30 Mart 2014’de gerçekleştirilen Mahalli İdareler Seçimi’nde AK Parti’nin Dulkadiroğlu Belediye Başkan Adayı olarak seçimi kazanmasının ardından, kurucu belediye başkanı olarak göreve başlayan, geçen süreçte de de başarılı bir 5 yılı geride bırakan Necati Okay, bir kez daha AK Parti’nin Dulkadiroğlu Belediye Başkan Adayı olmuştu. Ayrıca sadece AK Parti’nin değil, Cumhur İttifakı’nın da Dulkadiroğlu Belediye Başkan Adayı olan Necati Okay, ilk iki yılda ilçenin alt yapı sorununu ortadan kaldırarak vatandaşların yaşam standardını yükseltmeye dönük başarılı çalışmalar yapmıştı. Sonraki iki yılda ise ilçesinin doğusunda inşa ettiği Kamu Külliyesi gibi prestij projelerle ilçesini değerlendiren Başkan Okay, özelikle şehrin turizmde gelişmesi adına tarihi ve kültürel değerleri ön plana çıkaran önemli yatırımları bir bir hayata geçirmişti. Gençlere yönelik de çok büyük yatırımlar yapan Başkan Okay, tevazu, samimiyet ve gayretiyle ilçe halkının takdirini topladı. Başkan Okay, bir kez daha Dulkadiroğlu Belediye Başkan Adayı olarak gösterilmesi sebebiyle ilçe halkının tebriklerini kabul ederken, Manşet Gazetesi olarak Başkan Okay’a bizde bir hayırlı olsun ziyareti gerçekleştirdik. Gazetemiz İmtiyaz Sahibi Arslan Deveboynu, Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Mahmut Beyaz ve ekini makamında ağırlayan Başkan Okay, geride bıraktıkları dönemi ve gelecekteki hedeflerini anlattı.

DULKADİROĞLU’NU DAHA İLERİYE TAŞIYACAĞIZ”

Yeniden aday gösterilmesi sebebiyle Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür eden Başkan Okay, geride bıraktıkları beş yıllık dönemde gecelerini gündüze katarak önemli hizmetleri Dulkadiroğlu’na kazandırdıklarını söyledi. Başkan Okay, “Yeni dönemde tekrar belediye başkanı olarak görev yapma fırsatını bana veren partimiz genel kuruluna ve cumhurbaşkanımıza çok teşekkür ediyorum. Bize bu görevi layıkıyla ihya etmemiz için tekrardan 5 yıl gibi bir süre verdiler, bundan önceki 5 yıllık dönemimizde gecemizi gündüzümüze katarak birçok hizmet yaptık. Bu hizmetlerle birlikle Dulkadiroğlu ilçemizi bir yerden bir yere taşımış olduk ama daha yapacağımız çok işimiz var. Önümüzdeki bu 5 yıllık zaman içerisinde yine gece gündüz demeden ekip olarak çalışacağız ve ilçemizin standartlarını bulunduğu yerden çok daha yükseklere taşıyacağız” dedi.

DULKADİROĞLU’NDA YENİ BİR ŞEHİRLEŞME OLUŞACAK”

Göreve yeniden seçilmeleri halinde yarım kalan projelere öncelik vererek en kısa sürede tamamlayacaklarına dikkat çeken Başkan Okay, “Yarım kalan bazı projelerimiz var bu projelerimizi inşallah önümüzdeki 6 ay ya da 1 yıl içerisinde tamamlayıp bitireceğiz. Yeni yapılan kamu külleyesi binamıza yaz aylarının başında yani mayıs ayı gibi taşınmayı hedefliyoruz. Külliyenin yapımı aşağı yukarı bitti sadece ufak tefek birkaç işi ve çevre dizaynı kaldı. Yine külliyemize yakın bir yerde büyük bir spor kompleksi inşa ettik inşallah onu da bu yaz başında bitireceğiz ve hizmete açacağız. İnşaat temelini atıp da başlayamadığımız sosyal tesislerimiz var yeni dönem ile birlikte inşallah hepsini önümüzdeki yaz ayları içerisinde bitireceğiz. Bunların tamamlanması ile birlikte ilçemiz inşallah biraz daha standartları yüksek bir ilçe haline gelecek. İlçemiz sınırları içerisinde çok geniş imar alanlarımız var, bu imar alanlarımızda şuan da yoğu bir yapılaşma söz konusu. Açık konuşmak gerekirse daha önce Dulkadiroğlu ilçemizde pek fazla çok katlı bina yoktu, site ve 4+1 evler yoktu ama şuan da yoğun bir şekilde bir yapılaşma başladı. Bu yoğun yapılaşma ile birlikte biz de altyapı çalışmaları yapıyoruz. Bütün bunların sonunda Dulkadiroğlu ilçemizde yeni bir şehirleşme oluşacak” ifadelerini kullandı.

MESİRE ALANLARIMIZ BÖLGEYE HİTAP EDİYOR”

Mesire alanlarıyla Dulkadiroğlu’nun bölgeye hizmet ettiğini anlatan Başkan Okay, sözlerine şu şekilde devam etti, “Dulkadiroğlu İlçemizde yapmış olduğumuz toplamda 400+400 dönüm olmak üzere iki tane mesire alanımız mevcut. Bu mesire alanlarının 1. Etabını doğal yaşam parkı olarak bitirip meydana getirmiştik. Doğal yaşam parkımız da yaz aylarında da kış aylarında da müthiş bir yoğunluk yaşanmakta. Bu parkların tamamlanmış olan 1. Etap alanı 100 dönümlük bir alan, yaşanan yoğunluğa baktığımız zaman ikinci 100 dönüme başlamamız gerektiğini gördük. Yine bu 400 dönümlük alan içerisinde bir heyecan parkurumuz olacak demiştik daha önce ve bunu hayata geçirdik, ihale ettik, inşaatına başlandı ve kuleleri meydana geldi. Bunlar dışında Yalnızardıç bölgemizde 400 dönümlük bir alanımız daha var. Buraya da yoğun bir şekilde şu anda çalışıyoruz. Burada da 30 tane bungalov evimiz var. Dil köyümüz var. İçerisindeki bir vadiyi dil köyü olarak organize ediyoruz. Kır gazinoları, kır restoranları, günü birlik mesire alanlarımız var. Halı sahalarımız, yürüyüş yollarımız var. Dolayısıyla bu 2. 400 dönüm 1500 rakımla ile birlikte muhteşem bir rekreasyon alanı. Bununda artık sonuna geldik. İnşallah bu 30 tane bungalov evlerimizde konaklamada olacak. Bu Dulkadiroğlu ilçemizin standardını biraz daha yükseğe çıkartacak bir proje. Hem Kahramanmaraş’a hem de civarındaki illere inşallah hitap edecek bir proje. Aynı şekilde orada kayak tesisisin yapılması kayak tesisi yolunun çift gidiş geliş şeklinde çok geniş şeklinde yapılmasından sonra o kayak tesisine kadar çıkacak tüm alanlar bizim proje alanlarımız haline geldi. Buralarla ilgilide çeşitli seyir terasları ve çeşitli organizasyonların yapılacağı alanlar ile ilgili kafamızda planlamalarımız var. Dolayısıyla bizim bu Yeşiltepe bölgemiz kayak merkezine kadar ulaşım ile ilgili sorunu yüzde 100 çözüldüğü için tamamı Kahramanmaraş’ımızın eğlence, dinlence, hoşça vakit geçirebilecek, restoranların, pikniklerin, gezinti alanlarının olduğu bir bölge olacak inşallah. Hem Kahramanmaraş’ımıza hem bölgemize hem de Kahramanmaraş turizmine çok katkı sunacak bir bölge olarak düşünüyoruz.”

TURİZM ODAKLI ÇALIŞMALARIMIZA DEVAM EDECEĞİZ”

Dulkadiroğlu’nun istikbalinin turizmde olduğuna inandıklarını ve çalışmlarına bu yönde ağırlık verdiklerini dile getiren Başkan Okay, Germanicia Antik Kenti mozaiklerinin farklı bir konseptle yeniden ele alınması gerektiğini belirterek, “Dulkadiroğlu ilçemizin istikbalinin biz turizmde olduğuna inanıyoruz. Turizm odaklı çalışmalarımıza inşallah devam edeceğiz. Malum buradaki bizim eski mahallerimizdeki konak restorasyonlarda ve bunları çeşitli müze ve organizasyonlara çevirmeye devam edeceğiz. Bahtiyar yokuşu dediğimiz tarihi sokağı komple iyileştirmelerimiz bitmek üzere. Sokaklardaki duvarları yapıyoruz. Yaz başında büyük ihtimalle burayı açacağız. Fakat buraların gördüğü ilgi alaka bizi daha da çok motive etti. Biz bu mahallelerde konak restorasyonları tarihi sokak iyileştirme yönündeki çalışmalarımıza yoğun bir şekilde devam edeceğiz. Bunların bir karşılığının olduğunu biz gördük. Aynı şekilde bizim Germanicia mozaik alanımızda yaklaşık 20 yıldır bunlarla ilgili bir çalışma söz konusu fakat mevcut yöntemler ile buradan çok fazlada netice alma imkânımızın olmadığını da gördük. 3 Mahallede yaklaşık 3900 konut var. 3900 konutu kamulaştırmak mümkün değil. Bu kadar parayı buraya sarf etmek mümkün değil. Burada bir yöntem değişikliği yapmamız gerekir. Bununla alakalıda Büyükşehir Belediyemizle, Turizm Bakanlığımızla, vekillerimizle bu Germanicia mozaik alanının yeniden farklı bir konsepte ele alınmasını gerektiğini düşünüyoruz. Bununla ilgili çalışma yapacağız ve buralarda yeniden sondajlama çalışmaları yaparak eğer bir adada mozaik varsa o adanın hakikaten kamulaştırılması yapılsın. Ama mozaik yoksa da o ada serbest bırakılsın gerekirse imar yoğunluğu verilsin ve kendiliğinden dönüşümünün sağlanması yönünde bir önerimiz var inşallah bu önerimizi bu dönem inşallah uygulama imkânına sahip oluruz. Hem o 3 mahallenin mağduriyetini gidermiş oluruz hem de o mozaikleri meydana çıkarmış oluruz.

Buraya belirli bir altyapı yatırımı yaptıktan sonra tanıtım çalışmaları da verimli olur. Ama şu anda bizim mevcutta da gün yüzüne çıkmış ziyaret edebileceğimiz mozaikler var. Sınırlıda olsa bir misafirimiz geldiğinde gidip gösterebileceğimiz duruma geldi” dedi.

TANITIM EKSİKLİĞİNİ GEZEDE İLE ÇÖZECEĞİZ”

Gezede uygulamasıyla Kahramanmaraş’ın tanıtım alanındaki eksikliğinin üzerine giderek bu sorunu aşmayı planladıklarını anlatan Başkan Okay, “Bu mevcutları göstererek bu mevcutları tanıtarak bu Kahramanmaraş’ımızın tanıtımıyla şehir merkezimizdeki bu tarihi eserlerimizi tarihi çarşılarımızı modern mesire alanlarımızda olabilir. Gezilecek görülecek yerler ile ilgili tanıtım olarak eksikliğimiz vardı fakat buna yoğun bir şekilde şu anda bizler eğilmekteyiz. Bununla ilgili çeşitli broşürler vesaire çalışmalarını yapıyoruz ama bunun dışında da bizim Dulkadiroğlu Belediyesi olarak Türkiye’de ilk bizim yaptığımız bir Gezede programımız var. Yani bizim Kahramanmaraş’ımızın içerisinde Gezede sadece Dulkadiroğlu Belediyesini ilgilendirmiyor. Kahramanmaraş sınırları içerisinde tarihi ve turistik neresi varsa misafirlerimize gösterebileceğimiz neresi varsa bunlarla ilgili bilgileri görselleri ve sesleri biz bu Gezede programımızın içerisine işledik. Misafirlerimiz buraya geldiğinde Gezede programımıza girdiklerinde burada görebilecekleri tarihi eserleri bilgileriyle beraber görselleri görebilecekler, sesli olarak tanıtımlarını duyabilecekler, okuyabilecekler ve aynı zamanda da cep telefonundan kendilerini o görebileceği yere yönlendirecek bir navigasyon sistemimizde bu Gezede programımızın içerisinde var. Bu büyük bir aşama ama hala Kahramanmaraş’ımızın tanıtımı ile ilgili yapacağımız çok çok iş var. Elimizde çok iyi değerler var. Bu değerleri biz işliyoruz ve işledikten sonrada bunun tanıtımını yapıp Kahramanmaraş ve Dulkadiroğlu Belediyesi turizmine katkı sunmak istiyoruz. Bu kapsamda da inşallah yoğun bir çalışma yapıyoruz” ifadelerini kullandı.

Gazetemiz İmtiyaz Sahibi Arslan Deveboynu ise ekibini makamında ağırladığı için Başkan Okay’a teşekkür ederken, yeniden AK Parti Dulkadiroğlu Belediye Başkan Adayı olarak gösterilmesi sebebiyle hayırlı olsun dileklerini iletti.

Ziyaret toplu hatıra fotoğrafının çekilmesinin ardından sona erdi.