Yaz ve kış aylarında yerli ve yabancı insanların uğrak mekanlarından biri olan Başkonuş Yaylası, beyaz gelinliğini giymesiyle birlikte adeta büyülüyor. Doğası ve havası ile adeta tropikal bir konuma sahip yaylada konaklama tesisleri, karavan kamping ve çadır kampingin yapılabildiği farklı bir yer olarak görülüyor. Kente 60 kilometre uzaklıkta yer alan Başkonuş Yaylası’na çevre illerden gelen misafirler, bin 300 rakımlı yaylada temiz havanınve karın tadını çıkararak, unutulmaz bir tatil fırsatı yakalıyor. Vatandaşların temiz ve bol oksijenli bir tatil yapmasına imkân sunan Başkonuş Yaylası İşletme Sahibi Serdar Erdoğanyılmaz, kar yağışının ardından yaylanın daha bir güzel olduğunu belirterek müjdeler verdi. Başkonuş Yaylası’nın girişine büyük bir camii yapılacağını ve içerisinde ekstradan 30 adet bungalov ev, büyük bir restoran, spor sahaları ile tesisler ekleneceğini dile getiren Erdoğanyılmaz, Kahramanmaraş’ın tanıtımına da çok büyük katkı sağladıklarının altını çizdi. Erdoğanyılmaz, Başkonuş Yaylası için yapacakları çalışmaları gazetemize anlattı.

“TURİZMİ GELİŞTİRMEK İÇİN EL BİRLİĞİYLE ÇALIŞIYORUZ”

Kahramanmaraş’ın turizmde gelişmesine katkı sağlamak için elini taşın altına koyduklarını belirten İş adamı Serdar Erdoğanyılmaz, “Şuanda Kahramanmaraş’ta gündemde olan en önemli konu turizm konusu. Kahramanmaraş’ta turizmi geliştirmek için el birliği ile hep beraber çalışıyoruz. Belediye başkanlarımız, siyasetçilerimiz ve bizler iş adamları olarak turizmi geliştirmek için bir gayret içerisindeyiz. Örneğin; geçtiğimiz dönemde Yedikuyular Kayak Merkezi yapıldı ve gelen insanları herkes gördü. Yine Ilıca’da turizm gelişiyor ve oraya yüzlerce insan geliyor. Ilıca’nın yolu yapılırsa bunun daha da katlanacağını biliyoruz. Ekinözü, Eshab-ı Kehf, Yavşan Yaylası ve Başkonuş Yaylası Kahramanmaraş’ın yüzünü ağartan turizm merkezleri. Bu merkezlere emek verip, para harcayıp Kahramanmaraş’a turizm açısından bir potansiyel kazandırmak için hep birlikte çalışıyoruz” diye konuştu.

“2019 SONUNA KADAR 10 MİLYON TL’LİK YATIRIM”

Erdoğanyılmaz, ayrıca Bakanlık tarafından hazırlanan bir projeye göre Başkonuş’a önemli projeler yapılacağını söyleyerek şu ifadelere yer verdi: “Bizde Başkonuş için emek veriyoruz. Şuanda Başkonuş için Orman Bakanlığı’nın hazırlamış olduğu bir proje var. Bu projeye göre 30 adet Bungola ev, büyük bir restoran, spor sahaları ve tesisler yapılacak. Bakanlığın müsaade ettiği ölçülerde bu tesislerin inşaatına başlandı ve şuana kadar 5 Milyon TL harcandı. 2019 yılı sonuna kadar toplam 10 Milyon TL harcanarak buradaki tesisler tamamlanacak ve tamamı ile turizme açılacak. Şuanda buranın en önemli sorunlarından bir tanesi olan su sorunu çözüldü. Şuanda sahada yaklaşık 40 adet çeşmede her an her dakika buz gibi su akmakta. Yine önemli sorunlardan bir tanesi tuvalet sorunuydu. Şuanda toplam 40 adet lavabo tuvalet, sahanın 5 ayrı bölgesine yerleştirilmiş vaziyette. Yine ha keza burada özellikle insanlarımızın kışın abdest almasındaki en önemli sorunlardan bir tanesi de soğuk suydu, şuanda 4 ayrı noktada sıcak suyla abdest alma imkanları var insanlarımızın. Ayrıca mescit olarak 2 adet bayan mescidi yapıldı. Yine bu mescitlerde hanımlarımızın sıcak suyla abdest alma imkânları mevcut. Bu arada bir de müjde vermek istiyorum; Başkonuş’un girişine büyük bir cami yapma kararı aldık ve projesini çizdik. İnşallah 2019 yılı sonunda Kahramanmaraş Başkonuş Yaylası kapısındaki o güzel cami ile de anılacak.”

“TURİST AKINI ALIYORUZ”

Sadece çevre illerden değil, yurtdışından da turistlerin geldiğini belirten Erdoğanyılmaz, “Şuanda Başkonuş’a özellikle Gaziantep’ten geniş bir turist gelişi var. Yine hakeza nasıl Ilıca’ya ve Ekinözü’ne turistlerimiz geliyorsa, Eshab-ı Kehf’e turistlerimiz geliyorsa, Başkonuş Yaylasına da Gaziantep’ten büyük bir turist akını var. Tabi tesislerimiz tamamlandığı zaman bu akım daha da çok artacak. Şehrimize önemli bir gelir sağlayacağımıza inanıyorum. 2040 yılına kadar yap-işlet-devret modeliyle başlattığımız bu çalışmalar da inşallah yüzümüzün akıyla çıkarız. Tabi Yaylamızda sürekli temizlik ekipleri var. Sürekli saat başı temizlenmesi gereken noktalar temizleniyor. Yine özel ekiplerle sahada çöpler iki saatte bir temizleniyor. Yemyeşil tertemiz bir alan insanlara sunuyoruz. Önemli olan halkımızın da buraya destek vermesi lazım. Özellikle bulundukları alanları temiz tutması çok önemli. Biz buradan halkımızdan da doğayı koruma da ve doğayı temiz tutmada bizimle iş birliği yapmalarını istiyoruz. İnşallah seneye tesisimiz bittiği zaman çok farklı bir konuda Başkonuş göreceğiz. Özellikle yurtdışı misafirlerimiz gelecek. Yurtdışından turistler gelmeye başladı. Misafirlerimizin yaklaşık üçte biri yurtdışından geliyor. Katar olsun, Arabistan olsun ve özellikle Avrupa’dan, Almanya’dan misafirlerimiz geliyor. Bunlar hem bizim hem de Kahramanmaraş için güzel haber. Amaç, Kahramanmaraş’ta turizmin çıtasını yükseltmek. Hep birlikte inşallah Ilıca, Başkonuş, Yavşan, Ekinözü ve Eshab-ı Kehf, ile Kahramanmaraş turizm potansiyelini zirveye çıkaracağımıza inanıyorum” dedi.

“İLK YARDIM MERKEZİ KURDUK”

Erdoğanyılmaz, “Özellikle hafta sonları bin 500’e yakın kişinin geldiği bir alanda biz bir ilk yardım ihtiyacını hissettik. Ve bir sağlık personelini görevlendirdik. Bu vesile ile Başkonuş Yaylasına ilk yardım merkezini kurduk. Acil durumlarda ilk yardım müdahalesini hemşiremiz yapıyor. Biz bunun çok faydasını gördük. İşte ufak tefek kesiklerde, çiziklerde, düşüp yaralanmalarda ilk yardım ekibimiz anında müdahale yapıyor. Gerekirse daha ciddi vakalarda hemen ambulans çağırıyoruz. Hatta Pazar günleri burada nöbetçi ambulanslarda bulunduruyoruz. Yani buraya gelen insanların güvenliği tamamen bize ait. Hem sağlık hem de diğer güvenlik türlerinde vatandaşlarımız tamamen bize güvenerek buraya gelebilirler” şeklinde konuştu.

“VATANDAŞLAR KENDİ BÜTÇESİNE GÖRE TATİL YAPABİLİYOR”

“Şuanda Başkonuş Yaylası tesislerinde 30 adet Bungalov ev, bir adet restoran, yaklaşık 15 adet karavan kamping, 40 adet çadır kamping ve 40’a yakında insanların kendi çadırlarını kuran insanlara yerimiz hazır vaziyettedir. Burada en önemli şey; her bütçeye yönelik konaklama imkânı var. Örneğin, evlerde konaklanabilir. Oradan daha ekonomik isteyen olursa çadırlarda konaklama imkânımız var. Daha ekonomik düşünürse insanlarımız kendi çadırlarıyla konaklayabilir. Dolayısıyla öğrenciler için çok cüzi imkânlar ile konaklama imkanlarımız var. Her bütçeye göre konaklama ve tatil yapma imkânı sunuyoruz.”

“ALEYHİMİZE PROPAGANDA YAPILMASIN”

Erdoğanyılmaz son olarak şunları söyledi: “Burada önemli olan, Kahramanmaraş’ın turizmi için elimizden geleni yapacağız. Biz taşın altına elimizi koyduk. Buraya 10 Milyon TL’lik yatırım yapacağız ama birileri bizi ayağımızdan çekmesin. Aleyhimize propaganda yapmasın. Biz burada paramızla, devlete para harcayarak bir yatırım yapıyoruz. Devletten hiçbir şey almadık. Parayı biz harcıyoruz biz yapıyoruz. O yüzden bize destek vermeleri lazım ki kentimizin turizmini hep beraber geliştirelim.”