Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası, daha modern ve gelişmiş Kahramanmaraş için, alışveriş ve festival kültürünün gelişimine öncülük etmek amacıyla 11 Kasım’da ‘Çarşı Pazarda Şenlik Var’ adlı bir kampanya başlatmıştı. Kampanyanın organizasyonluğunu yapan Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası, Büyükşehir Belediyesi, Sivil Toplum Kuruluşları (STK), odalar ve yüzlerce firmanın katılımı ile düzenlenen kampanya dün itibariyle sona erdi. Kahramanmaraş halkının hesaplı ve kaliteli alışveriş yapabilmelerinin yanı sıra esnafa hareketlilik katması amacıyla yılın 46’ıncı haftasında düzenlenen kampanya kapsamında tüketiciler, 46 sektördeki ürünlere yüzde 46 indirimle sahip olma imkanı buldu. Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) Başkanı Serdar Zabun ve Yönetim Kurulu Üyeleri, ‘Çarşı Pazarda Şenlik Var’ kampanyasını tanıtmanın yanı sıra hem esnaflar hem de vatandaşlar arasındaki hareketliliği artırma noktasında esnaf ziyaretleri gerçekleştirdi. Zabun ve yönetim kurulu üyelerine, MÜSİAD Başkanı Sami Kervancıoğlu, TÜMSİAD Kahramanmaraş Şube Başkanı Adnan Toprak, Kahramanmaraş Esnaf ve Sanatkar Odaları Birliği başkanvekili ve Kuyumcular Odası Başkanı Mustafa Öz, Sandalyeciler Odası Başkanı Mehmet Geçgil, Bakkallar, Bayiler ve Şekerciler Odası Başkanı Şeref Özsoy ve Ayakkabıcılar Odası Başkanı Ali Köfte de eşlik etti. Başkanlar, Kapalı Çarşı’dan başlayarak esnaflara ziyaretlerde bulundu.

“BİZİM İÇİN GÜZEL BİR TECRÜBE OLDU”

Ziyaretler sonrası açıklamalarda bulunan KMTSO Başkanı Serdar Zabun, kampanya boyunca çarşının nabzını tuttuklarını belirterek, “Çarşı Pazarda Şenlik var diyorduk, esnaf gezilerimize devam ediyoruz. Bu kez MÜSİAD Başkanımız Sami Kervancıoğlu’da bizlerle birlikte. Bugün yine çarşıya ve pazara çıktık. Değerli başkanlarımla birlikteydik. Kuyumcular Odası başkanımız Mustafa Öz, Sandalyeciler Odası başkanımız Mehmet Geçgil, Bakkallar, Bayiler ve Şekerciler Odası başkanımız Şeref Özsoy, Ayakkabıcılar Odası başkanımız Ali Köfte ile hep birlikte çarşıyı gezdik. Çarşının nabzına baktık. Tüm müşteriler çarşımıza gelsin, Kapalı Çarşı’yı, yukarı Mağralı Mahallesi’nde ki çarşıları, Sakarya Mahallesi’ndeki çarşılarımız, sanayideki çarşılarımızı ve gross marketlerimizi gezsinler. Dün de yine gross marketlerdeydik. Orada ki arkadaşlarımızın nabzını tuttuğumuzda da civar iller Gaziantep, Osmaniye ve Adıyaman’dan müşterilerin Kahramanmaraş'a geldiğini gördük. Bunlar bizde büyük memnuniyetler oluşturdu. Ben teşekkür ediyorum. Halkımızın ilgisine de teşekkür ediyorum. Bizlere inandılar ve güvendiler. Esnaflarımızın daha da katkılı olması gerekir. Akşamlarını mümkün oldukça geç vakitlere kadar iş yerlerini açık tutmalarını istiyoruz. Birçok esnafımız buna uydu, diğerleri de buna alışacaktır. Kahramanmaraş'ın özellikle genç esnaflarının daha çok ilgi gösterdiğini gördük. Bunlar bizim için bir tecrübe, esnaflarımız için özellikle yapacağımız çalışmalarda birer tecrübe oluşturuyor. Burada bu alışveriş şenliğini yapmadan önce ki çarşıda pazarda biz üç defa eğitim yapmıştık, esnaflarımıza yönelik onlardan da olumlu tepkiler aldık. Bunlar hep birer başarıdır. Biz teşekkür ediyoruz, esnaflarımıza, tüm gelen halkımıza ve özellikle de sizlere günlerdir bizlerle birliktesiniz. Çok teşekkür ediyorum” dedi.

“ESNAFLARIMIZIN ADETA YÜZLERİ GÜLÜYOR”

MÜSİAD Kahramanmaraş Şube Başkanı Sami Kervancıoğlu ise esnafların yüzünün güldüğünü görmenin kendilerini mutlu ettiğini belirterek, “Öncelikle Ticaret ve Sanayi Odası başkanımız Serdar Zabun’a teşekkür ediyorum. Bu bir ekip işidir. Biz de Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası ile STK’larımızla beraber çok güzel bir gün yaşıyoruz. Çarşıya pazara çıktık, esnaflarımızı ziyaret ediyoruz. Esnaflarımızın adeta yüzleri gülüyor. Bu sene böyle bir kampanya başlatıldı, önümüzdeki yıllarda daha güzel bir şekilde daha erkene alarak böyle bir projeyi başlatmak daha doğru olur diye düşünüyorum. Serdar Zabun başkanımıza, STK başkanlarımıza çok teşekkür ediyorum. Böyle birlik ve beraberlik içerisinde kampanya başlatılması önemli” ifadelerini kullandı.

“ESNAFLARIMIZA MORAL VERMEK İSTİYORUZ”

Kahramanmaraş Esnaf ve Sanatkar Odaları Birliği olarak kampanyayı desteklediklerini dile getiren Kahramanmaraş Esnaf ve Sanatkar Odaları Birliği başkanvekili ve Kuyumcular Odası Başkanı Mustafa Öz de yaptığı konuşmada, “Kahramanmaraş Esnaf ve Sanatkar Odaları Birliği olarak Ticaret ve Sanayi Odamızın başlattığı 46’ıncı haftada, 46 sektörde yüzde 46’ya varan indirim kampanyasını yürekten, canı gönülden esnaflarımızla birlikte destekliyoruz. Bu projenin başarılı olabilmesi için tüm STK’larımızla elimizden gelen tüm mücadeleyi ediyoruz. Biz de çarşı pazardayız. Esnafımıza moral vermek istiyoruz. Bugün çarşıdaydık, çarşıda esnaflarımızın sorunlarını dinledik. Esnaflar bizleri yanında görmekten gerçekten onurlandılar ve onlara bir can suyu oldu diyebilirim. İnşallah önümüzdeki yıllarda da bunun devamını daha güzel, daha organize şekilde yapmayı temenni ediyorum. Burada büyük emeği geçen Ticaret ve Sanayi Odası’na ve başkanımıza aynı zamanda yönetim kurulu üyelerimize çok teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

“ESNAFLARIMIZA CAN SUYU OLDU”

TÜMSİAD Kahramanmaraş Şube Başkanı Adnan Toprak da projenin çarşı ve pazarı hareketlendirdiğini dile getirerek, “Esnaf Odalar Birliği olarak Ticaret ve Sanayi Odası, TÜMSİAD, MÜSİAD olarak hep bir arada çarşı pazara indik ve dolaşıyoruz. Kentimizin çarşı ve pazarlarına biraz daha hareketlilik katarak böyle bir projeyle çarşıya çıkabilmek esnaf ve sanatkarımıza can verebilmek, yanlarında olabilmek bizim için çok büyük bir mutluluktu. Öncelikle bu projede emeği geçen tüm arkadaşlarımıza canı gönülden teşekkür ediyoruz. Esnaf odaları olarak esnafımızın ve esnaf sanatkarımıza yapılan tüm projelerin arkasında olduğumuzu belirtmek istiyorum” dedi.

“ÖNÜMÜZDEKİ YILLARDA DAHA GÜZELİNİ YAPACAĞIZ”

Kampanyaya destek verdiklerini anlatan Bakkallar Bayiiler ve Şekerciler Odası Başkanı Şeref Özsoy da, “Kahramanmaraş Esnaf ve Sanatkar Odaları Birliği’ne bağlı Bakkallar Bayiiler ve Şekerciler Odası olarak öncelikle birlik başkanımız Ahmet Kuybu ve başkanvekilimiz Mustafa Öz’e teşekkür ediyorum. Dondurması soğuk, insanları sıcak kahramanlar diyarından Türkiye’ye selam olsun. Çarşı pazarda biz de varız dedik ve sen Kahramanmaraş’ın, Büyükşehir’sin büyük düşün dedik. Çarşı Pazarda Şenlik var kampanyasına biz de destek verdik. Herkes karınca kararınca okullarımızda, kantinlerimiz, bakkallarımızda bir hafta boyunca elimizden geldiğince indirim yaptık. Gıda üzerine olduğumuz için belki çok büyük miktarlarda yapamadık ama elimizden gelen desteği verdik. Ticaret ve Sanayi Odası’na, MÜSİAD Başkanı Sami Kervancıoğlu’na, Ahmet Kuybu’ya ve tüm esnaf ve sanatkarlara hayırlı olsun diyorum. Önümüzdeki yıllarda daha güzelini yapacağımıza inanıyoruz” açıklamalarında bulundu.

Zabun öncülüğündeki heyet esnaf ziyaretlerinde bol bol alışveriş yaptı.