Yarı yıl tatilinde yeğenimin düğünü icin gittiğimiz İzmir dönüşü, hafta sonuna kadar Ankara'da bacanağımın, Eryaman semtindeki  evinde misafiriz .İlk gün Eryaman gezileri yaptık.Eryaman Mahallesi'nin ismi ;1980 yıllarda başlatılan toplu konut projeleriyle adını duyuran Eryaman Köyünden geliyor.Ankara'nın memur semti olarak tanınıyor. 42000 nüfusuyla Ankara'nın büyük mahallerinden biri...Yeşil doğasıyla,Doğukent Mahallemize benzetiyorum.

Çarşamba günü Ankara Numune Hastahanesine gitmemiz gerekiyordu.Sabah erken saatlerde Eryaman'dan metroya bindik.Metroda gözüme çarpan insan  manzaralarında dikkatimi çeken ayrıntılar; insanların yarı uykulu halleri ile gerçekleşen esneme seansları...Genellikle  her yaştan insanın ellerinde cep telefonu ile vakit öldürmeleri...Parmakla sayılacak yolcuların da kitap okumaları..

Hastahaneye vardığımızda, 'iğne atsan yere düşmez' bir kalabalıkla karşılaştık.İyi ki önceden randevu almışız.Muayene olduktan sonra dışarıya çıktığımızda motosikletli polisleri,eskort polis arabalarını,takım elbiseli korumaların koşuşturmalarını gördük.Çevredeki insanlara sorduğumda;'Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun hastahaneyi ziyaret edeceğini', söylediler.Biraz sonra zırhlı araçların eşliğinde,Başbakan Davutoğlu ve eşi göründü. Yol boyunca halkın sevgi gösterileri görülmeye değerdi.

Ankara'ya gidipte meşhur Hosta Piknikten Ankara döner yemeden olmazdı. Sıhhıye'den,Kızılay'a geçtik.Sakarya Caddesi'ne geldiğimizde döner,balık,çiçek kokuları arasından kalabalığa karıştık.Cafeleri, barları ile meşhur sokaklarında gezmeye başladık.Sokak çalgıcıları sanatlarını icra ediyorlardı...Sakarya Caddesinde iş yeri isimlerinin değişmesi dışında farklı bir yenilik yoktu.Yemeğimizi yedikten sonra kitap evlerini dolaştık.Aradığımız kitapları bulmanın mutluluğuyla alışveriş yaptık.Hava kararmak üzereydi.Dönüş yolculuğunda belediye otobüslerini tercih ettik.Özellikle ana yollardaki alt geçitlerle,trafiğin akıcı hale getirildiği; kırmızı ışıksız yolculuk hoşuma gitti...

Perşembe günü proğramımızda; Anıtkabir ve Atatürk Orman Çiftliği var.