İnanç, doğa, kış, yayla Turizmlerinde lider olmak için çalışan, 300 rakımdan 3500 rakıma çıkan iklimi, mavisi ile Akdeniz yeşili ile Karadeniz’i andıran Kahramanmaraş’ta kültür destinasyonu için kolları sıvadı. Büyükşehir Belediyesinin kente kazandırdığı müze, yedikuyular kayak merkezi ve dondurma festivali ile önemli bir kültür elçisi olurken, il dışında gastronomiyi tanıtmak adına da önemli işlere imza atıyor. Tur şirketlerinin şehre yerli ve yabancı turist getirmesi ve Büyükşehir Belediyesinin yaptığı tüm yenilikler ile bu sene şehre on binlerin girmesi bekleniyor. 3-5-7 günlük ziyaretlerde özellikle Kahramanmaraş’ın İnanç, doğa, kış, yayla yerleri gelen ziyaretçilere tanıtılacak. Öte yandan şehre gelen turistler çarşıları gezerek esnafa da can suyu oluyor.

İZMİR KAHRAMANMARAŞ’A HAYRAN KALDI

10 günlük GAP turuna çıkan ve son durak olarak Kahramanmaraş’a gelen yaklaşık 4 otobüs İzmirli turistler Kahramanmaraş’a hayran kaldılar.

Manşet Gazetesinin sorularını yanıtlayan Turistler şöyle konuştu

DAHA ÖNCE GELMİŞTİK

Şahin Balantekin: “Bölge daha önce geldiğimizden çok çok güzel gelişmişi bulduk. Samimi olarak söylemek gerekirse. Eğeyi aratmayacak bir hale gelmiş Kahramanmaraş. İnşallah çok daha güzel olacağına inanıyoruz. GAP gezisi çerçevesinde, Ticaret ve Sanayi Odası çerçevesinde iş adamı olarak ta geldik. Şehir hareketli, canlı, temiz, düzenli, herşeyi ile fevkalade bulduk”

MİSAFİRPERVER İNSANLAR

Ahmet Kaptan: “İlk gözümüze çarpan misafirperver oluşu. Gayet güzel, esnaf çok güzel davranıyor. Yollar temiz”

ÇOK MODERN YAPILAR VAR

Bilge Uçar: “İzmir Karşıyaka’dan geldim. Çok beğendim. Benim Kahramanmaraş’ta ilk dikkatimi çeken şey, buraya gelirken tahmin ediyordum. Daha eski yapılaşma bekliyordum. Çok modern buldum.”

ÇOK GÜZEL BİR YER

“İzmir Narlıdere’den geliyoruz. İlk defa geliyoruz. Çok güzel şehir, dondurmayı yedik. Yöresel ürünlerinden aldık. Güzel bir yer olduğu belli. Dondurmasını çok beğendik. Ünlü Maraş dondurması”

ÇARIKLARI ÇOK MEŞHUR

Gülderen Ünalan: “Çarıkların meşhur olduğunu duyduğum için ilk oraya gittim. Ondan sonra dondurmasını yedim. Kalmadık, kalsaydık daha çok gezebilirdik. Benim burada akrabamda var. Büyük gelinimin halası da Kahramanmaraş’ta. Ama zamanımız olmadığı için göremiyoruz. ”

BAKIRLARI MEŞHUR

Gülümser Zararsız: “ Bursa’dan geliyorum. İlk gözüme çarpan şey Atatürk heykelimiz oldu. Şehri çok güzel buldum. Çok beğendim. Çorbamızı içtik, bakır yağ kızartma tavası aldık. Dondurmamızı yedik”

BEKLEDİĞİMDEN ÇOK ÇOK GÜZEL

Hatice Algül: “İzmir Karşıyaka’dan geldik. Kahramanmaraş’ı çok güzel bulduk. Bakır aldım, dondurma yedim. Beklediğim gibi değil çok çok güzel. Kahramanmaraş’ta ilk gözüme çarpan yollar ve heykel oldu. Kapalı çarşıya gittim. Bakır aldım. Buraya özgü bakır aldım”

GELECEĞİN PARLAYAN YILDIZI KAHRAMANMARAŞ

Barbaros Şahakalkan Tur rehberi: “Çok konuşmak ve Nemrut Dağında bağırmaktan sesim kısıldı, ama Kahramanmaraş’a geldim ve çok mutluyum. Grubumu Kahramanmaraş’ın içinde serbest bıraktım, hem alışveriş yapsınlar, hem de geleceğin parlak şehri Kahramanmaraş’ı görsünler diye. Ayrıca şehri geleceğin yıldızı görüyorum. 2 sene önce gelmiştim. 2 sene  önceye göre çok değişiklik yoktu ama 30 sene önce gelmiştim, ona göre şimdi yüzde 500 fark var. bir şey dememe gerek yok. Bütün Türkiye’de olduğu gibi herşey yenilendi. Daha çağdaşlaşıp daha da güzelleşti”

ÇOK SICAK İNSANLARI VAR KAHRAMANMARAŞ’IN

Gülizar Arslan: “ İzmir Karşıyaka’dan geliyorum. Kahramanmaraş’ın insanları çok sıcak karşıladılar. Hizmet ettiler bize. Tekrar gelmek için Tur şirketleri ile görüşeceğim. Bizim damadımız da Kahramanmaraşlı. Yoldan geçerken bize esnaflar soruyor nerden geliyorsunuz diye? Bizde İzmir’den geldiğimiz söylüyoruz; ‘Hepsi hoş geldiniz diyor’

KAHRAMANMARAŞ İZMİR’İ GEÇMİŞ

İrfan Demir: “Rehberimizle ’de konuştuk. Bir de Kahramanmaraş’a tek gelelim. Doya doya Kahramanmaraş’ı gezelim dedik. Çünkü gezdiğimiz illerde bize en sıcak, bize en samimi, en cana yakın Kahramanmaraş halkı davrandı. Şu anda GAP turuna çıktık. 10 günde 10 şehir gördük. Samimi konuşuyorum. Siz benimle röportaj yapıyorsunuz diye değil. İzmir halkını hiç aratmadınız. O kadar samimi, o kadar içten, hangi esnafa gitsem ‘Abi buyur birşeyler ikram edeyim. Diyor’ biz şaşırdık. Alışveriş yapmayacağım diyorum; ‘Olsun abi diyor, benden bir ikram al, bir yemek ye diyor’ biz bunlara hastayız. Bu örf ve ananene kültürüne aç kalmışız. Bunlar bizim özümüzde var. böyle olması lazım. Maalesef yozlaşmışız. Bundan sonra inşallah düzelir. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesinin yaptığı bu yerler gerçekten çok güzel olmuş. GAP turuna çıktım. En güzel yerlerden; şehir ve insan açısından yerleşim oyarak herşey mükemmel. İzmir’i geçmişsini desem yeridir. Bunu canı yürekten konuşuyorum. İzmir Kahramanmaraş’a köy kalmış. O kadar kesin ve net konuşuyorum. Samimi kalpten konuşuyorum”