunların öncelikleri neler diye değerlendirme yaptık. Orada boş bir yer de koyduk, biz bunları düşündük ama sizin başka bir düşünceniz var mı diye. Önümüze bir tablo çıktı. Şimdi de 2-3 tane ilçe kaldı, bütün ilçeleri davet ettik. Evet bak bunları demişsiniz, bunları dememişsiniz diye nihayetlendirdik. Önümüze 5 yıllık ve 10 yıllık bir perspektif koyuyoruz. Belki bazı işler de 15 yıllık. Bu şehrin ihtiyaçları bunlar, bunlardan öne çıkanlar şunlar biz bunları şu şekilde eylemdiriyoruz diye önümüze bir hedef koyuyoruz. Bu öncelik çıkan hususlardan biri imar olanıdır. İmar planı bütün her şeyin altyapısını oluşturur. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi olduktan sonra belediyeler kapandı. Bazı yetkiler büyükşehire verildi ve planlar arasında uyumsuzluk var. Planlar arasında ki uyumsuzlukları gidermek hem de yeni yerleşim alanları açmak için imar planlarını elden geçiriyoruz. Burada birinci aşama uyum ikinci aşama da yeni gelişim alanları oluşturma. Batıya doğru çok genişleme alanı kalmadı. En önemli yeni yerleşim alanı Önsen Bölgesi olarak gözüküyor. Burada ki planlama aşaması da son aşamaya geldi. Birkaç toplantı yaptık Önsen Bölgesini nihayetlendirmek üzereyiz.

“TARİHİ DOKUYA UYGUN TASARIM YAPIYORUZ”

Bu şehrin tarihi dokusunun ortaya çıkartılması ile ilgili civar da kentsel dönüşüm ihtiyacı var. Burada Çevre ve Şehircilik Bakanımız biliyorsunuz geçtiğimiz aylar da şehrimizi ziyaret etti. Bunun da öncesinde bir hazırlığımız vardı. Çevre bakanlığı ve TOKİ'nin desteği ile önümüzdeki yıl birçok hizmeti hayata geçirmiş olacağız. Bunlardan biri, bir şehrin özellikle daha fazla ziyaretçi alması ve katma değer üretmesi, tarihi dokunun ortaya çıkartılması için şehir merkezinin tarihi dokusuna uygun tasarımının yapılması. Burada Kapalı Çarşı’yı bunun merkezine koyuyoruz. Bölge olarak Kaleden, Sarayaltı, Germanicia, Trabzon Caddesi, tarihi alan olmasa da 12 Şubat Stadyumu, Kültür Parkı içerisine alan bölgenin bir tasarımını yapıyoruz. Burayı etaplandıracağız. Bunun nasıl tasarlandırılması lazım, nasıl bir perspektiften hangi etaplarla ne zaman yapılması lazım, bunu Kentler Birliği başkanı olarak ve tahmin ediyorum ki KSÜ'den de bu sürece katkı sağlayacak hocalarımız var. Bizim bunu mutlaka bütüncül planlamamız lazım, çünkü hep seçimlerde adaylıklar da Trabzon Caddesi ne olacak, Kapalı Çarşı ne olacak, Kale ne olacak şekli ile parçalı bir soru ile karşı karşıya kaldık. Çünkü bunların her biri birbirini destekleyen hususlardır. Bu bütüncül tasarımı yapıp etaplandıracağız. Bundan sonra ki dönem de Kahramanmaraş'ta Büyükşehir Başkanı kim olursa bu proje ve bu tasarım üzerinde adım adım gitmesini öngörüyoruz.

“KAHRAMANMARAŞ KALESİ’Nİ HİZMETE AÇMIŞ OLACAĞIZ”

Tarihi Maraş Kalesi önemli mekanlardan bir tanesidir. Bunun birçok yönüyle bizde sembol yönü var. Milattan önce 900'lü yıllarda yapıldığı öngörülüyor. Artı milli mücadelede de çok sembol yeri var. Bayrak olayı var. Buranın restorasyonu biraz zaman almıştı. Kültür Bakanlığı yapmıştı sonra biz devraldık. Çevre düzenini yaptık. Burada müze gibi kullanılan bir alan vardı. Orada ki büfelere kurul izin vermedi onları kaldırdık ve çevre düzenini bitirdik. Bu müze olarak kullanılan alanı kaldırdık. Kuruldan izin aldık tüm binayı yeniden elden geçiriyoruz. Burayı Kale Kafe şekli ile bir yeme içme ve kahvaltı mekanına çeviriyoruz. Buraya gelen ziyaretçiler, tarihi alanı da panaromik olarak gören bir yer burası, buraya gelerek nezih bir şekilde çay kahve içecek. Yazın dışarıya da sandalye masa atma imkanınız olacak. Binayı da tarihi dokuya uygun yapmış bitirmiş hizmete açmış olacağız. 12 Şubat’ta biliyorsunuz Sayın Cumhurbaşkanımız da şehrimize teşrif edecek o tarihe yetiştirip bunu inşallah açmış olacağız.

“HAYALİM, BİR GERMANİCİA MAHALLESİ OLUŞTURMAK”

Bir sergi vardı Olgunlaşma Enstitüsü tarafından orada ki kadınlarımızın hazırlığı Germancia temalı. Burası da bir değer bizim için ama bazen bazı imkanlar eziyetle olabiliyor bizim için. Burada ki vatandaşlarımız açısından bir sorun alanı olmuş fakat kabul etmemiz lazım ki burası bir değer. İşte o alan tarihi doku içerisinde. Kültür Bakanlığı ve kurul yetkilileri ile bir toplantı yapacağız. Bizim orada ki önerimiz bu alanı daraltmak. Mozaik çıkan yerleri sınırlandırmak ama mutlaka bir adım atmak. Hayalim şu, bir Germanicia Mahallesi oluşturmak. Yerel yönetim olarak, belediyeler olarak özel sektörü tetiklemek. Mesela orada bir Germanicia butik otel ve restorant yapılabilir. Bu alternatiflerin hepsini konuşup ama mutlaka ve mutlaka buraya bir başlangıç yapmamız gerekiyor.

“TEKKE KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN BAŞLIYORUZ”

Tekke kentsel dönüşümü bizim için iki açıdan önemlidir. Merkez olarak düşündüğümüz 650 bine yakın nüfusu olan Onikişubat-Dulkadiroğlu bölgesini yüzde 40'a yakın kentsel dönüşüm ihtiyacı var. Bunların bir kısmı afet riski taşıyor, bir kısmı da fen ve teknik açıdan yeterli değil. Bu tabi önemli ve maliyetli uzun bir süreçtir. İlk aşamada Tekke kentsel dönüşümüne başlıyoruz 24 hektarlık alanın 8 hektarlık kısmı. Burada Tarihi doku olan Kapalı Çarşıyı karşıdan gören bir yer. Sayın bakanımızla bütün projelendirme aşamasında istişare ederek şubatta ilk süreç başlayacak. Bu kentsel dönüşüm süreci başlayacak. Tarihi dokuya uygun 3 katı da geçmeyecek şekilde bunun ilk etabını önümüzler de ki aylarda başlatmış olacağız.

“TARİHİ MÜCADELEYİ SİMGELEYEN MÜZEMİZ OLMASI GEREKİYOR”

Seçimde vaat ettiğimiz 100. yıl parkı bu şehre mutlaka lazım. Mademki milli mücadele de öne çıkmış bir şehiriz. Bununla haklı olarak övünüyoruz. Bu şehir hep beraber tarihte şanlı şöhretli imrenecek bir zaman yaşamış. Bizim mutlaka bir park ve onun içerisinde bu tarihi mücadelemizi simgeleyen müzemiz olması gerekiyor. Şuan da makul olan istasyonda ki alan olarak gözüküyor.

“İLÇELERE YÖNELİK HİZMETLERİMİZ VAR”

Küçük olan ilçeler de bizim millet konağı olarak ifade ettiğimiz bir sosyal mekan olsun. Bu millet konağı içerisinde gençlere kadınlara yetişkinlere kütüphane gibi bir sosyal alan olsun. Makul bir seviye de yeşil alan olsun. Biz millet konağını yapıyoruz bakıyoruz yeşil alan yok. Burası her bir grup geldiğinde kendine özgü dinlenme, kültür faaliyeti, spor faaliyeti veya bahçede oynayabileceği bir alan olsun. İlçelerimiz de var olanları dönüştürüyoruz. Diğerlerine de bunlardan yapıyoruz. Ekinözü için millet konağı yanında bir Sağlık Turizm Merkezi temelini attık ve önümüzde ki yıl da bitiriyoruz. Çünkü Ekinözü'nün ekonomisinin büyük bir kısmı buraya bağlıdır. Bu projeyi kalkınma ajansı ile beraber yapıyoruz. İlk başta konaklama yoktu. Projede ham kısmı da var. Sadece içme değil, cilt sağlığı içinde istifade edilebilecek tesis yapılmış fakat konaklama yok. Bu benim ısrarımla da üstüne de konaklama alanı da ilave ettirerek bunun temelini attık. Önümüzde ki yıl inşallah bunu bitirmiş olacağız. Çağlayancerit'e ilave olarak da, cevizin ana vatanı dediğimiz yer. Buraya da paketleme, kırma gibi işlemlerin yapılabileceği bir tesis yapıyoruz.

“YEDİKUYULAR VE ILICA’NIN STANDARTLARINI YÜKSELTMEK İSTİYORUZ”

Yedikuyular Kayak Merkezi Kahramanmaraş'ın önemli potansiyellerinden bir tanesidir. Hem Kahramanmaraş merkez için hem de civar şehirler için çok güzel düşünülmüş bir projedir. Buraya katkı sağlayan önceki dönem başkanımıza ve yönetime teşekkür ediyoruz. Burayı sürekli geliştiriyoruz. Burada bir sosyal tesis yapılmış. Pistler var ama hem pist sayısını arttırılması lazım hem de konaklama çeşitliliğinin artması lazım. Yol kenarlarında araba hurdalarından biçimsiz yeme içme mekanları vardı. Biz daha küçük butik alanlar inşa ettik. Bura da haftaya inşallah ihalesini sonuçlandırmış ve işletmeciye vermiş olacağız. Bu yıl içerisinde tuvaleti olan ve ısıtması olan mekanlar haline getireceğiz. Gelecek yıl da otel ve diğer konsept çalışmalarına başlamış olacağız. Allah bize hem kar hem su bir sürü imkan vermiş ılıca da bizim önemli potansiyellerimizden biridir. Buranın hem spor turizmine hem konferans turizmine hem de sağlık turizmine yılın 12 ayı hizmet etmesi aşamasına getirmemiz lazım. İnşallah yatırımcı bularak buraların hem konaklama çeşitliliğini hem de standartlarını yükseltmek istiyoruz. Burada da belediyenin hatırı sayılır bir arazisi var. 20 dönüme yakın burada standartı yüksek konferans hizmeti verebilen sağlık turizmine uygun bir tesis yapmak için gayret ediyoruz”

Güngör, konuşmasının ardından soruları yanıtladı.

Meclis toplantısı toplu hatıra fotoğrafının çekilmesiyle sonlandı.

(Haber: Ahmet Güneçıkan-Alihan Kürşat)